Vadestøvler - anbefalinger
Morten E.

Klarup
Besked: #1
Vadestøvler - anbefalinger
Hej

Anbefalinger til vadestøvler til brug ved åen ønskes :-)

Skal være med god ankelstøtte, stødsabsorberende sål, må ikke være for tunge og skal kunne stå fast.

På forhånd tak

Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
03-10-2016 09:49
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #2
RE: Vadestøvler - anbefalinger
Jeg har efter flere år med Tunge Simms støvler købt mig et par Patagonia Ultralight Wading Boots som jeg er utrolig glad for da de er rigtig lette og virker til at holde (de er kun halvanden sæson pt.) og de passer rent str mæssig bedre vs Simms.

Men inden jeg købte mine Patagonia kiggede jeg bla også på Vision Loikka som også er rigtig lette og også Vision Hopper var med ind over.

Jeg er gået helt væk fra Simms vade produkter da jeg synes pasformen på både Patagonia og Vision er meget bedre det gælder både waders, jakker og støvler.

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
03-10-2016 11:11
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Du er simpelthen nødt til at prøve dem! Jeg har lige købt nye og havde også forelsket mig i Patagonia's de lette, men de passede simpelthen ikke til mine fødder. Derimod købte jeg så et par Simms som jeg lige har haft på hver dag i 8 timer i en uge. De sidder bare som de skal. Ville hellere ha haft Patagonia, men når de ikke passer, så.....
Simms støvlerne vejer vist 400 gram mere pr par end Patagonia. Det er Headwaters støvlerne jeg har købt. De er relativt lette og slidstyrken skulle være i top iflg. de gode herrer hos Brasholt.
Patagonia støvlerne er fede, men pasformen er det vigtigste.

Peter

"There is nothing permanent except change"

03-10-2016 11:26
Morten E.

Klarup
Besked: #4
Ja, de skal helt sikkert prøves inden køb. Jeg var blot interesseret i at få anbefalinger til hvor jeg skal kigge og hvad jeg skal kigge efter.

Forvred anklen på min seneste tur til åen (med alm. skridtstøvler) og vil derfor have nogle, der giver en god støtte til foden.

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
03-10-2016 16:49
Swebbe

Besked: #5
(03-10-2016 11:11)Kenneth H Skrev:  Men inden jeg købte mine Patagonia kiggede jeg bla også på Vision Loikka som også er rigtig lette og også Vision Hopper var med ind over.

Jeg vil som udgangspunkt fraråde dig Hopper'en, den er let og ser fin ud, men den er "for let" - Med andre ord fleres erfaringer viser, at den simpelthen ik holder ret godt.

Loikka'en til gengæld har jeg umiddelbart kun hørt gode erfaringer med og synes også selv den ser ud til at opfylde mange af mine krav til støvlerne (som dog ikke bliver brugt ret ofte mere efter pontonbåden kom på vandet). Har i tidens løb været en stak støvler igennem, alle blev i mine øjne behandlet ret pænt, men alle holdt mildest talt ikke særlig godt. Det var medium prisniveau modeller fra Loop, Vision og Korkers (alle mistede sålerne på et tidspunkt på den ene eller anden måde...).

- Jeppe Lyngsø
04-10-2016 15:46
Aggergaard

Fraværende
Besked: #6
Er der nogen som ved, om man kan få sat nye Vibram såler på sine vadestøvler, og hvis ja, hvor?

Mvh Aggergaard
(Denne besked var sidst ændret: 04-10-2016 af 17:12 Aggergaard.)
04-10-2016 17:11
Snøvledk

Besked: #7
Hejsa
Jeg har brugt Vision Loikka det meste af sommeren ved åen, og kan kun sige positive ting om dem.
De passer rigtig godt til mine fødder, de er dejlige lette.
De er dejlig lette at snøre og spænde til.
Mine er med gummisål og studs, og de griber godt fast i underlaget.
Og vandet løber hurtigt ud af dem, så man ikke svupper når man går.
Men prøv et par hos en forhandler og se om de passer på dine fødder.
04-10-2016 22:19
Adversering
Morten E.

Klarup
Besked: #8
Det endte med Simms Headwaters - og var så heldig med at Brasholt havde 40 års fødselsdag (20 %) den dag jeg havde valgt at køre til Hjørring :-)

Tak for input!

11-10-2016 09:24
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #9
Fedt - hvor heldig kan man være Cool

Peter

"There is nothing permanent except change"

11-10-2016 16:02
killerbug

Besked: #10
(04-10-2016 22:19)Snøvledk Skrev:  Hejsa
Jeg har brugt Vision Loikka det meste af sommeren ved åen, og kan kun sige positive ting om dem.
De passer rigtig godt til mine fødder, de er dejlige lette.
De er dejlig lette at snøre og spænde til.
Mine er med gummisål og studs, og de griber godt fast i underlaget.
Og vandet løber hurtigt ud af dem, så man ikke svupper når man går.
Men prøv et par hos en forhandler og se om de passer på dine fødder.

Tilslutter mig ovenstående, pasformen er desuden perfekt til mine fødder. De små studs hjælper desuden fremragende på glatte græsbeklædte åbrinker.
09-11-2016 17:10