Scott Radian kl. 8
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Scott Radian kl. 8
Ved Scott demo dagen hos Almas i Aalborg var der bred enighed om at 9½ fods 7'eren var et hit. Det samme gjorde sig gældende for 9 fods 6'eren. Desværre mangler jeg ikke lige en ny 6'er - selvom den ellers godt nok sad lige i skabet med Martins line på (jeg kan ikke huske hvad det var for en), men derimod mangler jeg en 8'er.
Sådan en var der kun i 9½ fods udgaven og den var jeg slet ikke begejstret for, så er der nogen der har haft fingre i 9 fods 8'eren og 6'eren og kan give en sammenligning ?

Jeg skal selvfølgelig prøve den, men indtil da så er det bare lige for at få en idé om hvorvidt jeg skal slå den ud af hovedet eller drømme videre.....

Kan godt være jeg kan finde plads til den 6'er alligevel....Rolleyes

Peter

"There is nothing permanent except change"

14-05-2014 12:58
Adversering
Saltflyfish

Besked: #2
RE: Scott Radian kl. 8
Jeg har prøvet 9´#8 med et gammel colafarvet Orvis skydehoved #8 (11,5 meter og ca. 18 gram), og jeg har også prøvet den med et skydehoved på 11,5 meter klippet af en Hardy intermediate DT #7. Begge skydehoveder er mine foretrukne på kysten, og jeg regner med, at det i den nærmeste fremtid bliver Radianen, som bliver afløseren for mine Winston BIIx i #8 og #9 - jeg var begejstret.

Jeg har ikke haft 9´#6 i hånden. Jeg har dog haft 9´#7 i hånden, men jeg så ingen grund til at prøvekaste den.

Har du læst http://www.brakvand.com/index.php/grej-f...r-positivt ?

/Christian
14-05-2014 17:32
ZZZ

Fraværende
Besked: #3
Nogen der ved noget hvad Radian stængerne vejer? Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om det, nogen stederHuh

Mvh
Henning
14-05-2014 17:42
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
(14-05-2014 17:32)Saltflyfish Skrev:  Jeg har prøvet 9´#8 med et gammel colafarvet Orvis skydehoved #8 (11,5 meter og ca. 18 gram), og jeg har også prøvet den med et skydehoved på 11,5 meter klippet af en Hardy intermediate DT #7. Begge skydehoveder er mine foretrukne på kysten, og jeg regner med, at det i den nærmeste fremtid bliver Radianen, som bliver afløseren for mine Winston BIIx i #8 og #9 - jeg var begejstret.

Jeg har ikke haft 9´#6 i hånden. Jeg har dog haft 9´#7 i hånden, men jeg så ingen grund til at prøvekaste den.

Har du læst http://www.brakvand.com/index.php/grej-f...r-positivt ?

/Christian

Tak for det Christian, det lyder som om 8'eren kunne være den næste kulfiberstang i reolen Cool

Jeg har godt nok læst Henriks anmeldelse, men jeg syntes den var lidt "sparsom" med info.

Peter

14-05-2014 19:15
MTL

Vaarst
Fraværende
Besked: #5
(14-05-2014 12:58)PeterMulbjerg Skrev:  Ved Scott demo dagen hos Almas i Aalborg var der bred enighed om at 9½ fods 7'eren var et hit. Det samme gjorde sig gældende for 9 fods 6'eren. Desværre mangler jeg ikke lige en ny 6'er - selvom den ellers godt nok sad lige i skabet med Martins line på (jeg kan ikke huske hvad det var for en), men derimod mangler jeg en 8'er.
Sådan en var der kun i 9½ fods udgaven og den var jeg slet ikke begejstret for, så er der nogen der har haft fingre i 9 fods 8'eren og 6'eren og kan give en sammenligning ?

Jeg skal selvfølgelig prøve den, men indtil da så er det bare lige for at få en idé om hvorvidt jeg skal slå den ud af hovedet eller drømme videre.....

Kan godt være jeg kan finde plads til den 6'er alligevel....Rolleyes

Hej Peter

Det var en Barrio GT125.

Med venlig hilsen

Martin
14-05-2014 22:07
Leif Chr.

Besked: #6
Savner også lidt CCS data på de nye stænger. Der er kun to Scott i databasen.Blush

Jeg må indrømme at jeg blev en lille smule skuffet da jeg prøvede Radian stængerne første gang. Ikke fordi at det er dårlige stænger, men nærmere fordi jeg pga. en test af stængerne jeg havde læst, havde fået den opfattelse at der var rene kastemaskiner der bare lagde noget line ud. Til det formål findes der jo stadig S4S som især i 9` #6 efter min mening klarer det meget bedre.
Håber at komme til at prøve en radian 10`#6 som jeg fornemmer kunne blive en fantastisk å stang, men måske er det billigst at lade undlade at prøve Cool

Mvh Leif
14-05-2014 22:18
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #7
Fuck .. hvor er det irriterende med gamle brugere under nye intetsigende brugernavne! AngryAngry
.. hold nu op med at være sådan nogle narrehatte .. hvis I er utilfredse med et eller andet - så kom frem med det!
JA!
Lasse, Leif, Screiber o.a. .. det er jer, jeg taler til!
Hvad er det med jer??

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
15-05-2014 00:36
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #8
(14-05-2014 22:07)MTL Skrev:  Hej Peter

Det var en Barrio GT125.

Det var en god kombination Cool

Peter

15-05-2014 09:20
MTL

Vaarst
Fraværende
Besked: #9
(15-05-2014 09:20)PeterMulbjerg Skrev:  Det var en god kombination Cool

Hej Peter

En ED eller GPX i #6 fra Scientific Anglers vil også have passet godt til stangen. Jeg synes ikke stangen var specielt hurtig, nærmest at sammenligne med en Z-Axis, hvis man kan tillade sig at sammenligne. Jeg prøvede også stangen med en SBT (Short Belly Taper), hvilket er en god kombination til åen.

Med venlig hilsen

Martin
(Denne besked var sidst ændret: 15-05-2014 af 14:19 MTL.)
15-05-2014 14:17
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #10
(15-05-2014 14:17)MTL Skrev:  Hej Peter

Jeg synes ikke stangen var specielt hurtig, nærmest at sammenligne med en Z-Axis, hvis man kan tillade sig at sammenligne.

Det kan man godt. Det passer meget fint med mine oplevelser med Radian stængerne Smile

Mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
15-05-2014 14:19
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #11
Det er vel heller ikke så dårligt at blive sammenlignet med Z-Axis (stangen som "alle" åbenbart savner) Smile

Peter

15-05-2014 15:13
klgre

Aalborg
Besked: #12
Hva' er z-avis ved at blive kult.

Hilsen Klaus Gregersen
15-05-2014 18:40