G Loomis Nrx #8 erfaringer?
Mikkel Hald

Besked: #1
G Loomis Nrx #8 erfaringer?
Hej alle.

Nogle der har erfaringer med G Loomis Nxr #8?
Jeg gjorde den store fejl at sælge min Sage Method 890-4 sidste år og nu leder jeg efter en erstatning.
Har fået et bud på overnævnte stang og vil høre om jeres erfaringer? Brugtmarkedet er desværre ikke oversvømmet med Method 890 lige PT.

Jeg er helt grøn mht. G Loomis.

Den er tiltænkt Laks/HØ i åen og Gedder.

Mvh. Mikkel
17-03-2016 18:09
Adversering
Aggergaard

Fraværende
Besked: #2
RE: G Loomis Nrx #8 erfaringer?
(17-03-2016 18:09)Mikkel Hald Skrev:  Hej alle.

Nogle der har erfaringer med G Loomis Nxr #8?
Jeg gjorde den store fejl at sælge min Sage Method 890-4 sidste år og nu leder jeg efter en erstatning.
Har fået et bud på overnævnte stang og vil høre om jeres erfaringer? Brugtmarkedet er desværre ikke oversvømmet med Method 890 lige PT.

Jeg er helt grøn mht. G Loomis.

Den er tiltænkt Laks/HØ i åen og Gedder.

Mvh. Mikkel

Hej Mikkel

Der er skrevet en masse om den her i Yellowstones shootout fra 2014, hvis du kan bruge det til noget Smile

http://www.yellowstoneangler.com/gear-re...comparison

Hilsen Aggergaard
18-03-2016 09:26
Mikkel Hald

Besked: #3
Ja den så jeg godt. De er MEGET glade for den NRX Blush
Men har altid lidt en mistanke om at økonomi spiller ind i sådanne test.

Udfra hvad jeg kan læse mig til generelt virker den NRX som et ok bud på det jeg skal bruge...
18-03-2016 10:11
SørenL.

Besked: #4
Er meget glad for min Smile Jeg har ikke brugt den i åen eller efter til geddefiskeri, men som kystkanon og bonefish stang er den fantastisk.

“If people don't occasionally walk away from you shaking their heads, you're doing something wrong.”
― John Gierach
18-03-2016 11:38
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #5
Efter min mening er den mere harmonisk end Meth-od og ikke helt så hysterisk med at blive ramt 100% i Timeingen, men den smider fint noget kabel ud over horisonten uanset.

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
18-03-2016 12:02
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #6
Hej Mikkel

Bare for at smide en outsider på banen, så er SL hot torpedo 8'eren nok den bedste 8'er jeg har kastet med.

Kender ikke NRX'en så indgående, men det var den 8er som Tor Gjersøe brugte da han vandt VM i Trout distance forrige år, så den kan da bruges til at kaste en 5'er line langt Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
18-03-2016 18:37
Mikkel Hald

Besked: #7
He he Lasse.

Har tænkt meget på den HT 8... Men den koster jo lidt. Er jo super glad for min HT 6.
Jeg har en Scott Radian #8 som skal byttes til eventuelt den NRX.
Jeg går stærkt ud fra at NRX er stivere end min Radian. Den er fin men jeg mangler virkelig de hestekræfter jeg oplevede i min gamle Method (Hvorfor fanden solgte jeg den !!)

Det vilde er at min HT 6 nærmest virker til at klare mere "vægt" end min Radian #8...

Jeg burde jo helt klart bare vente og spare op til den HT 8. Du er, såvidt jeg husker, ikke den eneste der har omtalt den positivt.
18-03-2016 18:59
Adversering
Mikkel Hald

Besked: #8
Men hvis jeg vælger den NRX så har jeg jo en stang til #5 distance til DM næste år AngelTongue
18-03-2016 19:00
MTL

Vaarst
Fraværende
Besked: #9
Hej

Er der nogen herinde, som har praktisk kasteerfaring med stængerne fra stickmanrods.com? Herunder T8. Stængerne er bygget på klinger fra spanske Maxia, hvor HT-klingerne også bliver lavet.

Med venlig hilsen

Martin
(Denne besked var sidst ændret: 19-03-2016 af 06:55 MTL.)
18-03-2016 21:11
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(18-03-2016 18:59)Mikkel Hald Skrev:  Jeg går stærkt ud fra at NRX er stivere end min Radian. Den er fin men jeg mangler virkelig de hestekræfter jeg oplevede i min gamle Method (Hvorfor fanden solgte jeg den !!)

Det er længe siden, at jeg har prøvet en NRX - men jeg tror ikke, at den er stivere end Radian. Sådan husker jeg den i hvert tilfælde ikke. Hvorfor kan du ikke bruge den der Radian til å og gedde??

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
18-03-2016 22:03
Mikkel Hald

Besked: #11
Jeg syntes ikke at den magter de liner jeg foretrækker i åen og til gedderne. F. eks speykast i åen med T8 tip og tunge korte skydehoveder til geddefluerne. Jeg syntes f.eks. at et 18 gram føles for tungt til den imodsætning til andre #8 stænger. Et lidt lettere skydehoved til kysten ville være lige i øjet men det er ikke det jeg pt. skal bruge en #8 til...

Det er selvfølgelig en smagssag og jeg kunne selvfølgeligt godt bruge den til gedder og i åen men jeg går da ud fra at vi alle foretrækker den stang som føles som det rigtige "værktøj" til jobbet?
18-03-2016 22:15
MTL

Vaarst
Fraværende
Besked: #12
(18-03-2016 22:15)Mikkel Hald Skrev:  Jeg syntes ikke at den magter de liner jeg foretrækker i åen og til gedderne. F. eks speykast i åen med T8 tip og tunge korte skydehoveder til geddefluerne. Jeg syntes f.eks. at et 18 gram føles for tungt til den imodsætning til andre #8 stænger. Et lidt lettere skydehoved til kysten ville være lige i øjet men det er ikke det jeg pt. skal bruge en #8 til...

Det er selvfølgelig en smagssag og jeg kunne selvfølgeligt godt bruge den til gedder og i åen men jeg går da ud fra at vi alle foretrækker den stang som føles som det rigtige "værktøj" til jobbet?

Hej Mikkel

Har ikke prøvet Radian 908, men når jeg fisker gedder i Gudenåen, bruger jeg en TCX 890, mens min kammerat bruger en Z-Axis 890. Jeg holder meget af min TCX, men når der sidder en monsterstor flashflue for enden af stålforfanget, synes jeg at den knap så hurtige Z-Axis er mere harmonisk og behagelig at kaste med. Bruger et 18 grams skydehoved synke 1/2 på omkring 8 meter, og min kammerat bruger tilsvarende. Så overvej det en ekstra gang inden du skiller dig af med Radianen :-)

Med venlig hilsen

Martin
(Denne besked var sidst ændret: 18-03-2016 af 23:20 MTL.)
18-03-2016 23:18