Super Alive børsteormen
killerbug

Besked: #1
Super Alive børsteormen
Da jeg syntes alive børsteorm er lidt bøvlede at binde, samt noget stive i det, har jeg gået og grublet lidt over en mere enkel variant til kystfiskerenes majflue æske. På det sidste er jeg begyndt at binde en del store artikulerede ørredfluer på størrelse med geddefluer, og min børsteorm bruger samme bindeteknik som artikulerede. Denne børsteorm tager kun 5 min at binde, og har et hav af variations muligheder med hensyn til farver og hvor den vægtbelastes.

Jeg har lavet et par prototyper, som jeg har store forventninger til. Var lige nede of prøve dem i morges ved fjorden, og de går fantastisk i vandet. Fluen kan sikkert bindes i forskellige varianter og størrelsler, jeg binder dem så de er ca 10 cm lange. Som gimmick kan fluen lades op til natfiskeri når ormene sværmer.

Krog: Hvad du finder passende, jeg bruger en langskaftet foran, med en mindre stinger forbundet med 0,30 floucarbon.
Hale: Marabou, jeg bruger spidsen af en hel fjer
Krop: Cactus chinille på både forkrop og bagkrop.
Perle: Selvlysende gummiperle, eller hvilken som helst anden perle. Nogle bruger to perler.
Hoved: guldfarvet conehead foran af 10-15 tørn vægtbelastning, som presses op mod hovedet med en klat sekundlim.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

(Denne besked var sidst ændret: 09-11-2016 af 00:09 killerbug.)
08-11-2016 16:01
Adversering