Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mohair Ormen (Børsteorm)
Bendix

Varde
Besked: #1
Mohair Ormen (Børsteorm)
Hej

Dette er mit bedste bud på en effektiv børsteorms-flue. Det er en af mine gode venner der har lært mig om fluen, men hvem der skal have æren for at have opfundet den, ved jeg ikke...
Fluen er meget effektiv, og har utallige Havørreder på samvittigheden, og er samtidig relativ nem at binde.

Jeg plejer at bruge Mohair garn i lilla og sandfarvet, som jeg har købt meget billigt hos den lokale garn-forretning.

Krog: Gamakatzu F314 str. 2
Tråd: Sort
Belastning: Blyfri belastningstråd (Evt. en sort cyklop perle)
Hale: Lilla og sandfarvet Mohair garn
Krop: Lilla og sandfarvet Mohair garn

Fluen bindes ved at tråd og belastning sættes på krogen. Herefter indbindes cirka 10 cm lilla og sandfarvet Mohair garn på et punkt hen over krogens modhage. Disse to stykker garn snoes om hinanden, og lægges herefter dobbelt, så de snor sig sammen. Garnet bindes fast, og krattes op med et stykke velcro.
Herefter indbindes to nye stumper Mohair garn, som også snoes, og herefter tørnes op langs krogen som krop. De bindes fast bag krogøjet, og tråden afsluttes og hovedet lakeres. Herefter krattes kroppen godt op med et stykke velcro, og voila, fluen er færdig!

God fornøjelse ved stikket!

Hilsen Bendix

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

21-02-2016 15:30
Adversering
martin_b

Sønderjylland
Besked: #2
RE: Mohair Ormen (Børsteorm)
Lavede en version til gårsdagens fiskeri. Den har virkelig en EMINENT gang i vandet og den er meget letkastet. Kan virkelig anbefales Smile
28-02-2016 10:35