Mest slidstærke åndbare waders
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Mest slidstærke åndbare waders
Hvem laver de mest slidstærke åndbare waders? Til vadestøvler, ikke fast støvle.

Peter

"There is nothing permanent except change"

22-02-2017 09:26
Adversering
Bendix

Varde
Besked: #2
RE: Mest slidstærke åndbare waders
Hej

Min stemme går ubetinget og uden tøven til Simms!!!

Mvh Bendix
22-02-2017 19:45
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Hej Bendix,
uanset model ?

Peter

23-02-2017 07:51
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #4
(22-02-2017 09:26)PeterMulbjerg Skrev:  Hvem laver de mest slidstærke åndbare waders? Til vadestøvler, ikke fast støvle.

Jeg har bla. haft de gamle Simms G3 Guide waders (2009) som virkelig har holdt og de er nu min backup waders.

Men jeg er gået en anden vej mht waders mærke pga pris og pasform og det er Vision (ikon), pris er lav ift Simms men man får meget for pengene og pasformen er noget af det bedste jeg har prøvet til dato, om de holder skal jeg ikke udtale mig om endnu da de kun er en sæson gamle.

Derfor vil jeg også forslå den nye wader fra Vision, de koster under det halve af Simms G3 Guide og pasformen er altså meget bedre end Simms.
VISION
Vision Heavy Havu

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
(Denne besked var sidst ændret: 23-02-2017 af 15:05 Kenneth H.)
23-02-2017 13:22
Bendix

Varde
Besked: #5
Hej igen

Jeg havde ikke så god tid i går, så lad mig lige uddybe mit svar.

Med Simms waders, er min erfaring, at de lidt dyrere modeller, er enormt slidstærke. Det vil sige de modeller med Gore-tex, hvor der samtidig er ekstra forstærkning på benene. Det vil typisk betyde model G3 og opefter.

Jeg baserer min erfaring på, at jeg helt tilbage i 2008 købte et par Simms G3 waders, som det endnu ikke er lykkedes mig at ødelægge... De har gennem årene været på utallige ture på kysten, ved søer og ved åer. De har været med 2 gange i Norge, 2 gange i Sveriges ødemark, de har været med til Alaskas ødemark, Grønlands ødemark samt en uge i British Columbia. Jeg har kravlet rundt i sten på knæerne, de har været gennem buskads og tjørnekradt utallige gange, jeg har kravlet ind og ud af alu-joller og gummibåde, og så videre... Jeg har derudover aldrig hverken vasket eller skyllet disse waders, men har blot hængt dem til tørre efter brug.
Og alligevel, så sent som i går havde jeg disse gode gamle G3 med på endnu en kysttur, og de var stadig tætte!

Jeg har andre waders som back-up (Simms og Vision) men de kommer sjældent i brug, på grund af ovenstående...

Så derfor er min erfaring naturligvis den, at Simms waders er enormt slidstærke!!!

Med venlig hilsen
Bendix
23-02-2017 13:33
Bech

Randers
Besked: #6
Jeg har været igennem ret mange modeller efterhånden. Har regnet mig frem til, at jeg har spenderet over 50 af de lange på vandtætte bukser.

Simms G4 er den eneste waders, som kan holde til mit fiskeri. Jeg har også været tilfreds med de gamle Guide waders fra Simms. Men de er desværre ikke til at opstøve efterhånden. Utroligt at man skal smide +5k for et par der holder. Men som det ser ud nu, er det også G4 næste gang, muldvarpen skal på bordet. Pasform osv er bare så meget bedre end alle de andre mærkers topmodeller. Men hey, når vi nu er så " dumme " at gå ud og bruge 6k på 80 g kulfiber, så kan vi da også lige smide 5k til waders Big Grin

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

http://www.urbanflyfishing.dk
24-02-2017 17:03
ZZZ

Fraværende
Besked: #7
(24-02-2017 17:03)Bech Skrev:  Jeg har været igennem ret mange modeller efterhånden. Har regnet mig frem til, at jeg har spenderet over 50 af de lange på vandtætte bukser.

