RIO skydehoved - hvilken ende forrest?
martin_b

Sønderjylland
Besked: #1
RIO skydehoved - hvilken ende forrest?
Halløj i forum!

Jeg købte for et par år siden et skydehoved, som bare har ligget. RIO Seatrout Shooting Head, 14 gram/S1, 10,7 m. Nu skal jeg så fiske med det i morgen.

Jeg har købt det brugt af en, som vistnok havde monteret - enten forfang eller skydeline - med en needle knot, så vidt jeg husker. Der er i hvert fald nu kun et smeltet loop i den ene ende.

Det smeltede loop MENER jeg går til skydelinen og forfanget monteres i den ende uden loop. På kassen står der også "Welded loop in rear end for simple rigging".

Det er det smeltede loop der går til skydelinen, ikk? Smile

Grunden til jeg bliver i tvivl er, at jeg synes det skal vende omvendt, fordi taperingen er meget tyk på forenden/den ende der skal til forfanget.

Nogen der har et skydehoved magen til og kan sætte mig på plads?

Martin

[Billede: rio.jpg]
05-11-2016 20:02
Adversering
Bendix

Varde
Besked: #2
RE: RIO skydehoved - hvilken ende forrest?
Hej

Jeg ved ikke hvad ende der skal vende mod runninglinen, men mit forslag vil være, at lave en løkke i den ende der mangler, og så montere hovedet den vej du tror er rigtig. Når du så er på fisketur i morgen, og du har fået kastet lidt, vil det nok hurtigt vise sig om det fungerer eller ej. Og fungerer det ikke, så burde det jo ikke tage mange minutter at vende hovedet om.

Det er i hvert fald hvad jeg ville gøre.

Mvh Bendix
05-11-2016 20:52
martin_b

Sønderjylland
Besked: #3
Har også tænkt mig at gøre det samme Smile
05-11-2016 21:30
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #4
Det smeltede loop er mod skydelinen, hvis det er det originale Smile

Og tapering på hovedet skulle gerne være med mest masse i den forreste halvdel med lang bagtapering mod skydelinen.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
05-11-2016 22:20
martin_b

Sønderjylland
Besked: #5
Lasse har ret; en praktisk test viste også, at den korrekte montering er med smeltet loop til skydelinen. Lækker skydehoved synes jeg Smile
07-11-2016 11:37