Billige DT liner til skydehoved
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Billige DT liner til skydehoved
God formiddag.

Jeg ville høre om nogle herinde kunne anbefale billige DT liner der skal bruges til skydehoved?
Skal gerne findes i #12 - skydehovedet skal bruges til #8-9 tohånd.

Artisan linerne fra Profish er for mit vedkomne ganske fine til prisen, men der er åbenbart bøvl med klassificeringen af linerne for tiden.

Jeg har ledt og ledt men synes ikke at kunne finde andre DT liner til omkring de 100 kroner?

Mvh
Stig
18-03-2010 09:44
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Billige DT liner til skydehoved
Kontaktede du profish og hvad var, i så fald, svaret?
18-03-2010 10:48
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #3
(18-03-2010 10:48)Jakob Hansen Skrev:  Kontaktede du profish og hvad var, i så fald, svaret?

Fejl fra leverandørens side som han nok skulle få undersøgt.
Jeg spurgte efterfølgende på mail, efter DT liner inden for en samlet given vægt (70-74 gram på 27 meter), for så ville jeg gerne købe disse uanset hvad der stod på af klassificering.

Men har intet hørt efterfølgende. Håber da også pengene bliver refunderet som lovet Idea

- Det giver også lidt stof til eftertanke og forstår ikke hvorfor han har svaret tilbage på min efterspørgelse: Fordi, hvis jeg nu bestilte Artisan liner hos ham igen, får jeg så bare igen hulter til bulter liner eller??

Mvh
Stig
18-03-2010 10:53
Morten E.

Klarup
Besked: #4
Hej Stig

Prøv at kigge her: http://www.grej.dk/default.asp

De er godt nok oppe i 115,-.... Har læst om andre, der anbefaler dem til at lave skydehoveder af. Har ikke selv erfaring med dem.

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
18-03-2010 10:59
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #5
Morten> Super mange tak! Big Grin

Det vil jeg lige kigge nærmere på.
Nogen herinde der har haft de omtalte liner fra Grej.dk i hånden - og endnu vigtigere på fluestangen? Big Grin
http://www.grej.dk/vare/vare.asp?Kategor...NA&SOEG=NA

Mvh
Stig
18-03-2010 11:01
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Så har jeg bestilt hos Grej.dk og håber på en bedre oplevelse ;o)

Mvh
Stig
18-03-2010 19:14
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
Der er også :

Dan-tackle

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
18-03-2010 19:33
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #8
Jeg er mildest talt chokeret..

På trods af lidt mailudveksling med Grej.dk ang. DT liner og korrekt klassificering, har jeg igen fået liner der ikke har samme vægt trods de er i samme klasse.

(Lige taget fra hukommelsen):

DT-12S: 74 gram (hurra! den passer)
DT-12F: 63 gram
DT-12I: 89 gram

Jeg *forstår* simpelthen ikke hvorfor de ikke lige kontrolvejer dem på en køkkenvægt inden afsendelse.

Mon jeg nogensinde finder DT klasse #12 liner i forskellige densiteter der bare nogenlunde vejer det samme???

Mvh
en frustreret jyde..
20-03-2010 12:30
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #9
Hej Stig.

Det er nok begrænset hvor meget man kan regne med vægten på en line til 100 kr. Købte du der imod ex. en S.A. Dt kunne man nok regne mere med det.
20-03-2010 13:15
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #10
(20-03-2010 13:15)EsbenL Skrev:  Hej Stig.

Det er nok begrænset hvor meget man kan regne med vægten på en line til 100 kr. Købte du der imod ex. en S.A. Dt kunne man nok regne mere med det.

Selvfølgelig burde jeg kunne regne med det. Når man angiver en klassificering på en line så kan man som forbruger vel regne med at klassificeringen passer.

Prisen er vel underordnet. De skriver jo selv det er 2. sorterings liner fra bla. Rio og Scierra og det er kun farve og andre ubetydelige fejl, der gør at de er så billige, - så der er altså ikke noget at nykke om her.

Det handler om forbrugerrettigheder og at forhandlere laver deres arbejde ordentligt samt overholder købeloven.

Mvh
Stig
20-03-2010 13:35
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
(20-03-2010 12:30)Stig Sørensen Skrev:  Jeg er mildest talt chokeret..

På trods af lidt mailudveksling med Grej.dk ang. DT liner og korrekt klassificering, har jeg igen fået liner der ikke har samme vægt trods de er i samme klasse.

(Lige taget fra hukommelsen):

DT-12S: 74 gram (hurra! den passer)
DT-12F: 63 gram
DT-12I: 89 gram

Jeg *forstår* simpelthen ikke hvorfor de ikke lige kontrolvejer dem på en køkkenvægt inden afsendelse.

Mon jeg nogensinde finder DT klasse #12 liner i forskellige densiteter der bare nogenlunde vejer det samme???

Mvh
en frustreret jyde..

Hej Stig

Er alle tre liner fra samme fabrikant? og er alle tre liner lige lange med samme tapering?

Der skal ikke gå meget galt før der er pæne udsving på vægten over 25-30 meter og siden det er billig liner, så er den dyreste del af produktionen jo skåret ned til et minimum, altså kvalitetskontrollen Angel

Prøv at veje 9,1 meter og tjek udfra det istedet for hele linen, det giver et bedre fingerpeg for vægten pr. løbende meter.

Mvh
Lasse

Ps. Ser lige at du skriver de får deres 2.sorteringsliner fra rio og "scierra" altså med god sansynlighed Airflo for de sidste ;-) netop en fabrikant der er kendt for at gå over i vægten....De er heller ikke medlem af AFFTA ;-) og når det er 2.sorteringsliner, så er det som regel længden er er forkert, så du kan jo sagtens have en DT12 der er 21 meter og en der er 29 og hvis de vejer det samme, så er der fanme noget galt ;-)

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
(Denne besked var sidst ændret: 20-03-2010 af 13:38 L.K..)
20-03-2010 13:35
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #12
(20-03-2010 13:35)karlsson Skrev:  Hej Stig

Er alle tre liner fra samme fabrikant? og er alle tre liner lige lange med samme tapering?

Der skal ikke gå meget galt før der er pæne udsving på vægten over 25-30 meter og siden det er billig liner, så er den dyreste del af produktionen jo skåret ned til et minimum, altså kvalitetskontrollen Angel

Prøv at veje 9,1 meter og tjek udfra det istedet for hele linen, det giver et bedre fingerpeg for vægten pr. løbende meter.

Mvh
Lasse

Hej Lasse, jeg gjorde det med Artisan linerne, altså vejede de 9,15m uden leveltip og her passede de overhovedet ikke.
Denne gang gik det måske for hurtigt, for linerne her er helt sikkert ikke fra samme producent.
Flydelinen havde 15cm leveltip! Intermediate havde 1,75meter Angel

Jeg har lige kontrolvejet flydende til 24,50 gram på 9,15m (yes!) og den intermediate til 27,50 gram på 9,15m. Så jeg tror sq godt jeg kan få det til at virke.

Jeg må jo indrømme at jeg ikke lige havde haft i tankerne ang. forskellige taperinger og tip - så hermed en undskyldning til Grej.dk

Mvh
Stig
20-03-2010 13:54