Ninja vadestøvler
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Ninja vadestøvler
Jeg skal have nye vadestøvler og tænker jeg lige så godt kan slå to fluer med et smæk. Findes der vadestøvler der står rimeligt godt fast på slimede sten, men uden spikes og uden filt?

Peter

"There is nothing permanent except change"

13-04-2016 10:15
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #2
RE: Ninja vadestøvler
Hej Peter

Jeg har det sidste års tid brugt et par Simms Vapor Boots, som jeg er yderst tilfreds med. Jeg synes, at man står rimelig fast i dem og så er de yderst behagelige at have på.

http://www.korsholm.dk/dk/simms-vapor-bo...tovle.html

mvh
Allan
13-04-2016 10:39
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #3
Jeg har brugt Patagonia Ultralight det seneste år og er meget tilfreds.

Man står ikke helt så fast som med spikes, men jeg er da ikke faldet (endnu) trods en del kyster med mange sten i mit lokalområde.

http://www.ussingbech.dk
13-04-2016 10:45
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
Tak skal I ha. Jeg er meget glad for Patagonia's produkter og holdninger i øvrigt, så jeg hælder mest til deres produkter. Brasholt har vist den støvle du nævner Claus, så jeg må, igen, et smut derop Confused

Peter

13-04-2016 11:34
Thorsen

Århus C
Besked: #5
Det er nok ikke den her du skal have fat i. Seriøs vild støvle, men tung som en ambolt Big Grin

http://www.patagonia.com/us/product/foot...?p=79150-0

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
13-04-2016 14:21
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #6
(13-04-2016 10:45)Claus Bech-Petersen Skrev:  Jeg har brugt Patagonia Ultralight det seneste år og er meget tilfreds.

Man står ikke helt så fast som med spikes, men jeg er da ikke faldet (endnu) trods en del kyster med mange sten i mit lokalområde.

+1 her fra, det som bla. tiltalte mig var vægten på PU vs mine Simms Headwaters som var rigtig tunge (og holdbare), om de holder lige så godt som mine Simmes vil tiden vise, men Patagonia's støvle er super lækker. lette og pasformen lige så, samt man står bedre fast end de gamle Simms Headwaters efter min mening.

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
13-04-2016 17:37
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #7
(13-04-2016 14:21)Thorsen Skrev:  Det er nok ikke den her du skal have fat i. Seriøs vild støvle, men tung som en ambolt Big Grin

http://www.patagonia.com/us/product/foot...?p=79150-0

Venligst
Lars

Ja der er nok ikke meget Ninja over den Smile

Peter

14-04-2016 07:43
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #8
(13-04-2016 17:37)Kenneth H Skrev:  +1 her fra, det som bla. tiltalte mig var vægten på PU vs mine Simms Headwaters som var rigtig tunge (og holdbare), om de holder lige så godt som mine Simmes vil tiden vise, men Patagonia's støvle er super lækker. lette og pasformen lige så, samt man står bedre fast end de gamle Simms Headwaters efter min mening.

Jeg må op til Brasholt og se om de passer mig Cool

Peter

14-04-2016 07:43
Thorsen

Århus C
Besked: #9
(13-04-2016 17:37)Kenneth H Skrev:  +1 her fra, det som bla. tiltalte mig var vægten på PU vs mine Simms Headwaters som var rigtig tunge (og holdbare), om de holder lige så godt som mine Simmes vil tiden vise, men Patagonia's støvle er super lækker. lette og pasformen lige så, samt man står bedre fast end de gamle Simms Headwaters efter min mening.

Var lige inde at kigge på de PU da jeg selv står og skal ha skifte støvler inden for den nærmeste fremtid. De ser altså lækre ud og vægten tiltaler en del må jeg sige? Har prøvet Simms Vapor i butikken og den sad godt, men kender også et par stykker der har slidt dem op relativt hurtigt. Fisker mest på Djursland, hvor kysten jo er meget stenet så de skal kunne tage nogle tæsk. Den nye Simms Headwaters ser også rigtigt spændene ud og skulle netop være forstærket så den kan modstå lidt af hvert og så vejer tæt på det samme som Simms Vapor . Har haft en del alm. sko og støvler med Vibram såler og været ganske tilfreds med dem. Står selv af på støvler med Boa systemet, det skulle vist være en udfordring at skifte hvis de får en defekt, hvilket man vist nok ikke kan undgå og hvem gider det når man står ved vandet?

Faldt lige over en PU vs. Vapor test Smile
http://oregonflyfishingblog.com/2014/02/...ltralight/

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 14-04-2016 af 09:45 Thorsen.)
14-04-2016 09:36
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #10
Mine næsten vadesko bliver dem her. Adidas Response Boost. Jeg har et par jeg bruger til trailløb. Men jeg skal lige et nr eller to op i størrelse. Men de er lette og står godt fast (continental sål) og så fåes de til ca. 700,- på div. netforretninger. https://www.sportsshoes.com/product/adi7...es-~-ss16/

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
14-04-2016 21:22
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(14-04-2016 21:22)Jan Fensten Skrev:  Mine næsten vadesko bliver dem her. Adidas Response Boost. Jeg har et par jeg bruger til trailløb. Men jeg skal lige et nr eller to op i størrelse. Men de er lette og står godt fast (continental sål) og så fåes de til ca. 700,- på div. netforretninger. https://www.sportsshoes.com/product/adi7...es-~-ss16/

Kan du holde sandet ude? - dine gravelguards kan let krybe op over den lave støvlekant, og en dag med lidt bølgegang vil kunne fylde støvlerne med sand og småsten, hvilket ikke gavner sokkernes holdbarhed.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
15-04-2016 08:40
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #12
(15-04-2016 08:40)Brandt Skrev:  Kan du holde sandet ude? - dine gravelguards kan let krybe op over den lave støvlekant, og en dag med lidt bølgegang vil kunne fylde støvlerne med sand og småsten, hvilket ikke gavner sokkernes holdbarhed.

Du har ret at det med sandet kan blive et problem. I så fald fåes en gator til skoen. Alternativt kan man købe Adidas XT boost istedet, da den er født mes indbygget gator. Salomon har også flere modeller der burde være egnede. Salomon S-lab sende Ultra softground er også et godt omend lidt dyrere bud Smile

Mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
15-04-2016 11:18