Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fattigmands Flatwing
Bendix

Varde
Besked: #1
Fattigmands Flatwing
Fattigmands Flatwing

Dette er en flue, jeg begyndte at binde for mange år siden, primært til kystfiskeri efter Makrel med fluegrejet. Men selv om fluen er lavet til Makrel, er jeg dog sikker på at den vil fungere glimrende til Havørreder.

Jeg kalder den for Fattigmands Flatwing, da jeg benytter ganske almindelige høne eller hane hacklefjer til vingen, fremfor de meget dyre Flatwing hacklefjer. Men det har Makrellerne indtil videre været ligeglade med...

Jeg binder fluen på forskellige kroge, som det også ses på fotoet, men de lader alle til at fungere godt. De 3 kroge der ses på fotoet, er henholdsvis TMC 811S str. 6, Owner Iseama str. 6, samt Owner S-61 str. 2.

Jeg binder fluen således:

Krog: Valgfri
Tråd: Hvid
Vinge: 2 oliven samt 2 grizzly hacklefjer
Flash: 4 strå grøn softflash, 4 strå sølv softflash, samt 2-4 strå pearl krinkle mirror flash
Falsk hackle: Fluo røde hacklefibre (kan udelades)
Hoved: Hvid bindetråd
Øjne: Sølv/sort 3-D øjne
Andet: Hovedet dækkes med klar UV-lim

Når Makrellerne for alvor jagter rundt, og pisker småfiskene rundt i overfladen, fisker denne flue super effektivt på en flydende line, og med fuld fart på indtagningen. Det gælder med andre ord om at holde stangen under armen, strippe ind med begge hænder, og så ellers holde fast!!! Huggene falder hårdt og kontant!!!

God fornøjelse ved stikket!

Mvh Bendix

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

05-08-2016 20:20
Adversering
Bendix

Varde
Besked: #2
RE: Fattigmands Flatwing
Lige et foto fra en af mine mange Makrel ture til Hvide Sande.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

05-08-2016 20:21