T&T #7 el. 8
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
T&T #7 el. 8
Hej

Da Gofi nu vælger at sælge disse stænger billigt overvejer jeg at kaste mig ud i inversteringen i en blæsevejrs-pind i enten #7 eller 8

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen herinde som kender T&T horizon2 og i så fald kan sige noget om kastevægte, aktion mv.

Mvh

Nikolai - som er ramt af akut grejfeber Smile

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
21-03-2010 13:28
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: T&T #7 el. 8
(21-03-2010 13:28)Nikolai Kaad Skrev:  Hej

Da Gofi nu vælger at sælge disse stænger billigt overvejer jeg at kaste mig ud i inversteringen i en blæsevejrs-pind i enten #7 eller 8

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen herinde som kender T&T horizon2 og i så fald kan sige noget om kastevægte, aktion mv.

Mvh

Hej Nikolai

Har du et link til deres tilbud.......?

mvh

Claus
21-03-2010 14:01
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
Hej Nikolaj

8'eren har om nogen været min blæsevejrspind - og jeg synes at den er aldeles fremragendeSmile
Jeg brugte den altid med et I hoved på 18 gram og ca. 10 meter..
Det er stænger der på enhver måde - lige fra deres propietære hjulholder til lakeringen af beviklingerne - er bygget til absolut perfektion.
Det skal dog fremhæves, at mange synes at HII aktionen er anderledes - jeg synes bare, at den er meget harmonisk og kraftfuld at arbejde med - men det er en af de stænger, hvor jeg vil melde mig i koret og sige "prøv den" før du køber - men det gør måske ikke så meget .. GoFi's nye tempel på Dalumvej er et sted, hvor enhver med FTAS kan tilbringe nogle fornøjelige timerBig Grin

Hvis du så er der .. så kan du jo meget passende smide samme line på en Hydros magen til den jeg lige har købt .. jeg er sgu selv i tvivl om, hvilken jeg bedst kan li' - men jeg synes at udgangsprisen på HII på 6500 var lige hamper nok til, at jeg ville overveje den fra ny .. til ½ pris er den sgu en gaveSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
21-03-2010 14:11
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #4
(21-03-2010 14:01)Sølvræven Skrev:  
(21-03-2010 13:28)Nikolai Kaad Skrev:  Hej

Mvh

Hej Nikolai

Har du et link til deres tilbud.......?

mvh

Claus

Det står i det sidste nye fiske-feber

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
21-03-2010 15:18
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
(21-03-2010 14:11)Martin Brøndum Skrev:  Hej Nikolaj

8'eren har om nogen været min blæsevejrspind - og jeg synes at den er aldeles fremragendeSmile
Jeg brugte den altid med et I hoved på 18 gram og ca. 10 meter..
Det er stænger der på enhver måde - lige fra deres propietære hjulholder til lakeringen af beviklingerne - er bygget til absolut perfektion.
Det skal dog fremhæves, at mange synes at HII aktionen er anderledes - jeg synes bare, at den er meget harmonisk og kraftfuld at arbejde med - men det er en af de stænger, hvor jeg vil melde mig i koret og sige "prøv den" før du køber - men det gør måske ikke så meget .. GoFi's nye tempel på Dalumvej er et sted, hvor enhver med FTAS kan tilbringe nogle fornøjelige timerBig Grin

Hvis du så er der .. så kan du jo meget passende smide samme line på en Hydros magen til den jeg lige har købt .. jeg er sgu selv i tvivl om, hvilken jeg bedst kan li' - men jeg synes at udgangsprisen på HII på 6500 var lige hamper nok til, at jeg ville overveje den fra ny .. til ½ pris er den sgu en gaveSmile

venligst
Martin

Hej Martin

Det lyder godt - måske er det i virkeligheden en 907 jeg skulle gå efter? Jeg har en udemærket 8´er, som kaster fint med 18-19 gram, men jeg "mangler" Angel en 9´#7 til kystfiskeriet. Den hører jeg går fint med 16-17 gram.

Til halv pris syntes jeg at en T&T er yderst atraktiv, men en Hydros til 3000 + en gammel stang er heller ikke et dårligt bud.

