Fed aftentur til Mariager fjord
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
Fed aftentur til Mariager fjord
Efter en lang st. Bededagsfredag med sol, fodbold, løbetur og grillhygge fik jeg lyst til en aftentur til fjorden.

Det viste sig at være en god idé Smile

Da vi ankom til pladsen var der straks ringe og hvirvler i overfladen. Kaffen blev drukket hurtigt og de første kast blev lagt ud mod et fint strømskel, som lå lige netop indenfor kastevidde (vel en 40-50 meter ude? Smile).

Efter små 30 minutter kom et meget stille og forsigtigt hug, som dog straks væltede rundt i vandtet og sprang en lille halv meter op i luften.

Kampen blev derefter ganske kort dog med et par kraftige udløb, inden fisken kunne kanes op på land. 60 cm og 2,3 kg er desværre ikke noget jeg dagligt hiver op af fjordens vand, så derfor føler jeg at den oplevelse skal deles her Smile

Fisken er taget på en Grå Frede var. str. 8 med kuglekædeøjne fisket på en CTS Aff. X 790 monteret med et SAGE hover/int SH på 16 gram Smile

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
19-05-2014 10:17
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #2
RE: Fed aftentur til Mariager fjord
Fedt Nikolai, tillykke med den flotte fisk Smile

Mvh Stefan Skovbo
19-05-2014 11:05
Swebbe

Besked: #3
Tillykke, en flot rund fjordfisk fra den smukke Smile

- Jeppe Lyngsø
19-05-2014 11:07
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
Ja, så bliver livet vel egentligt ikke meget bedre - tillykke med fisken Cool

Peter

"There is nothing permanent except change"

19-05-2014 11:28
dennisp

Vestsjælland
Besked: #5
tillykke med den fine fisk, den ville jeg gerne bytte med den ene hornfisk jeg fik i lørdags

Mvh.
Dennis

Når der er ikke er saltvand for enden af stangen, så er det godt der er det i stuen
19-05-2014 12:16
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6
(19-05-2014 10:17)Nikolai Kaad Skrev:  Efter en lang st. Bededagsfredag med sol, fodbold, løbetur og grillhygge fik jeg lyst til en aftentur til fjorden.

Det viste sig at være en god idé Smile

Da vi ankom til pladsen var der straks ringe og hvirvler i overfladen. Kaffen blev drukket hurtigt og de første kast blev lagt ud mod et fint strømskel, som lå lige netop indenfor kastevidde (vel en 40-50 meter ude? Smile).

Efter små 30 minutter kom et meget stille og forsigtigt hug, som dog straks væltede rundt i vandtet og sprang en lille halv meter op i luften.

Kampen blev derefter ganske kort dog med et par kraftige udløb, inden fisken kunne kanes op på land. 60 cm og 2,3 kg er desværre ikke noget jeg dagligt hiver op af fjordens vand, så derfor føler jeg at den oplevelse skal deles her Smile

Fisken er taget på en Grå Frede var. str. 8 med kuglekædeøjne fisket på en CTS Aff. X 790 monteret med et SAGE hover/int SH på 16 gram Smile

Flot fisk, Nikolai Smile

Der er ikke så mange i den størrelse deroppe Smile

Mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
19-05-2014 13:12
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
(19-05-2014 13:12)Jan Fensten Skrev:  Flot fisk, Nikolai Smile

Der er ikke så mange i den størrelse deroppe Smile

Mvh.

Jan

Takker

Det er ihvertilfælde sjældent jeg støder på dem. Udover et par stykker i samme størrelse har jeg kun fået en enkelt nedgænger (på en forumtur i februar!) som var større - og her taler vi om 5 års fiskeri i fjorden. Det er et pragtfuldt vand at fiske i, men der er godt nok mange fisk mellem 35-50 cm

Så denne her lunede og sender forhåbentlig et varsel om nye tider Smile

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
19-05-2014 13:26
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #8
(19-05-2014 13:26)Nikolai Kaad Skrev:  Takker

Det er ihvertilfælde sjældent jeg støder på dem. Udover et par stykker i samme størrelse har jeg kun fået en enkelt nedgænger (på en forumtur i februar!) som var større - og her taler vi om 5 års fiskeri i fjorden. Det er et pragtfuldt vand at fiske i, men der er godt nok mange fisk mellem 35-50 cm

Så denne her lunede og sender forhåbentlig et varsel om nye tider Smile

Mvh

Kaad

Hej Nikolai

Hvis det er din fangststatestik, vil jeg råde dig til at opsøge nye pladser. Jeg har fået 5 fisk over 60 cm, bare i år. Og utallige omkring halvmeteren og over - og næsten ingen undermålere. De er der bestemt! Men hvis turen hver gang hedder sydsiden og den kendte tur med dollarhuset, parkeringspladsen, salten, falderpynten osv osv - så er chancerne for den store, ikke så stor alligevel Smile Prøv nye pladser, kig på et kort Smile

Mvh Stefan Skovbo
19-05-2014 14:42
Aggergaard

Fraværende
Besked: #9
Flot fangst Nikolai Wink tillykke med den.
(Denne besked var sidst ændret: 19-05-2014 af 14:54 Aggergaard.)
19-05-2014 14:54
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #10
(19-05-2014 14:42)Stefan Skovbo Skrev:  Hej Nikolai

Hvis det er din fangststatestik, vil jeg råde dig til at opsøge nye pladser. Jeg har fået 5 fisk over 60 cm, bare i år. Og utallige omkring halvmeteren og over - og næsten ingen undermålere. De er der bestemt! Men hvis turen hver gang hedder sydsiden og den kendte tur med dollarhuset, parkeringspladsen, salten, falderpynten osv osv - så er chancerne for den store, ikke så stor alligevel Smile Prøv nye pladser, kig på et kort Smile

Hej Stefan

Ingen tvivl om at der er potentiale til forbedringer Smile

Mange af mine ture er korte ture på få timer, så det er tit et spørgsmål om at køre til de kendte pladser og nå at fiske så meget som muligt inden konen og de fire unger kalder igen Smile

Jeg har dog efterhånden et godt arsenal af pladser og der er få steder ved fjorden jeg ikke har været - desværre er det ikke så tit der er mulighed for de store udflugter Smile

Men tak for fiffet Smile

Kaad

19-05-2014 15:04
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #11
... jeg vil også gerne bytte med det lot musikål jeg fik i søndags!
... tillykke med den .. det er den slags, der giver næring til FTAS Big Grin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
20-05-2014 00:40
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
Hvad synes du om skydehovedet?
20-05-2014 08:26