Goretex og ReVivex-imprægnering
martin_b

Sønderjylland
Besked: #1
Goretex og ReVivex-imprægnering
Nogen der har brugt ReVivex til at imprægnere deres Goretex-produkter med?

Jeg har lige forsøgt mig med først at vaske min Simms G3 Goretex-jakke i vaskemaskine med tex-sæbe og efterfølgende givet den en grundig spray med ReVivex i den tro, at jakken ville få en vandskyende overflade, som dengang da den var ny. Planen var også at give mine Goretex-waders samme tur.

MEN: ifølge brugsanvisningen skal man vaske, spraye med ReVivex på vådt tøj og derefter give beklædningsgenstanden en tur på høj varme i tørretumbleren.

Det sidste har jeg ikke gjort, fordi der står i både jakke og waders at tørretumbler er strengt forbudt.

I stedet har jeg ladet jakken tørre 48 timer inden jeg brugte den i fredags. Imprægneringen har ikke virket, og vandet perler ikke af som da den var ny. Den suger lige så meget som den har gjort længe - jeg bliver ikke våd, men yderstoffet suger vand og bliver klamt.

Nogen inputs - hvordan har I gjort?
19-02-2017 19:24
Adversering
Aggergaard

Fraværende
Besked: #2
RE: Goretex og ReVivex-imprægnering
Hos Go Fishing har de en ganske udemærket video liggende vedr vedligeholdelse af åndebare waders.

Jeg plejer at vaske mine G4 i vaskemaskine ( kold skåne ) i Revivex fabric cleaner, dernæst dræner jeg dem for vand, hænger dem op i 5 min og ligger dem så på et bord( jeg har lagt en voksdug på bordet forinden). Så starter jeg med at spray hele forsiden af wadersne først, det er vigtigt at dine waders stadig er meget våde. De får masser af spray, du skal ikke sparre på det. Så bruger du en hårtørrer( hold den 3-5 cm så ikke at du brænder wadersne, det er dog vigtigt at imprægneringen bliver varmet op, ellers opnår du ikke effekten. Vend dem og imprægner bagsiden på samme måde herefter. Herefter har du et par ny imprægneret åndebare.

Din jakke kan du vaske på samme måde, imprægner den over det hele, lyn lynlåsen op, og smid den så i tumbleren.

Dine waders kan IKKE tåle tørretumpler grundet limningen ved sokken.

Jeg kan anbefale dig at bruge denne her, den er bedre men også lidt dyrere. Den kan du købe i England. Den her er dog vist fra USA shop: https://www.gearaid.com/products/durable...8044140945

God fornøjelse.

Med venlig hilsen Aggergaard
(Denne besked var sidst ændret: 19-02-2017 af 22:24 Aggergaard.)
19-02-2017 22:22
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Når jeg en sjælden gang vælger at vaske mit goretex, så undlader jeg imprægneringen. Tøjet bliver aldrig som nyt alligevel. Til gengæld ender lyse tekstiler med at se "beskidte" ud på steder, hvor stoffet "gnider mod sig selv", (indersiden af ærmer, i skridtet ol). Tøjet bliver ikke rent ved genvask!! (Jeg har mest brugt Nikwax). Min lysegrønne favoritjakke til dagligbrug kan jeg ikke være bekendt at vise mig i mere, med mindre jeg tumler rundt ude i naturen, hvilket jeg heldigvis ret tit gør. Det eneste vigtige er, at tøjet er vandtæt. Om yderstoffet bliver vådt er jeg ret ligeglad med. Drop imprægneringen.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
19-02-2017 22:37
martin_b

Sønderjylland
Besked: #4
Tak for tips - jeg må prøve hårtørrer-tricket på mine waders. Og smide jakken i tumbleren.
20-02-2017 10:27
truttafisker

Besked: #5
jeg har vasket mine G4Z, G4 Pro, Guide og Simms tøse jakke flere gange .. har gjort det samme med hårtørren, og ellers den fremgangsmåde som i andre nævner, og det virker fint, holder vandet ude, men efter noget tid så "preller" det ikke af som på en ny jakke .. desværre .. det er så skønt at ryste en gang med kroppen, og så er man "tør" :-D
06-03-2017 10:30
Morten E.

Klarup
Besked: #6
Jeg synes jeg har relativt gode erfaringer med dette produkt på min vadejakke og skaljakke, og så er det nemt og hurtigt at arbejde med.

https://www.youtube.com/watch?v=6PvwdVKmuVE

Hilsen Morten

Der er en hårfin grænse mellem at fiske og stå på bredden og ligne en idiot (Steven Wright)
06-03-2017 10:45