Stinger misillet neutral.
superfiskeren

Besked: #1
Stinger misillet neutral.
Krog: Mustad C52S BLN Stinger st. 4

Bindetråd: Grøn

Hale: Grizzly fjer

Krop: Klare plast perler i 3 og 4 mm

Binde vejledning.

Start med at dække hele krogskaftet med et lag bindetråd, og afslut.

Kom så en 3 mm, og to 4 mm, også tre 3 mm perler på krogen.

Krogen sættes tilbage i fluestikket. Start med komme lidt sek.lim på ved krog øjet træk 3 mm perlen op til krog øjet, sådan forsætter man ind til alle perlerne er limet fast, de skal sidde tæt sammen, og man lader den tørre.

Nu males ryggen grøn med en vandfast tuds, og imellem hver af perlerne males en sort streg, og der males et øje på hver side af forreste 4 mm perle

Bindetråden kommes på ved krogbøj, og grizzly fjeren bindes på, tørn 5-6 omgange rundt, for hver tørn trækkes fjer fibrene bagud, og afslut bindingen.

Fluen sættes i tørre maskine, og gives epoxy den skal dække fra krog øje, og ned over bagerst binding, lad den nu tørre under rotation.

Når epoxyen er tør, lægges der et lag fluebindings lak, oven på epoxyen, det gør fluen helt glat, og man undgår at epoxyen bliver mælke farvet, når den kommer i vand, lad den tørre under rotation.

Fluen på billedet er lidt slidt, men den havde også været i munden på i hvert fald 20 ørreder, da den blev fotograferet.

Fluen er til de varme sommerdage med solskin, har dog ikke fanget fiske på den, når temperaturen har været over 31 grader.
Fluens største fortrin er, at den er slidstærk, og fiskene bare indhalere den, jeg har bare tabet en fisk på den.

Fluebinder. Superfiskeren
22-03-2010 10:50
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #2
RE: Stinger misillet neutral.
Hej Superfiskeren Wink

Jeg har tilladt mig at flytte dit emne her over til Fluebinding.
Hvis kan du vedlægge et billede af den færdiglavet flue, flytter jeg den gerne over til "Fluer"-kategorien igen.

Mvh
Stig
22-03-2010 11:08