Garn i Mariager fjord
Tim Hansen

Langå
Besked: #1
Garn i Mariager fjord
Kære FVer
Jeg var på fisketur igår til Silleborg hage ved Mariager fjord og mødte et syn jeg sjældent glemmer. Kort fortalt havde jeg sidste weekend et ret godt fiskeri, derfor opsøger jeg selvfølgelig det samme spot igen. Til min store frustration opdager jeg et ørredgarn markeret med en rød vage sat 6 meter fra land. Følger garnet parallelt med kysten, her tæller jeg 12 store døde nedgængere mellem 2 og 5 kg, befrier en på ca 4 kg, som godt nok var meget medtaget. Da garnet stopper, opdager jeg endnu et, alt i alt ulovlig garn på 200-300 meter med masser af døde ørreder i, mange endda under mindstemålet. Selvfølgelig er alt dette meldt til kontrollen, som med de resourcer de nu engang har, gør det svært for sådanne småtbegavede garnpirater. Jeg ved at mange af jer herinde fisker i fjorden, så mit budskab er, vær opmærksom på garn sat tæt på land, meld det med det samme på døgntelefonen 72 18 56 09.
Venligst Tim

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

13-04-2014 09:04
Adversering
Villadsen

Århus C
Besked: #2
RE: Garn i Mariager fjord
ØV ØV!
Tim godt du fandt det, ærgeligt at der allerede var så mange døde ørreder, det må virkelig have været et sørgeligt syn. Jeg bliver virkelig indebrændt, når jeg høre om den slags oplevelser, men der er bare ikke andet at gøre end, at gøre livet så surt, som muligt for dem. Godt med et tlf. nr. det kommer i telefonen med det samme.

Kristian Villadsen
13-04-2014 10:51
Bech

Randers
Besked: #3
Fuckin garn bøsser Angry

Jeg har efterhånden haft fat i ret mange af de banditter deroppe.

Har forresten hørt noget om at de bliver lidt sure og hidsige, når man laver et bål med deres ulovligt satte garn AngelAngelBlushWinkWinkRolleyes

Rasmus Angel

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

http://www.urbanflyfishing.dk
13-04-2014 11:03
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #4
Det er sygt! Jeg forstår ikke hvad der får folk til at være sådan nogle svin! Angry

Enig med Rasmus! Jeg ved selvtægt er forkert, men det her er bare noget svineri ud over alle grænser! Jeg havde revet det på land med det samme! Det skal ikke have lov til at stå og slå flere fisk ihjel Confused - Så havde jeg meldt det bagefter!

Mvh Stefan Skovbo
13-04-2014 11:50
Kent Hansen

Vebbestrup. 9500
Besked: #5
(13-04-2014 09:04)Tim Hansen Skrev:  Kære FVer
Jeg var på fisketur igår til Silleborg hage ved Mariager fjord og mødte et syn jeg sjældent glemmer. Kort fortalt havde jeg sidste weekend et ret godt fiskeri, derfor opsøger jeg selvfølgelig det samme spot igen. Til min store frustration opdager jeg et ørredgarn markeret med en rød vage sat 6 meter fra land. Følger garnet parallelt med kysten, her tæller jeg 12 store døde nedgængere mellem 2 og 5 kg, befrier en på ca 4 kg, som godt nok var meget medtaget. Da garnet stopper, opdager jeg endnu et, alt i alt ulovlig garn på 200-300 meter med masser af døde ørreder i, mange endda under mindstemålet. Selvfølgelig er alt dette meldt til kontrollen, som med de resourcer de nu engang har, gør det svært for sådanne småtbegavede garnpirater. Jeg ved at mange af jer herinde fisker i fjorden, så mit budskab er, vær opmærksom på garn sat tæt på land, meld det med det samme på døgntelefonen 72 18 56 09.
Venligst Tim