Simms G4 er den eneste waders, som kan holde til mit fiskeri. Jeg har også været tilfreds med de gamle Guide waders fra Simms. Men de er desværre ikke til at opstøve efterhånden. Utroligt at man skal smide +5k for et par der holder. Men som det ser ud nu, er det også G4 næste gang, muldvarpen skal på bordet. Pasform osv er bare så meget bedre end alle de andre mærkers topmodeller. Men hey, når vi nu er så " dumme " at gå ud og bruge 6k på 80 g kulfiber, så kan vi da også lige smide 5k til waders Big Grin

Men de der waders til + 5k, som du siger holder, - hvor mange ture/timer er det, de kan holde til? Du skriver også du har brugt 50.000- på waders, hvor lang tid er det over?

Der er en anden tråd om samme emne her Åndbare waders

Mvh
Henning
24-02-2017 18:15
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #8
Tak for jeres erfaringer - ser ud til at Simms er vejen frem.

Jeg faldt over det nyeste, og til en rimelig pris, skud på stammen fra Simms.

https://www.simmsfishing.com/shop/waders...t-s17.html

Det er G3 og prisen er fornuftig - det kan vel ikke være helt forkert?

Peter

24-02-2017 18:20
Aggergaard

Fraværende
Besked: #9
G4 fra Simms kan jeg varmt anbefale. Og jeg lagde mit valg ud fra det, at mange at de pladser som jeg fisker ved, skal der gåes lidt til. Husk at når man snakker holdbarhed, så kan jeg kun på det kraftigste anbefale at skylle sine waders, og det er "every fucking time" at man har dyppet dem. Op og hænge ude i bruseren, også får de en tur med brusehovedet, med let lunkent vand, også skal de ellers tørre på vrangen, men alt det ved du sikkert jo nok i forvejen Cool
24-02-2017 18:40
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
Jeg har gode erfaringer med Vision. De holder utroligt godt.Efter et meget uheldigt bekendtskab med et par åndbare og desværre også vandopløselige fra Fenwick tilbage i 2002/3 er jeg nu igang med mit 3. par Vision. Jeg har de to gamle endnu som reserve- eller udlånswaders. De holder stadigvæk vandet ude.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 24-02-2017 af 18:42 Brandt.)
24-02-2017 18:41
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #11
(24-02-2017 18:20)PeterMulbjerg Skrev:  Tak for jeres erfaringer - ser ud til at Simms er vejen frem.

Jeg faldt over det nyeste, og til en rimelig pris, skud på stammen fra Simms.

https://www.simmsfishing.com/shop/waders...t-s17.html

Det er G3 og prisen er fornuftig - det kan vel ikke være helt forkert?

Nej, det er Headwaters pro, som er bygget efter samme princip som G3, men der står intet om at de har 5 lag fra knæ og ned efter (som G3 Guide har), der står kun at de er forstærket .

dette er G3 Guide med 5 lags forstærkning.
https://www.simmsfishing.com/shop/waders...wader.html

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
24-02-2017 20:44
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #12
(24-02-2017 18:41)Brandt Skrev:  Jeg har gode erfaringer med Vision. De holder utroligt godt.Efter et meget uheldigt bekendtskab med et par åndbare og desværre også vandopløselige fra Fenwick tilbage i 2002/3 er jeg nu igang med mit 3. par Vision. Jeg har de to gamle endnu som reserve- eller udlånswaders. De holder stadigvæk vandet ude.

Jeg har også været glad for mine Vision med lynlås - nu er de desværre utætte, men jeg vil da forsøge at finde hullet og kan jeg det så skifter jeg dem ikke ud. Det var bare for at være på forkant hvis nu osv osv :-)

Peter

25-02-2017 13:55