G3 / G4 kulfiber fra SAGE
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
G3 / G4 kulfiber fra SAGE
Kære SAGE eksperter

I min jagt på en brugt SAGE stang er jeg stødt på en i G3 kulfiber. Så vidt jeg ved bruger SAGE idag G4 (men kalder byggeteknikken G5??).

Er der nogen herinde som kan sige for eller imod et køb af en af de ældre modeller.

Er de outdatede eller betyder de nye genereationer af kulfiber mindre for stængernes opførsel end producenterne vil være ved?

jf. http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=600

Mvh Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
19-03-2010 10:20
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: G3 / G4 kulfiber fra SAGE
Hej

Sage graphite terminologi er noget rod. Fordi de går op og ned i grafit-nummer, de viderefører gamle serier under nye navne og de bruger Gnr betegnelsen både med præfixet G=graphite og G=generationAngry

GII ca. 1980-1985: RP (Reserve Power) senere DS
GIII ca. 1985-2005: RPL senere VPS, RPL LL, RPLX, RPLXi,
GIV: ca. 1994-2003: SP (Smooth Performance) , SP+, SPL
GIIIe: ca. 1999-2008: XP, SLT, TCR
Generation 5 2005- : Xi2, Xi3, TXL, ZXL, TCX

Rodet består altså i, at GIIIe er nyere end GIV og at G5 bare betyder Generation 5, hvilket ikke siger noget egentligt om grafitten .. sikkert fordi deres nyeste stænger (som Ole skriver) er lavet i graphite af blandet modulus - noget som f.eks. Scott og Guideline reklamerer med at de gør, for at give stængernes forskellige dele forskellige egenskaber..

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
20-03-2010 01:36
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
RE: G3 / G4 kulfiber fra SAGE
De herrer

Takker mange gange for de lærerige svar Smile

Jeg fortsætter grejjagten med fuld fortrøstning og udviddet målområde Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 20-03-2010 af 09:44 Nikolai Kaad.)
20-03-2010 09:43