Hey Tim,

Var dernede på samme plads i dag - og er sikker på at jeg stødte på selv samme garn - dog uden vagen - skal dog ikke kunne sige om blæsten har ædt den - men efter din beskrivelse, så er min vurdering at garnet er blevet tømt, for jeg kunne kun tælle 4 hø'er, alle blanke, men alle undermålere.
Har selvfølgelig anmeldt dette via døgnvagten, men fik at vide det var det var nemmere selv at lave anmeldelsen via nettet - så det er hermed gjort. Har tilladt mig at henvise til din anmeldelse Tim - det kan forhåbentlig give en hurtigere reaktion...

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
13-04-2014 21:28
Tim Hansen

Langå
Besked: #6
Hej Kent
Fint du har henvist til min anmeldelse, nu håber jeg sku godt nok der bliver taget seriøst hos kontrollen. Sikke et forbandet fjols eller fjolser der finder på sådan svineriAngry
Var det dette sted som på billedet?

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

13-04-2014 21:42
Kent Hansen

Vebbestrup. 9500
Besked: #7
(13-04-2014 21:42)Tim Hansen Skrev:  Hej Kent
Fint du har henvist til min anmeldelse, nu håber jeg sku godt nok der bliver taget seriøst hos kontrollen. Sikke et forbandet fjols eller fjolser der finder på sådan svineriAngry
Var det dette sted som på billedet?

Nej, ikke helt samme plads - så måske at det er flyttet lidt længere ud i af i fjorden. Garnet var fastgjort til sten for at fastholde det, og startede omkring 100m fra den ødelagte bro, på vej ud af i fjorden.

Håber da ikke at der står samme slags garn 2 steder på den plads....

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
(Denne besked var sidst ændret: 13-04-2014 af 21:47 Kent Hansen.)
13-04-2014 21:46
Adversering
Tim Hansen

Langå
Besked: #8
Det er helt samme plads. På billedet er det garn nr 1 jeg tog billede af, det andet var nemlig ca 100 meter fra den gamle bro, det var også det der var flest store ørreder i.
Jeg ringer til kontrollen i morgen for at høre nyt om anmeldelsen.
Tim
13-04-2014 22:17
ZZZ

Fraværende
Besked: #9
(13-04-2014 21:28)Kent Hansen Skrev:  Hey Tim,

Har selvfølgelig anmeldt dette via døgnvagten, men fik at vide det var det var nemmere selv at lave anmeldelsen via nettet - så det er hermed gjort.

Cheers,

Kent

Det virker med online skemaet, det vil jeg godt skrive under på!

Har tidligere skrevet om det i følgende indlæg
http://www.fiskevand.dk/showthread.php?t...2#pid50822 jo flere anmeldelser vil sender ind, jo mere har kontrollen at arbejde ud fra.

Mvh
Henning
(Denne besked var sidst ændret: 14-04-2014 af 00:41 ZZZ.)
13-04-2014 23:33
Allan Wermuth

Odense
Besked: #10
Ville være super, hvis der blev lavet en Apps version af skemaet, så man lige kunne indsende billede til dokumentation, hvor GPS koordinater automatisk blev tilføjet .......

Det ville gøre det hele noget nemmere Wink

mvh
Allan
(Denne besked var sidst ændret: 14-04-2014 af 08:43 Allan Wermuth.)
14-04-2014 08:43
Tim Hansen

Langå
Besked: #11
Vi er helt enige om, at det kunne laves smartere mht anmeldelse af ulovlige garn. Jeg har før lavet anmeldelse onlocation via iPhone , det har virket fint og tog måske 15 min. Som Henning skriver, husk at melde de ulovlige garn der er, jo flere anmeldelser de får fra os, jo bedre billede giver det kontrollen af omfanget af ulovlighederne.
Tim
14-04-2014 10:26
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #12
hvad er problemet med selvtægt i den situation ?

hilsen jan

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
14-04-2014 19:16