Endelig lykkedes det !
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #1
Endelig lykkedes det !
Jamen jamen, efter at have været hellig fluefisker i fjorden i nogle år.. jaeh så kunne jeg ikke lade tanken stå, om at prøve mig med spin - for at se om man kunne få nogle af de fisk man OFTE ser lidt længere ude.

Så startede påsken tidligt i onsdags.
Jeg ankom med min kammerat ved fjorden omkring 13 tiden, vi riggede til - jeg smed et billigt blink på (som jeg en uge tidligere havde fanget en fin 50'er fisk på) og gik ned til vandet.

der var et fint strømskælv som lå et lille stykke fra kanten til den mørke bund samt en svag skrå modvind. Jeg lagde nogle kast ud, lavede nogle spinstop osv. 5. Kast lagde jeg så hen ad kysten/kanten og så der i spinstoppet 7-8meter fra mig, strammede linen op.. Jeg løftede stangen i ren refleks og tænkte "blæretang Dodgy" men så begyndte det at ryste !? .. efter en lille fin fight kom der så en 47cm blank ørred i nettet. vildt start! og fin fisk lidt over normalen der ude Cool

Min kammerat og jeg vadede ud igen og vi fiskede videre.. 15 min senere lagde jeg et kast 45 grader skråt henad.. så blinket gik 3-4 meter fra kanten... Midt i strømskælvet blev det taget i en ret så voldsom hvirvel. Jeg råbte "den er god!" og min kammerat kom over, fisken svømmede dybt og valgte stadig retningen - langs kysten i strømskælvet. Jeg pressede fisken og det tog lidt tid før man overhoved fik et glimt.. men den holdt sig under vand.. lidt efter lidt fik jeg den ind mod mig, og den brød overfladen med finnerne "Den er stor" sagde jeg, (og var ret glad), kørte mere line ind, uden at presse for hårdt, og så så fisken i solen mod den sorte bund, WAUW ! der var den, min forhåbentlig første 60'er fisk !

Jeg nød det vikerlig, og efter et mislykket forsøg på at nette fisken, og et par korte udløb kom den på land !

66cm lige over 3 kg Big Grin Tongue Heart

Fiskede videre resten af dagen, hvor vi mødte en ung gut som vi snakkede med, der tog en 5kg bue fra musholm lige ved siden af os.. og vi fik en målsfisk mere hver. Alt i alt en rigtig god tur - trods den sluttede lidt for tid da min kammerats stang knækkede "lige på det gode tidspunkt" som han sagde.

God Påske der ude !

ha' en go' dag !
(Denne besked var sidst ændret: 18-04-2014 af 22:41 J.P.G..)
18-04-2014 22:22
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #2
RE: Endelig lykkedes det !
Tillykke med fisken!!!

Med venlig hilsen
Jan
18-04-2014 22:40
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
Virkelig flot og fortjent fisk .. tillykke med den Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
19-04-2014 01:52
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #4
Tillykke - flot fisk Smile

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
19-04-2014 19:20
Bech

Randers
Besked: #5
Boom! Fin fisk!

BTW - Awesome bong-garn Big GrinWink

Rasmus

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

http://www.urbanflyfishing.dk
19-04-2014 20:43
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #6
Tak Tongue

Jaeh - der er gået et par stykker af lignende kaliber tabt i de år ..

MEN endelig Big Grin
det sku en vild oplevelse Big Grin

Selvfølgelig bong garn !

ha' en go' dag !
20-04-2014 20:13
svend-erik

Besked: #7
Tillykke
Det giver mig mod på at prøve kyst fiskeri , har altid fisket i åer , men vil prøve dette .
21-04-2014 20:41
Adversering
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #8
(21-04-2014 20:41)svend-erik Skrev:  Tillykke
Det giver mig mod på at prøve kyst fiskeri , har altid fisket i åer , men vil prøve dette .

Tak !

Ja det er bare at komme igang, de er der ude - hvis man holder fokus længe nok Cool

ha' en go' dag !
21-04-2014 21:11
Daniel Heinrichsen

Besked: #9
Tillykke med den flotte fisk Smile
21-04-2014 21:30
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #10
(21-04-2014 21:30)Daniel Heinrichsen Skrev:  Tillykke med den flotte fisk Smile

taaak !

Det var trist du ikke var med den dag mate !

ha' en go' dag !
21-04-2014 21:38
Daniel Heinrichsen

Besked: #11
(21-04-2014 21:38)J.P.G. Skrev:  taaak !

Det var trist du ikke var med den dag mate !

Sådan går det. Jeg har også andre ting at tage mig til end jage sølvtøj i fjorden Smile
22-04-2014 08:52
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #12
(18-04-2014 22:22)J.P.G. Skrev:  Jamen jamen, efter at have været hellig fluefisker i fjorden i nogle år.. jaeh så kunne jeg ikke lade tanken stå, om at prøve mig med spin - for at se om man kunne få nogle af de fisk man OFTE ser lidt længere ude.

Så startede påsken tidligt i onsdags.
Jeg ankom med min kammerat ved fjorden omkring 13 tiden, vi riggede til - jeg smed et billigt blink på (som jeg en uge tidligere havde fanget en fin 50'er fisk på) og gik ned til vandet.

der var et fint strømskælv som lå et lille stykke fra kanten til den mørke bund samt en svag skrå modvind. Jeg lagde nogle kast ud, lavede nogle spinstop osv. 5. Kast lagde jeg så hen ad kysten/kanten og så der i spinstoppet 7-8meter fra mig, strammede linen op.. Jeg løftede stangen i ren refleks og tænkte "blæretang Dodgy" men så begyndte det at ryste !? .. efter en lille fin fight kom der så en 47cm blank ørred i nettet. vildt start! og fin fisk lidt over normalen der ude Cool

Min kammerat og jeg vadede ud igen og vi fiskede videre.. 15 min senere lagde jeg et kast 45 grader skråt henad.. så blinket gik 3-4 meter fra kanten... Midt i strømskælvet blev det taget i en ret så voldsom hvirvel. Jeg råbte "den er god!" og min kammerat kom over, fisken svømmede dybt og valgte stadig retningen - langs kysten i strømskælvet. Jeg pressede fisken og det tog lidt tid før man overhoved fik et glimt.. men den holdt sig under vand.. lidt efter lidt fik jeg den ind mod mig, og den brød overfladen med finnerne "Den er stor" sagde jeg, (og var ret glad), kørte mere line ind, uden at presse for hårdt, og så så fisken i solen mod den sorte bund, WAUW ! der var den, min forhåbentlig første 60'er fisk !

Jeg nød det vikerlig, og efter et mislykket forsøg på at nette fisken, og et par korte udløb kom den på land !

66cm lige over 3 kg Big Grin Tongue Heart

Fiskede videre resten af dagen, hvor vi mødte en ung gut som vi snakkede med, der tog en 5kg bue fra musholm lige ved siden af os.. og vi fik en målsfisk mere hver. Alt i alt en rigtig god tur - trods den sluttede lidt for tid da min kammerats stang knækkede "lige på det gode tidspunkt" som han sagde.

God Påske der ude !

Flot fisk tillykke med fangsten, men tror du ikke du skal til at løfte lidt jern når nu der ikke skal mere vægt til at sende dig i knæ Tongue

MVH Niels
22-04-2014 21:55