Röddingstreamere
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Röddingstreamere
Sommerens tur går et til område med en håndfuld søer der skulle huse rödding. De tørre fluer til dem har jeg styr på men jeg forestiller mig at en dybtfisket streamer kunne være en mulighed, men jeg syntes ikke ligefrem nettet vrimler med mønstre til den fisk.

Er der nogen der har et par bud eller tre på en streamer der kunne hente et par röddinger op fra dybderne ?

Peter

"There is nothing permanent except change"

28-03-2014 19:29
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Röddingstreamere
Mickey Finn skulle være skrap. Jeg har dog aldrig brudt mig om skabningen, men mange svenskere forguder den.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
28-03-2014 20:32
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
Jeg har INGEN rødding erfaring. Men ville svært gerne fange dem på Alexandra og Bloody butcher Heart

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
28-03-2014 20:41
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
Hav også gerne et par svømmende nymfer, det virkede fint sidste gang jeg var i røddingland.

/Allan

http://www.customflies.dk
28-03-2014 20:50
Allan Wermuth

Odense
Besked: #5
Hvad med nogle af de fine fluer Brandt har bundet på CS42 kroge, eksempelvis Mallard & Claret og Freemans Fancy burde da nok kunne lokke én eller anden rødding til fluen.

Har hørt at diverse zonkerfluer også skulle være effektive, men personligt vil jeg nu også forsøge mig med nogle Matuka fluer ...... synes at de bliver væsentlig flottere og mere elegante end zonkerfluerne, der godt kan virke lidt "plumpe" ....

Jeg skal selv en tur til Grønland i sommeren 2015, og skal også have bundet nogle fluer til formålet engang til efteråret og vinterens klubaftener Wink

Smid gerne nogle af dine/jeres kreationer i fluedatabasen, så vi andre kan få lidt inspiration Smile

mvh
Allan
28-03-2014 20:51
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #6
(28-03-2014 20:51)Allan Wermuth Skrev:  Hvad med nogle af de fine fluer Brandt har bundet på CS42 kroge, eksempelvis Mallard & Claret og Freemans Fancy burde da nok kunne lokke én eller anden rødding til fluen.

Har hørt at diverse zonkerfluer også skulle være effektive, men personligt vil jeg nu også forsøge mig med nogle Matuka fluer ...... synes at de bliver væsentlig flottere og mere elegante end zonkerfluerne, der godt kan virke lidt "plumpe" ....

Jeg skal selv en tur til Grønland i sommeren 2015, og skal også have bundet nogle fluer til formålet engang til efteråret og vinterens klubaftener Wink

Smid gerne nogle af dine/jeres kreationer i fluedatabasen, så vi andre kan få lidt inspiration Smile

mvh
Allan

Allan jeg havde rigtig god succes med streaking caddis fisket dead drift på grønland.
Der hvor vi var på vestkysten var der rigtig mange myg og ikke meget andet, indtil vi så en flok store natsværmere som med en lys vinge godt kunne gå for en SC.
/Allan

http://www.customflies.dk
(Denne besked var sidst ændret: 28-03-2014 af 20:56 aov.)
28-03-2014 20:56
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
(28-03-2014 20:41)Jan Fensten Skrev:  Jeg har INGEN rødding erfaring. Men ville svært gerne fange dem på Alexandra og Bloody butcher Heart

Venligst

Jan

Netop disse to havde jeg også i tankerne, med jeg ser dem mere som vådfluer end som streamers. Men det kan jo i den sidste ende være hip som hap - du skal bare have dem med Cool Rød/grønmetal/sort er røddingmadfarven par exelence.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
28-03-2014 22:17
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #8
(28-03-2014 20:56)aov Skrev:  Allan jeg havde rigtig god succes med streaking caddis fisket dead drift på grønland.
Der hvor vi var på vestkysten var der rigtig mange myg og ikke meget andet, indtil vi så en flok store natsværmere som med en lys vinge godt kunne gå for en SC.
/Allan

Ok, der må bindes nogle Streaking Caddis og må nok også hellere få bundet nogle skumfiduser af én eller anden art Wink

-Allan Wermuth
28-03-2014 23:02
Saltflyfish

Besked: #9
Har lige bundet et par Thunder Creeks med DNA fibre. Den må kunne bruges - klassisk eller moderne.

/Christian
28-03-2014 23:26
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #10
Tak for alle svarene - masser af god inspiration Cool

Et par spørgsmål:

Allan - svømmende nymfer - hvilke fluer kunne det være ? (jeg har ikke forstand på nymfer - undtagen badenymfer...)

Christian - gider du lægge et par billeder op af Thunder Creek fluerne ?

Peter

"There is nothing permanent except change"

29-03-2014 09:30
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #11
Find nogle aktive fisk og brug imitationer i overfladen, siger min beherskede erfaring med fjeldørred i søerne nordpå. Jeg har ingen succes med streamere efter dem. Det er som om, at det er en helt anden art, end man kan møde havgående på Grønland, hvor man rigtig kan skeje ud i fluevalget.

http://www.ussingbech.dk
29-03-2014 10:34
Saltflyfish

Besked: #12
Beklager den dårlige billedkvalitet.

/Christian

29-03-2014 11:26