1-2 pers telt
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
1-2 pers telt
Nogen der kender et godt sted at handle Helsport eller tilsvarende til en god pris?

Venligst Nikolai

12-04-2014 22:37
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: 1-2 pers telt
Hej Nikolai

Helsport er en mærkevarer, der sjældent kommer på udsalg. Hvis du ikke står og skal bruge det lige her og nu - så holder Friluftslageret et Outlet i Juni, hvor de giver stor rabat på demoteltene. Jeg mener, at det er 33% (og det er meget på et Helsport!). Man sætter sig bare i det telt man gerne vil have .. og dernæst skal man selv pille det ned! Smile
Hvis du gerne vil slippe billigere - så forhandler Friluftslageret også Tatonka. Narvik og Grønland liger Helsport .. de er lidt tungere men også lidt kraftigere:

http://www.friluftslageret.dk/ProductLis...PGId=58063

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
13-04-2014 00:07
mads århus

Århus
Besked: #3
13-04-2014 00:18
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #4
Tak for links og tip. Prøver at kigge på nogle norske sider. Skal bruge teltet sidst i majSmile

Venligst Nikolai

13-04-2014 14:22
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Hej Nikolai,
nu ved jeg ikke om du allerede har prøvet et bestemt telt eller har erfaring med et bestemt telt og du derfor ved hvad du vil ha, men ellers så har du også mulighed for at leje et telt til en rimelig pris - så kan man ligesom finde ud af hvad man egentligt gerne vil ha Smile

http://spejdergear.dk/shop/telte-udlejning-185c1.html

Faktisk er der også et par Helsport telte på DBA.dk

Peter

"There is nothing permanent except change"

13-04-2014 18:10
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #6
(13-04-2014 18:10)PeterMulbjerg Skrev:  Hej Nikolai,
nu ved jeg ikke om du allerede har prøvet et bestemt telt eller har erfaring med et bestemt telt og du derfor ved hvad du vil ha, men ellers så har du også mulighed for at leje et telt til en rimelig pris - så kan man ligesom finde ud af hvad man egentligt gerne vil ha Smile

http://spejdergear.dk/shop/telte-udlejning-185c1.html

Faktisk er der også et par Helsport telte på DBA.dk

Genialt Smile Viste ikke deres super light kan lejes. Det skal prøves før eventuelt køb - tak for tippet Smile

Har godt set et par helsport på dba, men synes prisen var lidt skæv Smile

Venligst Nikolai

13-04-2014 21:21
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #7
(13-04-2014 21:21)Nikolai R. Skrev:  Genialt Smile Viste ikke deres super light kan lejes. Det skal prøves før eventuelt køb - tak for tippet Smile

Ja det er ret så smart. Jeg går selv og kigger telt og det er jo en jungle. Jeg har besluttet mig for et kuppeltelt - eller i det mindste et selvstående telt, men det bliver det ikke nemmere af Smile

Peter

14-04-2014 07:14
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #8
(14-04-2014 07:14)PeterMulbjerg Skrev:  Ja det er ret så smart. Jeg går selv og kigger telt og det er jo en jungle. Jeg har besluttet mig for et kuppeltelt - eller i det mindste et selvstående telt, men det bliver det ikke nemmere af Smile

Spændende Smile Hvad skal det bruges til: fjeld og kysten?

Venligst Nikolai

14-04-2014 21:39
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #9
(14-04-2014 21:39)Nikolai R. Skrev:  Spændende Smile Hvad skal det bruges til: fjeld og kysten?

Det skal med på fjeldet - eller i hvert fald tæt derpå. Ideen var at få et telt der var så allround som muligt og som kan sættes op selvom man måske ikke lige kan få en pløk i jorden Smile
Det skal være så let som muligt (læste om en der var tæt på at være nede på 4 kg. i rygsækken på fjeldtur i 14 dage), så jeg har kig på Tarptent teltene. Let er godt, især når ryg og knæ knager Smile Men samtidig skal det også kunne holde.

Peter

15-04-2014 07:16
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
(15-04-2014 07:16)PeterMulbjerg Skrev:  Det skal med på fjeldet - eller i hvert fald tæt derpå. Ideen var at få et telt der var så allround som muligt og som kan sættes op selvom man måske ikke lige kan få en pløk i jorden Smile
Det skal være så let som muligt (læste om en der var tæt på at være nede på 4 kg. i rygsækken på fjeldtur i 14 dage), så jeg har kig på Tarptent teltene. Let er godt, især når ryg og knæ knager Smile Men samtidig skal det også kunne holde.

Jeg er helt oppe og køre over de Tarptent's. Vægten og ikke mindst prisen er jo helt vild. Dernæst er jeg oven ud begejstret for den måde de anvender vandrestave som alternativ til teltstænger; det er helt vildt godt tænkt. Det er et rigtigt godt bud også til mig Smile

Har du ikke vandrestave kan de stærkt anbefales, når du døjer med ryg og knæ. Vi har alle et sæt hver her i familien, og de behøver ikke koste en formue Wink

Venligst Nikolai

15-04-2014 08:21
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #11
(15-04-2014 08:21)Nikolai R. Skrev:  Jeg er helt oppe og køre over de Tarptent's. Vægten og ikke mindst prisen er jo helt vild. Dernæst er jeg oven ud begejstret for den måde de anvender vandrestave som alternativ til teltstænger; det er helt vildt godt tænkt. Det er et rigtigt godt bud også til mig Smile

Har du ikke vandrestave kan de stærkt anbefales, når du døjer med ryg og knæ. Vi har alle et sæt hver her i familien, og de behøver ikke koste en formue Wink

Jeg tror jeg ender på et Scarp 1 med de ekstra stænger så det kan stå selv. Jeg syntes også de er smarte de helt enkle men der er ligesom lidt mere telt over Scarp teltet og så skulle det være voldsomt stabilt i vind.
Jeg havde egentligt tænkt at bruge min vadestav(som skal med alligevel) som vandrestav, men det kan jo lige så godt være omvendt.

Peter

15-04-2014 08:30
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #12
(15-04-2014 08:30)PeterMulbjerg Skrev:  Jeg tror jeg ender på et Scarp 1 med de ekstra stænger så det kan stå selv. Jeg syntes også de er smarte de helt enkle men der er ligesom lidt mere telt over Scarp teltet og så skulle det være voldsomt stabilt i vind.
Jeg havde egentligt tænkt at bruge min vadestav(som skal med alligevel) som vandrestav, men det kan jo lige så godt være omvendt.

Du kan afgjort bruge vandrestave som vadestave - alle her tungstens stjerne spidser. Det gør en enorm forskel at gå med to stave i stedet for en enkelt, særligt med oppakning. Du kan finde et godt sæt på nettet til under kr 300. Synes selv det så fjollet ud til at starte med, men det overvandt jeg hurtigt Big Grin

Synes også modellen du nævner mere ligner et telt, men til sommerbrug foretrækker jeg selv ventilationen i de lette telte. Det andet kan nemt blive en våd omgang, hvis vinden står stille. Glæder mig til at høre hvad du vælger Smile

Ændring: Lader til der også er god ventilation i Scarp 1 Smile

Venligst Nikolai

15-04-2014 08:46