Frustration...
Holm

Besked: #1
Frustration...
Jeg er normalt ikke den som brokker mig over fiskeriet, men jeg synes dog lige jeg skal af med lidt frustration...

Jeg fisker meget, rigtigt meget, der går sjældent mere end 2 dage mellem hver tur og oftest er jeg afsted dagligt. Så i kan spare jer med den sædvanlige devise "Op på hesten de er derude" Wink

De sidste mange ture, har jeg spottet fisk på pladsen, så fiskene er der. Men det til trods så pløjer man flueæsken igennem og fisker på alle tænkelige måder uden så meget som et prik til fluen, på nær fra de sidste irriterende "blyanter" som ikke er skredet endnu. Fiskeriet foregår i Limfjorden, men hvordan mærker i fiskeriet på jeres lokale kyster?

Nu er flertallet af brugere herinde vidst fra Fyn, i er udelukket for i har altid held i sprøjten dernede Wink Jeg var selv på ferie dernede for 2 uger siden og man kan knap indfinde sig ved kysten før fiskene hopper og danser rundt om en.
Spøg til side, hvordan er fiskeriet på din lokale plads lige pt? Vi snakker havørred og vi snakker kyst. Jeg er selvfølgelig også meget nysgerrig efter rapporter fra "klisterkanalen", men vil generelt bare høre hvordan fiskeriet er hele vejen rundt.
28-07-2009 10:56
Adversering
Bjarke

Besked: #2
RE: Frustration...
De fynske kyster har også været ganske døde længe, ihvertfald de nordfynske. Men det ser ud til de er vågnet op igen. Har fået fisk 2 dage i træk, kan ikke huske hvornår det sidst er sket.
28-07-2009 14:47
Jan Johansen

Besked: #3
De vestfynske pladser jeg besøger vil da gerne overtage nogle af de fisk du ser. For jeg har godt nok langt imellem opdagelserne.....
De sidste 3-4 ture har der dog været lidt aktivitet, så måske er det også ved at vende her.

"Nu er flertallet af brugere herinde vidst fra Fyn, i er udelukket for i har altid held i sprøjten dernede....."

Jeg vil sige at mit forår og sommer i år LANGT fra ligner det jeg præsterede sidste år, så lidt held ønskes, tak :-D

En dårlig dag på kysten er bedre end en god dag på arbejdet...

28-07-2009 16:21
Frederik

København N
Besked: #4
Jeg kender frustrationen, har haft ca. 25 nulture i træk på møn og stevns. Der er vist ikke så meget at sige andet end at man må nyde at være ved vandet og så tage fisk som en overraskende bonus hvis de skulle komme igen:-)
29-07-2009 11:46
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Hey
Fiskeriet er også lidt stille omkring Århus lige pt.. Dog går der rygter om fisk på sydsiden der er på vej i åen, men de er svære og få til noget..

Ellers er det også meget stille lige pt med meldinger derfra.. Det samme gælder lidt nede ved Haderslev og omegn.. Smile Men skal selv ud igen disse dage og se om jeg kan vende mit held igen.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
29-07-2009 12:32
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Jeg kender også godt til frustrationen Wink

Det begynder dog, grundet lidt travlhed med både ferie og arbejde, at være noget tid siden sidst jeg har besøgt den lokale fiskeplads.

Er meget sikker på at jeg i weekenden får tid til en fisketur, og så skal jeg da med glæde kunne berette at der stadig er nul fisk at komme efter Tongue
29-07-2009 14:20
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #7
Hvor er de fisk, de er der, men de hopper og springer 200-300 ude fra kysten, flotte store dyr, det er sgu surt at se på.
Jeg fisker ved Fornæs, Gjerrild,Grenå og Havknude syd for Grenå. Fiskeriet kørte godt indtil starten af april, så er det bare gået ned af bakke med fangster siden. Ser tit store fisk springe langt ude, jeg har en teori om at de jager sild og tobis derude.
29-07-2009 16:26
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #8
hehe...
Ja hvis det er nogen trøst kan jeg så også berette fra idag (fra de sjællandske vestkyst) at der heller ikke var nogen at finde herovre.. Har været heldig og lige få en uge mere med kæresten da vi skulle passe svigerindens hus og har derfor hendes bil + fiskevand lige udenfor døren..

Har været gennem alt jeg har kunne finde idag mellem Reersø og Frødelund fed nord for Korsør, dog efter multer men også gerne en HØ hvis de viste sig.. Men der var intet derude idag, og alle jeg snakkede med idag havde heller intet.. Men kommer til at hjemsøde kysterne herovre resten af ugen så må finde en skide fisk snart.. hehe.. TongueTongue

Stig, hvordan ser det ud med bilen ?? Regner med du kommer til århus så snart du er klar igen så vi kan få lidt træning og den fisketur også.. hehe.. Big Grin

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
29-07-2009 22:15
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #9
(29-07-2009 22:15)kjgizmo Skrev:  Stig, hvordan ser det ud med bilen ?? Regner med du kommer til århus så snart du er klar igen så vi kan få lidt træning og den fisketur også.. hehe.. Big Grin

Vi skal til Sjælland sidst her i august, og der skulle bilen gerne være afprøvet og kørerklar Wink

Så skal vi bestemt nok finde ud af noget. Mon ikke også fiskene er begyndt at vågne lidt op igen på det tidspunkt, med det "dejlige" sommervejr vi har for tiden Dodgy
30-07-2009 15:58
Holm

Besked: #10
Jeg satser også på at der sker noget efter "brisen" her i det vestjyske. Mht. den med fiskene på Fyn, så er det selvfølgelig med et glimt i øjet, i kan da klart nok også være uheldige i P&T vandet dernede Wink

Der kommer dog lidt rapporter om sporadiske fangster i Limfjorden pt. så jeg krydser "stænger" i håb om at det er nu det vender.
30-07-2009 16:00
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #11
lyder godt stig.. Big Grin

Ja jeg satser godt nok også på fiskene vågner noget op igen efter den brise.. Det kan vel snart kun blive bedre også end nu.. Wink

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
30-07-2009 16:45
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #12
Så er grejet lige blevet smurt, og lagt frem til i morgen tidlig.

Hvis ellers jeg kommer op når vækkeuret ringer, så skal jeg på en morgentur i morgen Wink
31-07-2009 22:08