Loop Opti Stream 796
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Loop Opti Stream 796
Hejsa

Så gik der hul på bylden i 2014 Smile

Jeg har netop købt en Loop Opti Stream 796, som jeg håber vil blive brugt flittigt ved åen når der skal fiskes med lidt større fluer og/eller når vinden driller min femmer-line for meget Angel ...og til noget en-håndslaksefiskeri i Norge - udgangspunkt i Mandalselven eller lignende vand.

Den kommer til at supplere min XP 590 og 697 - måske overkill, men kunne ikke dy mig Smile

Inden jeg farer ud og følger den instinktive impulsreaktion og køber en Opti Stream WF7, så vil jeg gerne høre om der er nogle af jer herinde, som evt. kender stangen og har en favoritline til den - eller som vil anbefale en WF eller SH til ovennævnte fiskeri? - jeg vil tro, at omkring -15-16 gram er den vægt jeg vil sigte efter?

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 28-03-2014 af 10:13 Nikolai Kaad.)
28-03-2014 10:12
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #2
RE: Loop Opti Stream 796
(28-03-2014 10:12)Nikolai Kaad Skrev:  Hejsa

Så gik der hul på bylden i 2014 Smile

Jeg har netop købt en Loop Opti Stream 796, som jeg håber vil blive brugt flittigt ved åen når der skal fiskes med lidt større fluer og/eller når vinden driller min femmer-line for meget Angel ...og til noget en-håndslaksefiskeri i Norge - udgangspunkt i Mandalselven eller lignende vand.

Den kommer til at supplere min XP 590 og 697 - måske overkill, men kunne ikke dy mig Smile

Inden jeg farer ud og følger den instinktive impulsreaktion og køber en Opti Stream WF7, så vil jeg gerne høre om der er nogle af jer herinde, som evt. kender stangen og har en favoritline til den - eller som vil anbefale en WF eller SH til ovennævnte fiskeri? - jeg vil tro, at omkring -15-16 gram er den vægt jeg vil sigte efter?

Mvh

Kaad

Hvis du er til forholdsvis kortklumpede liner, som Loop Opti Stream, så kunne du måske overveje en Barrio SLX ........ har brugt den i en WF7F på en Affinity X 790 , hvilket fungerede rigtig fint. Har købt en SLX WF5 , dels så sønnen har en line til sommerens tur nord på, men også med den bagtanke, at jeg selvfølgelig også kan bruge den på mine 5'er stænger Angel

Prisen er absolut attraktiv .... nok under halv pris af en Loop Opti Stream Wink

http://www.flylineshop.com/barrio-slx.html

mvh
Allan
28-03-2014 10:29
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Hej Allan

Tak for tippet - den vil jeg lige se nærmere på. Loops liner er lækre, men ja, de ved også hvad de skal koste. Så er det godt, at der er brugte liner af og til Smile

Jeg har også overvejet noget skydehoved-setup. Evt. Zpey compact som udgangspunkt. Det giver jo mulighed for at skifte til synkeline - har kun et hjul til stangen (uden ekstraspole)

Mvh

Kaad

(28-03-2014 10:29)Allan Wermuth Skrev:  Hvis du er til forholdsvis kortklumpede liner, som Loop Opti Stream, så kunne du måske overveje en Barrio SLX ........ har brugt den i en WF7F på en Affinity X 790 , hvilket fungerede rigtig fint. Har købt en SLX WF5 , dels så sønnen har en line til sommerens tur nord på, men også med den bagtanke, at jeg selvfølgelig også kan bruge den på mine 5'er stænger Angel

Prisen er absolut attraktiv .... nok under halv pris af en Loop Opti Stream Wink

http://www.flylineshop.com/barrio-slx.html

mvh
Allan

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 28-03-2014 af 14:34 Nikolai Kaad.)
28-03-2014 14:30
klgre

Aalborg
Besked: #4
Hej Nicolai.

Et godt alternativ til Loop Opti stream kunne også være Rio Dart. Har begge liner og
foretrækker Dart-linen til åen. Den har været med ved åen 3 -4 gange om ugen i tre år, og viser ingen tegn på slitage.

Hilsen Klaus Gregersen
28-03-2014 18:55
LCB

Besked: #5
Jeg tror jeg har en OptiStream i kl. 7 liggende. Den kan du få for en fin pris, linen er i fin stand!

Lars
28-03-2014 19:14
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
(28-03-2014 18:55)klgre Skrev:  Hej Nicolai.

Et godt alternativ til Loop Opti stream kunne også være Rio Dart. Har begge liner og
foretrækker Dart-linen til åen. Den har været med ved åen 3 -4 gange om ugen i tre år, og viser ingen tegn på slitage.

Hilsen Klaus Gregersen

Dart eller Opti - der er godt nok ikke stor forskel. Jeg foretrækker dog også Dart i åen, men mest pra. farverne. Det er let at se, når klumpen på Darten nærmer sig topøjet - selv midt i sommernatten.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
28-03-2014 20:25
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
Tak for buddeneSmile

Jeg tror bare jeg kaster mig ud i det og får testet nogle liner på stangen.

Lars - jeg er frisk på linen - lad os tage den på PB

Mvh

Kaad

30-03-2014 20:14
Adversering