2-hånds træning.
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
2-hånds træning.
Jeg går med tanker om at træne lidt 2-håndskast.
I den forbindelse tænker jeg at træne med en forholdsvis lang line. (14-15 meter)
Udfra devisen kan man kaste lang line kan man også kaste kort line.
Men er det et åndssvagt udgangspunkt der smadrer mere end det gavner ?

/Allan.

http://www.customflies.dk
20-07-2016 21:30
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: 2-hånds træning.
Hej Allan

Det er aldrig åndsvagt at træne Cool

Nu nævner du ikke noget om stanglængde, så går ud fra at det er normal kort pind du skal træne med. En længere line hjælper til med at man har mere tid og plads med de kortere, men man skal huske på at man ikke kommer til at overdrive bevægelserne når man stepper ned til den korte igen. Det bliver ret nemt at komme til at smide den korte line ind i D'et med for meget fart. Har man det for øje når man skifter tilbage, så er der ingen ko på isen Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
25-07-2016 12:41
Stoltze

Besked: #3
Hej Allan

Jeg tror bestemt, at det er en fin ide. Og samtidig kunne der jo være noget musik i at lade den lange line ligge i tasken til situationer, hvor lange kast er påkrævet. Inden for de længder af skydehoveder, som vi taler om her, er det min klare overbevisning, at et længere skydehoved kaster længere...

Der er ikke nogen ulemper forbundet ved at kunne kaste langt (Lasse, er det Joan Wulff, der har sagt det?) - bare man ikke prøver at gøre det hele tiden (min tilføjelse)

/Stoltze

Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
- Lynge Jakobsen
25-07-2016 22:32
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
Hej i 2.
Tak for svar.
Stænger jeg havde tænkt er mellem 12-14 fod.
Tanken er at når man skal fiske klar lav elv.
Men skal lidt længere væk med fluen så ville det være dejligt om man ikke skulle strippe så meget Line.
Feks en ren flyd med et godt langt nylonforfang, der kunne man praktisk gå og fiske uden at skulle strippe Line ind overhovedet.
Bare et indkast og ud med fluen, fiske, 1-3 skridt og nyt indkast, etc, etc.
På den måde sparer jeg tid ift at strippe line ind.
Jeg er meget opmærksom på at når jeg fisker så er den effektive tid set over en hel dag et af de steder hvor man meget nemt kan optimere sit held. (Fluen i vandet)
Jeg ved at nogle snakker om at indtagningen godt kan give fisk, men min oplevelse er at, på laksen er det ofte on the dangle eller indtagning at fisk mistes ved et evt hug.
Og så gør det ikke noget at Lange liner i luften synes jeg ser spektakulært ud. (Gjort rigtigt)
Samtidig med at det skal være effektivt så giver det mig stor glæde at kunne præsentere fluen på en måde hvor man bliver helt glad inden i. Det giver mig en lille tilfredsstillelse på dage hvor laksen ikke vil lege med. ( og dem er der en del af)

/Allan

http://www.customflies.dk
(Denne besked var sidst ændret: 26-07-2016 af 09:54 aov.)
26-07-2016 09:52