Hardy Wraith
Aggergaard

Fraværende
Besked: #1
Hardy Wraith
Hej alle

Er der nogen som har kendskab til denne kæp? Gerne i #5
09-02-2017 20:02
Adversering
Bech

Randers
Besked: #2
RE: Hardy Wraith
(09-02-2017 20:02)Aggergaard Skrev:  Hej alle

Er der nogen som har kendskab til denne kæp? Gerne i #5

Godaften Smile

Prøv at skriv til Allan Overgaard, som går under navnet AO på dette forum. Han er på Hardys pro team, og kan helt sikkert hjælpe dig Smile

Rasmus

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

http://www.urbanflyfishing.dk
09-02-2017 23:42
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Hvorfor er du faldet for en Korea stang til 6500 kr. når der findes så mange fede kl. 5 stænger som kan købes langt billigere brugt?

Peter

"There is nothing permanent except change"

10-02-2017 16:16
Aggergaard

Fraværende
Besked: #4
(10-02-2017 16:16)PeterMulbjerg Skrev:  Hvorfor er du faldet for en Korea stang til 6500 kr. når der findes så mange fede kl. 5 stænger som kan købes langt billigere brugt?

Så vidt jeg ved er der kun ganske få selskaber som producer klinger, og de fleste af dem ligger i østen.

Jeg holder alle muligheder åbne og vil prøve så mange som muligt. Grunden til at jeg spørger ind til Hardy'en er, af hvad jeg har læst, skulle den være en rigtig fed kaste kanon. Det som taler imod Hardy'en for mig, er garantien på 2 år.

De fleste producenter som yder lang/livstid garanti forholder sig kun til 1. ejer. derfor ligger valget på en ny stang.
10-02-2017 20:03
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #5
(10-02-2017 20:03)Aggergaard Skrev:  Så vidt jeg ved er der kun ganske få selskaber som producer klinger, og de fleste af dem ligger i østen.

Jeg holder alle muligheder åbne og vil prøve så mange som muligt. Grunden til at jeg spørger ind til Hardy'en er, af hvad jeg har læst, skulle den være en rigtig fed kaste kanon. Det som taler imod Hardy'en for mig, er garantien på 2 år.

De fleste producenter som yder lang/livstid garanti forholder sig kun til 1. ejer. derfor ligger valget på en ny stang.

Der er nu en del der laver klinger, men det er rigtigt at de store producenter af fiskegrej er lokaliseret i Asien.

Såvidt jeg kan se giver Hardy den der livstids garanti på fabrikationsfejl som ikke er så meget værd, så hvis det er garantien der er det springende punkt for dig, så kig på Sage og Orvis af dem der vil have mange af de lange for deres produkter Smile

Og så lige, kastekanoner findes ikke. Bedste er at smutte til en forhandler og prøve stænger med den/de liner du vil bruge på den og så vælge hvad der falder i din smag, flyfestival i Kolding i starten af Marts er det bedste sted at prøve mange forskellige stænger af inden valg Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
10-02-2017 22:59
Aggergaard

Fraværende
Besked: #6
(10-02-2017 22:59)L.K. Skrev:  Der er nu en del der laver klinger, men det er rigtigt at de store producenter af fiskegrej er lokaliseret i Asien.

Såvidt jeg kan se giver Hardy den der livstids garanti på fabrikationsfejl som ikke er så meget værd, så hvis det er garantien der er det springende punkt for dig, så kig på Sage og Orvis af dem der vil have mange af de lange for deres produkter Smile

Og så lige, kastekanoner findes ikke. Bedste er at smutte til en forhandler og prøve stænger med den/de liner du vil bruge på den og så vælge hvad der falder i din smag, flyfestival i Kolding i starten af Marts er det bedste sted at prøve mange forskellige stænger af inden valg Smile

Mvh
Lasse

Jeg skal helt sikkert til Kolding Smile

Kaste kanoner eller ej, selv du Lasse må vel ha en stang som du kaster længst med?
10-02-2017 23:17
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
Den stang jeg kaster længst med, er den jeg kaster mest med.
Ganske simpelt.
Og ja jeg har også været igennem den der med at tro at en dyr fjeder er bedre end end billig, indtil det gik op for mig at der ikke er meget mening i fjederenSmile

Mvh
Lasse

11-02-2017 18:48
Adversering
Aggergaard

Fraværende
Besked: #8
Nå, men jeg tager den bare selv i Kolding Big Grin Big Grin Big Grin
11-02-2017 23:04
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
Gør dig selv den tjeneste at prøve så bredt som muligt, personlig præference er det vigtigste og man finder af og til gevinster hvor man mindst venter det Smile

God fornøjelse, er der selv lørdag og skal sikkert vifte lidt med de nye vidundere Big Grin

Mvh
Lasse

12-02-2017 00:33
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #10
Min pointe er blot at det er en hulens masse penge for en klinge/stang produceret i østen, når en vestligt produceret klinge/stang koster det samme. Du har endda muligheden for et europæisk produkt i Stickman Rods (han kommer også til messen).
Samtidig er brugtmarkedet mættet med Sage, Loomis osv til fantasipriser. Derfor, og af flere andre grunde, undrede jeg mig lidt over at du kigger på en "kineserstang" til den pris.
Og nej, som Lasse siger, så bliver det hele altså ikke lavet i østen.

Peter

12-02-2017 16:44
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
Hej Peter

Lige et sidespørgsmål Smile
Hvad gør en klinge rullet i Spanien bedre end en klinge rullet i Korea, begge på kulfibermåtter lavet i Japan?

Mvh
Lasse

12-02-2017 17:03
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #12
(12-02-2017 17:03)L.K. Skrev:  Hej Peter

Lige et sidespørgsmål Smile
Hvad gør en klinge rullet i Spanien bedre end en klinge rullet i Korea, begge på kulfibermåtter lavet i Japan?

Mvh
Lasse

Ingenting - det har sådan set ikke noget med kvalitet eller "kasteegenskaber" at gøre. Men omkostningerne ved at producere en klinge i asien er formentlig noget lavere end i den vestlige verden (ellers ville man nok producere dem andre steder) og så har jeg tillagt mig den holdning at jeg køber 1. europæisk i det omfang det er muligt, 2. fra den vestlige verden og 3. fra resten af verden hvis det ikke kan være anderledes. Og ja, jeg ved godt at komponenter, råvarer osv kan komme fra østen.

Og så vil jeg da tilføje at produkter fra netop Japan, som regel, er af en væsentligt anden kvalitet end produkter fra resten af østen.

Ville man ha en billig stang så er sagen jo ligetil, men til den pris, produceret i østen, bliver man da taget endnu mere ved røven.

Peter

12-02-2017 17:21