Fiskesteder i og omkring Aalborg
Mats

Besked: #1
Fiskesteder i og omkring Aalborg
Hej

Mig og en kammerat er begyndt at fiske igår. Vi tog en tur ned til havnen, og fiskede med blink og torskeforfang med orm. Derefter tog vi hen til Øster Å, da jeg selv for mange år siden havde fanget en del ørreder der. Men intet held igår, og vi gjorde det samme idag uden noget. En mand fortalte os så at der stortset ikke var noget at fange nede i fjorden, udover når Sild og Hornfisk kom. Vi bruger bare et par spinne-stænger, og fisker med blink, spinnere, og prop. Nogle gode ideer hvor vi rent faktisk kan have noget held i fangst, udover P & T søer selvfølgelig? Og gerne uden at bruge en masse ekstra penge på vaders osv?

Mvh

Mats Nielsen
13-03-2014 21:01
Adversering
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #2
RE: Fiskesteder i og omkring Aalborg
Hej Mats

velkommen til forum, og til en dejlig hobby som giver mange gode fornøjelser..

Generelt fiskes der fra molerne i Nørresundby og Aalborg når sild og hornene kommer ind, men det er godtnok tæt pakkede moler med alt for mange fiskere Dodgy

Der er mulighed for at køre til molerne på øst eller vestkysten og fiske efter flade, torsk og sej.. Derudover horn, makrel og sild i sæsonerne for disse..

En anden mulighed er at gå i gang med å fiskeriet, her er flere muligheder alt efter hvor i Aalborg i bor og hvor langt i vil køre.. Her kan fint fiskes med prop og regnorm Cool

NL1917 http://www.nl1917.dk
Fiskevand ved Lindenborg å, og i får nedre Ryå med i prisen.. Der er på de nedre stræk ikke meget gang i vandet, men de fanger fint med fisk på orm, og der er mange folk ved åen som dyrker ormefiskeriet.. Der er klubaftener om vinteren og generelt virker foreningen til at være aktiv med hensyn til at arrangementer for medlemmer..

Pirken http://www.pirken.dk
også fiskevand ved nedre Ryå, samt lerkenfeldt å. Kender ikke så meget til foreningen, men de har klubhus inde i vestbyen af Aalborg.

Nedre Ryå http://www.nedre-ryaa.dk
Det er også mulighed for at købe årskort til nedre Ryå sammenslutningen. Her får du umiddelbart noget fiskevand men ikke en forening der arrangerer klubaftener og den slags.

Kunne i tænke jer at prøve lidt geddefiskeri er der også flere muligheder, her kan i fint fiske med blink, større spinnere og woblere

Klokkerholm sportsfiskerforening http://ksff.dk/
Et par fine søer, hvor der kan fiskes gedder og karper.. Årskort er rimelig billigt og i vil ganske givet hurtigt få held med fiskeriet..

Bemærk at mange foreninger også gør jer til medlem af Danmarks sportsfiskerforbund, dette koster i sig selv 355 kr, derfor koster medlemsskab af disse foreninger typisk 700 kr og mere om året.. men det giver også et par fordele, tilbud til medlemmer, sportsfiskeren 10 gange om året og ja i bliver medlem af et stort forbund som støtter foreningerne med hjælp og vejledning Wink

Der findes naturligvis flere foreninger hvis i vil køre længere, og jeg vil gerne prøve og finde flere hvis i er interesseret i dette Rolleyes

Mvh René Carlsen
14-03-2014 06:33
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
14-03-2014 08:17
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
Hej Mats

Jeg ved ikke om det "gælder" fortsat, men da jeg i sin tid boede i Aalborg og startede mit kystfiskeri efter havørreder var det som studerende uden bil. Derfor brugte vi tid på at udforske områderne tæt på havnen og vi fik rent faktisk en del havørreder i området omkring jernbanebroen (på både Aalborg og Nørresundbysiden). Vi fiskede mest vest for broen.

Længere vestpå ved lystbådehavnen og travbanen fandt vi også steder hvor man kunne vadefiske og jeg har hørt om folk, som tog færgen over til Egholm og fiskede rundt om den ø. Der skulle være nogle ok pladser - jeg har dog ikke selv prøvet det.

Men ud og se dig om - det var dengang nærmest jomfrueligt vand, idet de fleste andre lystfiskere stod på molerne og fiskede sild og horn - men vi så sjældent nogen som fiskede efter havørred der hvor vi gik - håber det kan bruges??

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
14-03-2014 12:06