Mangrove Hip Shooter/ Sea Level Bucket Shooter
Saltflyfish

Besked: #1
Mangrove Hip Shooter/ Sea Level Bucket Shooter
Er der nogen, som har erfaring med Mangrove Hip Shooter eller Sea Level Bucket Shooter? Gerne ift. Orvis baljen.

/Christian
20-05-2014 22:18
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: Mangrove Hip Shooter/ Sea Level Bucket Shooter
Hej Christian

Yup, bruger den til bådfiskeri Smile
Til kyst foretrækker jeg orvis baljen, den hænger lige lovligt langt nede ved vadende kystfskeri, og min kone har haft den kedelige oplevelse at bunden blev slået ud af bølger i hårdere vejr, vi fik den fanget igen Wink
Den håndtere store mængder løsline bedre end orvis baljen, men det er ude på overdrevet.
Den kommer med to forskellige typer kegler, efter signede en til mono og en til coated, men det er lidt hip som hap synes jeg.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
20-05-2014 22:32
Saltflyfish

Besked: #3
Hej Lasse

Tak, for at du delte dine erfaringer.

/Christian
20-05-2014 22:59
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #4
Hej Christian

Det var så lidt Smile

Skylder at sige at den jeg bruger er prototypen på mangrove hip shooteren, en af mine fiskevenner bruger mangrove versionen, så ved at det eneste ændret er bedre pinde til bunden og anden farve end min... Kan se at sealevel's er med bælte istedet for Mangrove's metal bøjle, ville helt klart gå efter mangroven pga af det!

Mvh
Lasse

20-05-2014 23:24
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #5
Sjovt nok, så skulle jeg lige til at lave et indlæg om et alternativ til de "normale" baljer da jeg bla. selv gik med tankerne på "Mangroove Hip Shooter" da jeg altid gik med min på venstre side virkede "Mangroove Hip Shooter" som et rigtig godt valg og som om at den ville sidde lidt mere bekvemt end en normal balje.

Jeg er nu mest til orvis baljen af de "normale" baljer meeeeeeen 750,- er jo helt ude i skoven!! bla derfor jeg tænkte på at prøve "Mangroove Hip Shooter", ved dog ikke helt hvor de kan købes helst inde for EU, men måske en af jer ved det?

i den forbindelse faldt jeg lige over dette site med forskellige alternativer:
http://tokyoflyfishing.com/2012/08/16/ch...t-revised/

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
(Denne besked var sidst ændret: 21-05-2014 af 14:27 Kenneth H.)
21-05-2014 14:17
Saltflyfish

Besked: #6
Hej Kenneth

Jeg har også Orvis baljen, men jeg benytter den sjældent, da jeg ikke gider at slæbe rundt på den, og oftest finder jeg den overflødig. Til mit - især sommerfiskeri - på strømsteder savner jeg dog en løsning, og fordelen ved Sea Level baljen er, at den kan foldes sammen, så den kan ligge i ryglommen på min vest. I forhold til Orvis baljen skulle Sea Level også være lettere og mere komfortabel, når den sidder på siden. Jeg var dog i tvivl, om Sea Level baljen ville være for høj - om bunden ville komme til at sidde for lavt ved vadefiskeri. Lasse har afklaret min tvivl ift. til det.

Mangrove Hip Shooter er udgået, og jeg har ikke fundet en europæisk forhandler af Sea Level.

/Christian
21-05-2014 14:45
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #7
(21-05-2014 14:45)Saltflyfish Skrev:  Hej Kenneth

Jeg har også Orvis baljen, men jeg benytter den sjældent, da jeg ikke gider at slæbe rundt på den, og oftest finder jeg den overflødig. Til mit - især sommerfiskeri - på strømsteder savner jeg dog en løsning, og fordelen ved Sea Level baljen er, at den kan foldes sammen, så den kan ligge i ryglommen på min vest. I forhold til Orvis baljen skulle Sea Level også være lettere og mere komfortabel, når den sidder på siden. Jeg var dog i tvivl, om Sea Level baljen ville være for høj - om bunden ville komme til at sidde for lavt ved vadefiskeri. Lasse har afklaret min tvivl ift. til det.

Mangrove Hip Shooter er udgået, og jeg har ikke fundet en europæisk forhandler af Sea Level.

/Christian

Takker for info Wink

Måske man skulle lave en "skum" balje selv?

Jamen så ser det jo snart ud til at det må blive en balje igen igen.. skal du sælge din orvis hvis nu det var at det var? Smile

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
(Denne besked var sidst ændret: 21-05-2014 af 14:56 Kenneth H.)
21-05-2014 14:52
Adversering
Saltflyfish

Besked: #8
Jeg har umiddelbart ingen planer om sælge min Orvis balje, som jeg i øvrigt har modificeret med elektrikerstrips, så den fungerer bedre med monofile skydeliner.

/Christian
21-05-2014 15:00
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #9
Måske dette var en løsning selvom prisen er helt i skoven:
http://www.adh-fishing.com/landing-nets/...asket.html

Den er billigere her:
http://www.rudiheger.eu/de/sale/c-f-line...30BSvl_t1w

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
(Denne besked var sidst ændret: 21-05-2014 af 21:41 Kenneth H.)
21-05-2014 20:29
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #10
(21-05-2014 14:17)Kenneth H Skrev:  i den forbindelse faldt jeg lige over dette site med forskellige alternativer:
http://tokyoflyfishing.com/2012/08/16/ch...t-revised/

Er jeg den eneste der under sig over hvordan skribenten kan ramme linekurven med albuen???

Mvh
Lasse

21-05-2014 20:53
Kent Hansen

Vebbestrup. 9500
Besked: #11
(21-05-2014 20:53)L.K. Skrev:  Er jeg den eneste der under sig over hvordan skribenten kan ramme linekurven med albuen???

Mvh
Lasse

hehe, jeg aner ikke hvordan skribenten ser ud, men ud fra hans gøren, så ser han sku lidt akavet ud i mit hovedTongueTongue Enten må han have rigtig lange overarme eller så placeres han da linekurven højt på maven - måske endda en kombiHuhHuh

Syntes dog kun at jeg har problemer en gang i mellem med at slå hånden imod kanten på kurven, når jeg ikke lige passer på ved dobbelt trækDodgyDodgy

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
(Denne besked var sidst ændret: 21-05-2014 af 21:09 Kent Hansen.)
21-05-2014 21:09
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #12
Det er da en god idé at lave en balje, som kan sidde på siden af hoften. Der sidder min Orvis jo alligevel på hver tur Cool

Mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
21-05-2014 21:26