Geddetur til Gudenåen
Bisse

Besked: #1
Geddetur til Gudenåen
Hey

Har overvejet om man skulle se om man kunne fange et par gedder i Gudenåen på lørdag, men ved bare ikke hvilke zoner jeg skal købe kort til?

Er der nogen der kan anbefale en eller flere zoner?

Bisse
11-03-2010 22:48
Adversering
Janus H.

Djursland
Besked: #2
RE: Geddetur til Gudenåen
De er mere eller mindre over det hele Smile Den nederste del fra stevnstrup og nedaf er gratis at fiske på, så hvis du ikke kommer langvejs fra kan du jo prøve der Smile
11-03-2010 22:59
Bisse

Besked: #3
Tak for det hurtige svar.

Kommer fra århus, så der er ikke så langt.

Er det til at gå langs breden der?
11-03-2010 23:03
Janus H.

Djursland
Besked: #4
Det må du nok have fat i nogle af de andre om, jeg ved der er flere der kommer der ofte lige for tiden Smile Men jeg tror bestemt det er til at komme til nu, hvor isen svinder og siv er jo heller ikke noget problem. Jeg fisker mest længere oppe, ved langå. Min lillebror fik en på 110cm deroppe sidste efterår, han var sikker på at det var en kæmpe laks Big Grin
11-03-2010 23:15
Sølvræven
Gæst

Besked: #5
(11-03-2010 23:03)Bisse Skrev:  Tak for det hurtige svar.

Kommer fra århus, så der er ikke så langt.

Er det til at gå langs breden der?

Hej Bisse,

Den nederste del af Gudenå med frit fiskeri går fra Frisenvold og til Randers, der er til at komme til stort set over hele linien, hvis du vælger denne del af åen kan du med fordel benytte synkeline da åen de fleste steder er dyb og strømmen stærk så der skal noget til for at trække fluen ned....... ellers kan du fiske Nørreå der løber ud i Gudenåen ved fladbro (speedwaybanen).

Skal du længere op i åen har RSK et stræk mellem Åbro og Ulstrup, der er helt sikkert gedder på det stræk.

Kort kan købes på nettet.....

http://www.randerssportsfiskerklub.dk/Fiskevande.html

Ellers er hele strække af Bjerringbros vand jo fint tilgængeligt, dog ville jeg nok fravælge zone 1 (fårefolden)

En flue jeg har haft stor fornøjelse af i GudenÅ.

http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=525.

Venligst

Claus
11-03-2010 23:40
Rasmus Bech

Randers
Besked: #6
Der er sgu næsten fangstgaranti på div. zoner. Jeg fisker kun på BSF zonerne. Og har endnu ik haft en nultur. Og gennemsnittet har lagt på 8-9 kg. Bare pas på alle nedfalderne. For der er rigtig mange af dem pt...

Og husk så endelig en vægt, det ville være surt hvis du fik den helt store krokodille, og så ik får den vejet.... Smile

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
12-03-2010 11:20
Bisse

Besked: #7
Rasmus: Tak for svaret, Lyder rigtigt godt. Vil zone 5+6 være dumt at satse på??

Hvilken denistet line bruger du?

Og er der nogle farver du kan anbefale?

Bisse
12-03-2010 14:24
Adversering
Bisse

Besked: #8
Er der nogen der ved om det er til at komme til fra land med fluen fra stevnstrup og så ned til nørreåens udløb?
12-03-2010 16:06
Rasmus Bech

Randers
Besked: #9
Zone 5 og 6 er slet slet ikk et dumt bud....

Jeg fisker stortset kun med intermediate. Det er kun når der er meget vand, jeg fisker med synke 2. Gider ik alt det der synke 6 der. Alt for meget bøvl og bundbid. Linen jeg bruger er en Lawson Neutral, som jeg har klippet ned til 7.5 mtr.
Farverne på fluerne er ik rigtig så relevante. Den som Ræven linker til er suveræn! De behøver ik ligne en million. Og man skal også huske på at, jo mere " tingel tangel " der er på fluen. Jo tungere bliver den at kaste. Jeg fisker selv meget med bob clousere og flashfluer selvfølgelig Big Grin
Men hvis det er du binder fluerne selv, så syntes jeg du skulle prøve det der fiber flash. Da det næsten ik vejer noget, og ik suger vand. Jeg mødte et par gutter ude ved åen, som gik med #6, og disse fiberflash fluer, og det så ud til at det spillede max..

Det er forholdsvis let at komme til på det stykke. Der er en masse " lommer " ned af åen, som man kan fiske fra.

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
12-03-2010 16:21
Bisse

Besked: #10
Mange tak for svarene.

Prøver det gratis stykke nedstrøms Stevnstrup og så må vi se om vi har heldet med os.

Skal nok lige give en melding om der var noget at komme efter Smile

Bisse
12-03-2010 19:09
Rasmus Bech

Randers
Besked: #11
Cool Big Grin

Knæk og Bræk !

Rasmus

12-03-2010 19:21
Bisse

Besked: #12
Vi startede med at tage et smut til stevnstrup, men fik ikke noget der.

Der var en lokalkendt det sagde vi skulle prøve det blinde løb. Der kørte vi så over, men det var fuldstændig frosset til Sad

Var det måske noget med at lave en fælles geddetur med folk fra forumet?

Bisse
14-03-2010 10:40