Waterworks Force
Cippo

Besked: #1
Waterworks Force
Hejsa
Har bruge for lidt info - håber der er nogen, som kan hjælpe ....... ;-)

Hvilken model synes I vil være optimal til en 9' kl. 6 (kysten) ?

2 SL II eller 3 SL II ?

Kan se der er lavet noget om på hjulene fra sidste udgave...(jeg er næsten helt blank mht. historien omkring hjulene... ;-) ) og umiddelbart ser de ud til at have fået mindre bredde og større diameter....

Så hvis I bruger den tidligere version - må I også meget gerne komme med info til hvad, som passer sammen.... ?

Kørte modellerne X SL sammen med de alm. SL'er ?? X'erne kan vel umiddelbart tage lidt mere line....(dybere spole).

Ser meget frem til at få lidt info - så jeg kan blive klogere.... !! På forhånd mange tak.
16-02-2017 10:18
Adversering
Aggergaard

Fraværende
Besked: #2
RE: Waterworks Force
Jeg vil mene at det nok kommer lidt an på dit setup. Bruger du WF line, så 2eren og hvis monofil skydeline, så vil jeg mene at man sagtens kan bruge begge. Det er vel lidt et temperament spørgsmål. Jeg ville selv vælge 2eren da jeg bruger en monofil skydeline og godt kan li at der er nogle meter på, så jeg hurtigt kan trække af, hvis der skulle komme lidt knæk på linen.

En anden ting at holde for øje er vel også balancen i stangen? Har du ik mulighed for at prøve begge på din stang?
16-02-2017 11:44
Cippo

Besked: #3
Jeg vil selvfølgelig prøve så jeg har det "i hånden".
Bruger lige nu en coatet skydeline - men tror jeg "ender" med mono.... ;-)

Forstår ikke lige det du skriver omkring WF - fylder den ikke mere end en klump og en shootingline ?
Troede at hvis jeg bruge klump og mono - så kunne jeg sagtens nøjes med 2'eren - men umiddelbart forstår jeg dit svar sådan - at der er modsat ! ??

(16-02-2017 11:44)Aggergaard Skrev:  Jeg vil mene at det nok kommer lidt an på dit setup. Bruger du WF line, så 2eren og hvis monofil skydeline, så vil jeg mene at man sagtens kan bruge begge. Det er vel lidt et temperament spørgsmål. Jeg ville selv vælge 2eren da jeg bruger en monofil skydeline og godt kan li at der er nogle meter på, så jeg hurtigt kan trække af, hvis der skulle komme lidt knæk på linen.

En anden ting at holde for øje er vel også balancen i stangen? Har du ik mulighed for at prøve begge på din stang?
16-02-2017 11:56
Aggergaard

Fraværende
Besked: #4
Big Grin Det giver nu mening for mig, når jeg læser det, men jeg prøver lige igen Big Grin . En WF fylder mere, så med den ville jeg gå efter 2 eren.

Hvis du bruger mono + skydehoved, som fylder mindre, så kan du bruge begge, altså både str 1 og 2.

jeg havde nok gået efter str 2 til en #6-7stang, da jeg godt vil have meget skydeline på.

Jeg skal selv ha fundet en #5 stang, og der smider jeg det nye force 1 sl på.
16-02-2017 12:23
Aggergaard

Fraværende
Besked: #5
Og hvis jeg må anbefale dig en lækker skydeline. Så køb en Lawson Power flex i str 0.45mm.

Når du går i vandet og skal trække line af, så brug en smule mucelin mellem 2 fingre og træk det skydeline af som du skal bruge mellem dem. Det er en fænomenal line som er blevet skamrost i det norske " Alt om fiske" og fik tildelt 10/10 for sin brudstyrke samt elastisitet.
16-02-2017 12:33
Aggergaard

Fraværende
Besked: #6
(16-02-2017 10:18)Cippo Skrev:  Hejsa

2 SL II eller 3 SL II ?

Kan se der er lavet noget om på hjulene fra sidste udgave...(jeg er næsten helt blank mht. historien omkring hjulene... ;-) ) og umiddelbart ser de ud til at have fået mindre bredde og større diameter....

Så hvis I bruger den tidligere version - må I også meget gerne komme med info til hvad, som passer sammen.... ?

Kørte modellerne X SL sammen med de alm. SL'er ?? X'erne kan vel umiddelbart tage lidt mere line....(dybere spole).

Ser meget frem til at få lidt info - så jeg kan blive klogere.... !! På forhånd mange tak.

Nu forstår jeg bedre din uforståelse Huh

Jeg troede at du vaklede mellem str 1 og 2

Men nu ser jeg at det er mellem str 2 og 3

3eren bliver efter min mening alt for stor Angel
16-02-2017 12:37
Cippo

Besked: #7
;-)
Dér kom svaret jeg var ude efter - Tak.
Ja kunne se - du måtte svare ud fra 1 og 2 i stedet for 2 og 3 ;-)

Tak for det !
16-02-2017 13:44
Adversering
ZZZ

Fraværende
Besked: #8
(16-02-2017 10:18)Cippo Skrev:  Hejsa

2 SL II eller 3 SL II ?

Ud over hvad hjulet kan rumme af line, er det måske også værd at se på vægten, af hensyn til balance i grejet.Angel

For eksempel har jeg anskaffet mig en let #4 stang (67g), på den har jeg et (gl) Waterworks Force 2X SL (82g), (som jeg i øvrigt vil mene , er i underkanten til en sekser stang) det er et meget let setup, det er dog så let, at når man står og tager linen ind, så skal man selv holde stangspidsen fri af vandet! Hvis der i stedet monteres et hjul, der vejer ca 150g er det modsatte galt, nu vil stangspidsen pege op mod himlen.

Jeg er klar helt over, at det er noget "nørderi" jeg er ude i her, men det er en fed følelse, når tingene går op i en højere helhed.

K&B med valget af hjul.
Henning
17-02-2017 18:11
LCB

Besked: #9
Til en 6'er stang er det nye Force SL str. II det helt rigtige. Vægtmæssigt kan du uden problemer bruge et str. III, og hvis du ikke synes det ser for stort ud på stangen, så har du i III'eren et hjul, der uden problemer kan bruges til en 8'er stang.

Lars
17-02-2017 20:30
Cippo

Besked: #10
Tak for jeres svar ZZZ og LCB

Begge brugbare....

Udover balancen som jeg godt kan se pointen i.......er jeg vel der, at 2eren umiddelbart er det nærmeste.
Men hvis jeg også vil bruge en 8er så kunne en 3er være valget (selvom den måske er lidt stor til en 6er). Måske skulle jeg købe begge....RolleyesBig Grin
18-02-2017 01:38