Måske skulle jeg se om ikke den gamle Opel kunne finde til Odense fredag d. 9. april? Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
21-03-2010 18:21
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #6
Ingen tvivel om at T&T HSII er lækker og især til den pris, men man har længe kunne købe dem i sverige for 3600,- dk alt efter kurs Smile
http://flyfishingmasters.se.server363-ha...0.42604116

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
21-03-2010 18:26
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
Hej Kenneth

tak for linket. Kigger lige på det Smile

mvh

Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 21-03-2010 af 18:44 Nikolai Kaad.)
21-03-2010 18:43
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
(21-03-2010 18:21)Nikolai Kaad Skrev:  Måske skulle jeg se om ikke den gamle Opel kunne finde til Odense fredag d. 9. april? Smile

Mvh

Nikolai

Hej Nikolai
Hvis den kan det - så send mig lige en PB om, hvornår du forventer at lande.. det kunne da være hyggeligt at hilseSmile
Måske vi kunne låne de omtalte pinde med ned på min sædvanelige kastebane 1 kilometer væk - jeg kunne godt tænke mig at prøve en HII #7 .. selvom jeg risikerer, at det prikker til min slumrende FTASCool

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
22-03-2010 13:10
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #9
(22-03-2010 13:10)Martin Brøndum Skrev:  
(21-03-2010 18:21)Nikolai Kaad Skrev:  Måske skulle jeg se om ikke den gamle Opel kunne finde til Odense fredag d. 9. april? Smile

Mvh

Nikolai

Hej Nikolai
Hvis den kan det - så send mig lige en PB om, hvornår du forventer at lande.. det kunne da være hyggeligt at hilseSmile
Måske vi kunne låne de omtalte pinde med ned på min sædvanelige kastebane 1 kilometer væk - jeg kunne godt tænke mig at prøve en HII #7 .. selvom jeg risikerer, at det prikker til min slumrende FTASCool

venligst
Martin

Hej Martin

Det kunne være super hyggelgt. Smile

Jeg tjekker lige kalenderen og ser om ikke det er muligt at få et par timer til en Odense-tur om fredagen.

Jeg har skrevet til GoFi men de vil ikke lægge en stang til side, så hvis jeg ikke skal risikere at køre forgæves må det nok blive fredag (ved slet ikke om der kan tænkes at komme så meget salg den dag?).

Jeg har surfet lidt og fundet en gammel artikel-samling fra GoFi/FiskeFeber, hvor i Kyrping anbefaler 16-18 gram til #7 stangen. Jeg er meget spændt på at prøve den.

Hvis alt ender vel kunne den hurtigt gå hen og blive det vildeste minimalist setup der findesTongue

Vi snakkes ved

Nikolai

22-03-2010 13:29
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
(22-03-2010 13:29)Nikolai Kaad Skrev:  Hej Martin

Det kunne være super hyggelgt. Smile

Jeg tjekker lige kalenderen og ser om ikke det er muligt at få et par timer til en Odense-tur om fredagen.

Jeg har skrevet til GoFi men de vil ikke lægge en stang til side, så hvis jeg ikke skal risikere at køre forgæves må det nok blive fredag (ved slet ikke om der kan tænkes at komme så meget salg den dag?).

Hydros med indbytning af gammel stang kan ikke være noget problem - men jeg skal nok gå ned og spørge, hvordan lageret ser ud mht. HII i 7 og 8Angel

Citér:Jeg har surfet lidt og fundet en gammel artikel-samling fra GoFi/FiskeFeber, hvor i Kyrping anbefaler 16-18 gram til #7 stangen. Jeg er meget spændt på at prøve den.

Hvis alt ender vel kunne den hurtigt gå hen og blive det vildeste minimalist setup der findesTongue

Vi snakkes ved

Nikolai

Jeps .. det er den klassiske Kyrping anbefaling til kysten - HII #7 med 16 gram i magsvejr og 18 gram når det blæser!
Som sidegevinst kan jeg lige nævne, at HII's aktion passer rigtig godt til kraffulde underhåndskastCool

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
22-03-2010 13:39
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #11
Er der plads til en mere på omtalte kastebane? Smile
22-03-2010 14:26
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
(22-03-2010 14:26)Jakob Hansen Skrev:  Er der plads til en mere på omtalte kastebane? Smile

Hej Jakob
.. det kunne fandme være hyggeligtSmile
Hæ hæ - lige så snart det her kom op .. så havde jeg på fornemmelsen, at der godt kunne gå forumtur i denBig Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
22-03-2010 14:46