Fjorden eller djursland??
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Fjorden eller djursland??
Hej

Det lysner derude og i kalenderen ser det også ud til, at der kan blive fisketid i påsken - hvor skal den sparsomme tid deponeres???

Fjorden lokker med sin stemning og charme - den er tæt på og et lækkert sted at være. Desværre har jeg ikke haft meget held deroppe på det seneste (vi taler måneder!!) Blush

Djurslands kyster (især nordkysten) har givet godt det sidste års tid, men der længere at køre og længere rundt mellem pladserne, hvis nu ikke fiskene er det første sted fluen lander

Hvad ville I vælge? Smile

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
11-04-2014 14:01
Adversering
Lars P

Aarhus
Besked: #2
RE: Fjorden eller djursland??
Hmm ... står i samme dilemma bortset fra at åen (Karup) også trækker. Arghhh ... alt for lidt tid Smile

Men jeg vælger Djursland. Der er bare mere rigtigt hav over det end fjorden - og drømmen om et ordentligt dyr fra kysten lever bedre i mit hoved, når jeg går der. Og i øvrigt er det mange år siden, jeg har hørt om tilsvarende godt fiskeri derude. Desværre ikke for mig de få gange jeg har været afsted.

Med venlig hilsen

*Lars P

"All in all, I would rather be in Philadelphia"
(Denne besked var sidst ændret: 11-04-2014 af 19:27 Lars P.)
11-04-2014 19:26
Troels H. Kaa

Århus
Besked: #3
Helt klart Djursland! Jeg tror ikke yderkysten og Århus bugten har fisket bedre i rigtig mange år! :-)

Jeg mindes ikke at have haft en nultur derude i år.
(Denne besked var sidst ændret: 11-04-2014 af 23:20 Troels H. Kaa.)
11-04-2014 23:19
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #4
(11-04-2014 23:19)holsteinkaa Skrev:  Helt klart Djursland! Jeg tror ikke yderkysten og Århus bugten har fisket bedre i rigtig mange år! :-)

Så skal jeg da minde dig om, at du har haft en sammen med mig Wink haha

Men det er rigtigt, Nikolai! Djursland rykker for vildt lige pt!!

Mvh Stefan Skovbo
12-04-2014 05:55
klgre

Aalborg
Besked: #5
(11-04-2014 23:19)holsteinkaa Skrev:  Helt klart Djursland! Jeg tror ikke yderkysten og Århus bugten har fisket bedre i rigtig mange år! :-)

Undskyld jeg bryder ind i tråden. Skal på Sølystgård campingplads ved i Helgenæs. Tænkte om en af Djurslandeksperterne
Kunne anbefale en plads i umiddelbar nærhed af campingpladsen.

Hilsen Klaus Gregersen
12-04-2014 08:05
Bech

Randers
Besked: #6
Hey Kaad!

Drop den skide fjord... Angel

Djurs fisker for vildt. Kranede en masse fine igår med den største på 62. Smider lige et billede og noget info på mobilen Wink

Klaus - Hele Helgenæs fisker rigtig godt, men prøv Lushage eller Esby. Jeg har fået fisk på begge pladser i år. Længere inde mod Mols kan Begtrup Vig, Knebel Vig og Rolsøgårde også anbefales.

Rasmus

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

http://www.urbanflyfishing.dk
12-04-2014 08:15
klgre

Aalborg
Besked: #7
(12-04-2014 08:15)Bech Skrev:  Hey Kaad!

Djurs fisker for vildt. Kranede en masse fine igår med den største på 62. Smider lige et billede og noget info på mobilen Wink

Klaus - Hele Helgenæs fisker rigtig godt, men prøv Lushage eller Esby. Jeg har fået fisk på begge pladser i år. Længere inde mod Mols kan Begtrup Vig, Knebel Vig og Rolsøgårde også anbefales.

Rasmus

Tak Rasmus.

Her fra campingpladsen ( sølystgård) kan jeg se der går folk og fisker, så jeg behøver nok ikke en gan at køre efter det.

hilsen Klaus
12-04-2014 14:38
Adversering
klgre

Aalborg
Besked: #8
(12-04-2014 08:15)Bech Skrev:  Hey Kaad!

Rasmus

Tak Rasmus.

Er lige blevet færdig med at stille op på Sølystgård camping og kan se flere der fisker inden for gåafstand. Måske behøver jeg ikke at køre efter det.

Hilsen Klaus
12-04-2014 14:46
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #9

Ja, så endte det alligevel med at påskens første tur blev til fjorden. Jeg havde ikke så lang tid at gøre med, så den korte køretur fra domicilet i Randers til pynten ved Fladbjerg gjorde udslaget Smile

Efter kun ca. 30 minutter huggede denne smukke fjordørred på omkring 1,2 kg. Den tog en af Janus´fine tobisimitationer. Derefter fiskede jeg videre ned over pladsen og ind i vigen uden at mærke mere.

Efter kaffepausen tog jeg et hurtigt træk ned over pladsen igen - og stort set samme sted som før, hugge de en fisk, som jeg dog aldrig så som mere end et sølvglimt ude i bølgerne - den slap taget efter 15-20 sekunder Sad

En fin tur ved fjorden - men næste gang bliver det yderkysten Smile

Tak for de mange gode fif Smile

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
13-04-2014 10:39
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
Tillykke med den Nikolai Smile
.. det er nogle flotte fisk den fjord holder!

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
13-04-2014 11:07