Helgenæs-Djursland
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #13
RE: Helgenæs-Djursland
(06-02-2016 15:29)Jan Fensten Skrev:  Det er en god idé, men hold lige øje med strøm for at du kaster dig i bølgen. Den kan være ret hurtigtløbende og dine venner skal jo nødigt samle dig op på Hjelm Wink

Nåja, og så er Krak.dk luftfoto i meget bedre kvalitet ift. Google.maps

http://map.krak.dk

Venligst,

Jan

ha ha, jeg tror bare at jeg holder mig på lands ellers højest i et par vaders. Big Grin

Og tak for tippe med map.krak.dk, utrolig en forskel.
06-02-2016 23:36
Adversering
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #14
(06-02-2016 21:20)PeterMulbjerg Skrev:  Som sagt skal du ikke lade dig skræmme af lidt pålandsvind - jeg har fået fisk helt inde ved stranden.

Lidt skråt pålandsvind skal være velkommen Big Grin Der fisker jeg gerne i.
06-02-2016 23:38
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #15
(06-02-2016 23:38)Aggergaard Skrev:  Lidt skråt pålandsvind skal være velkommen Big Grin Der fisker jeg gerne i.

Pålandsvind er slet ikke tosset derude. Et meget kort skydehoved på 10 cm. og ca. 20 gram kan være ren gift Wink

Mange storørred er faldet for den kombination Smile

Venligst,

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
07-02-2016 15:01
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #16
(07-02-2016 15:01)Jan Fensten Skrev:  Pålandsvind er slet ikke tosset derude. Et meget kort skydehoved på 10 cm. og ca. 20 gram kan være ren gift Wink

Mange storørred er faldet for den kombination Smile

Venligst,

Jan

Big GrinBig GrinBig Grin Jeg håber nu at kunne lokke dem til fadet med fluekæppen Smile
(Denne besked var sidst ændret: 07-02-2016 af 20:28 Aggergaard.)
07-02-2016 17:23
Thorsen

Århus C
Besked: #17
Hejsa Smile
Der er en del muligheder på Helgenæs og det er som regel til at finde en plads hvor vinden ikke er alt for drilsk til fluefiskeriet. Hvis vinden er kraftig fra syd kan bølgerne dog rejse sig til det umulig med skidt i vandet til følge på mange af pladserne. Så er det næsten kun Begtrupvig der kan fiskes. Der er ikke langt til mange flere fede pladser på resten af Djurslands kyster, så lad dig endelig ikke begrænse af mulighederne på Helgenæs. En god omgang gearstangsfiskeri kan tit være det der skal til. Hvis ikke du kender til FV´s links arkiv til pladser så har du det her http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=10

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
07-02-2016 19:48
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #18
En god omgang gearstangsfiskeri kan tit være det der skal til. Hvis ikke du kender til FV´s links arkiv til pladser så har du det her http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=10

Venligst
Lars
[/quote]

Ha ha Big Grin gearstangsfiskeri er altid inkluderet i mine ture Cool
09-02-2016 20:02
Troels H. Kaa

Århus
Besked: #19
Du lander på Helgenæs i en af de bedste perioder på året! Der er mange ørreder under land og på de små rev.

Hele strækket fra Esby til HNE (Helgenæs naturefterskole) holder mange fisk på denne tid. Vestsiden af Helgenæs er min favorit. Hele stykket fra Sletterhage til Fejrup nord lækkert fluevand. Dog helst i lav-normal vandstand, da det giver mulighed for at afdække de fede rev og stenbadekar lidt længere ude, med flue. Pas på færgebølgerne når du går på 1 revle.

Sletterhage, tyskertårnet og om til Lushagen fisker klart bedre om vinteren, men du kan godt finde standfisk på revet omkring Lushage om efteråret. Der er selvfølgelig altid chance for trækfisk i den periode.

I kraftig sydlig vind, kan du altid fiske Fejrup og om til Kongsgårde. Fra Kongsgårde og ind mod Dragsmur er der mange fede pynter og revlegennembrud, der ofte holder gode fisk i efteråret.

Knæk og bræk
15-02-2016 10:55
Adversering
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #20
(15-02-2016 10:55)Troels H. Kaa Skrev:  Du lander på Helgenæs i en af de bedste perioder på året! Der er mange ørreder under land og på de små rev.

Hele strækket fra Esby til HNE (Helgenæs naturefterskole) holder mange fisk på denne tid. Vestsiden af Helgenæs er min favorit. Hele stykket fra Sletterhage til Fejrup nord lækkert fluevand. Dog helst i lav-normal vandstand, da det giver mulighed for at afdække de fede rev og stenbadekar lidt længere ude, med flue. Pas på færgebølgerne når du går på 1 revle.

Sletterhage, tyskertårnet og om til Lushagen fisker klart bedre om vinteren, men du kan godt finde standfisk på revet omkring Lushage om efteråret. Der er selvfølgelig altid chance for trækfisk i den periode.

I kraftig sydlig vind, kan du altid fiske Fejrup og om til Kongsgårde. Fra Kongsgårde og ind mod Dragsmur er der mange fede pynter og revlegennembrud, der ofte holder gode fisk i efteråret.

Knæk og bræk

Hej troels Smile

Det lyder bare godt, jeg glæder mig rigtig rigtig meget til den tur. Jeg har nu brugt en del tid her de sidste dage på at kigge lidt på de billeder som er lagt op på GM. Det er jo virkelig flotte plader hele vejen rundt om halvøen.

Men venlig hilsen, Aggergaard
15-02-2016 16:46
Troels H. Kaa

Århus
Besked: #21
Ja der mange varierede stræk rundt om Helgenæs.

Jeg har sendt dig en FB anmodning. Så kan du altid spørge til fiskeriet når du nærmer dig uge 39. :-) Vil gerne vise dig lidt pladser hvis der mulighed for det.
16-02-2016 11:51
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #22
(16-02-2016 11:51)Troels H. Kaa Skrev:  Ja der mange varierede stræk rundt om Helgenæs.

Jeg har sendt dig en FB anmodning. Så kan du altid spørge til fiskeriet når du nærmer dig uge 39. :-) Vil gerne vise dig lidt pladser hvis der mulighed for det.

Den er godkendt Smile Det ser jeg meget frem til Smile
16-02-2016 12:25
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #23
Hvordan fisker Djurs pt? Tager en smut i sommerhus i uge 37 på Helgenæs, så håber på bedre fiskeri end sidst Huh Angel

også skal der ellers besøges nogle pladser Cool
01-09-2017 19:29