Mest slidstærke åndbare waders
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #13
RE: Mest slidstærke åndbare waders
(24-02-2017 20:44)Kenneth H Skrev:  Nej, det er Headwaters pro, som er bygget efter samme princip som G3, men der står intet om at de har 5 lag fra knæ og ned efter (som G3 Guide har), der står kun at de er forstærket .

dette er G3 Guide med 5 lags forstærkning.
https://www.simmsfishing.com/shop/waders...wader.html

Det er jo Headwater Pro modellen jeg linker til og der står da:

"are handcrafted from 3-layer GORE-TEX® Pro fabric and powered by our industry-leading G3 Guide™ architecture"

Men det er måske ikke G3? (jeg har ikke tænkt på at der skulle være 5 lag - skal der det?)

Men de Guide waders du linker til ser nu også fornuftige ud.

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
25-02-2017 13:56
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #14
(25-02-2017 13:56)PeterMulbjerg Skrev:  Det er jo Headwater Pro modellen jeg linker til og der står da:

"are handcrafted from 3-layer GORE-TEX® Pro fabric and powered by our industry-leading G3 Guide™ architecture"

Men det er måske ikke G3? (jeg har ikke tænkt på at der skulle være 5 lag - skal der det?)

Men de Guide waders du linker til ser nu også fornuftige ud.

altså nu skrev jeg og andre om G3/G4 guide wadersen, så troede faktisk du havde linket/læst om den "forkerte",

de 5 lag som er på G3 Guide modellen gør dem jo mere slidstærke og det var/er det du spørg til :-)

kan ikke komme med indput til holdbareheden på headwater wadersen da jeg ikke har erfaring med den.

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
(Denne besked var sidst ændret: 25-02-2017 af 16:37 Kenneth H.)
25-02-2017 16:36
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #15
(25-02-2017 16:36)Kenneth H Skrev:  altså nu skrev jeg og andre om G3/G4 guide wadersen, så troede faktisk du havde linket/læst om den "forkerte",

de 5 lag som er på G3 Guide modellen gør dem jo mere slidstærke og det var/er det du spørg til :-)

kan ikke komme med indput til holdbareheden på headwater wadersen da jeg ikke har erfaring med den.

Jeg troede bare at G3 var G3 og var ikke opmærksom på at der var forskel på antal lag, så point taken. Jeg kigger videre på G3 Guide modellen. Tak for hjælpen Cool

Peter

25-02-2017 17:03
Bech

Randers
Besked: #16
(24-02-2017 18:15)ZZZ Skrev:  Men de der waders til + 5k, som du siger holder, - hvor mange ture/timer er det, de kan holde til? Du skriver også du har brugt 50.000- på waders, hvor lang tid er det over?

Der er en anden tråd om samme emne her Åndbare waders

Mvh
Henning

Godaften Henning.

1 - De G4 waders jeg har nu, har været på rundt regnet 500 ture, med en varighed fra 1 time, til tolv dage, hvor jeg nærmest boede i dem. De er både brugt i åen, fjorden og kysten. De er aldrig blevet vasket - og 7 9 13 så er de stadig tætte. Før G4 brugte jeg den gamle guide model, som også havde mange ture på bagen(ca 200 ) før de blev lagt på hylden som reserve waders.

2 - Ca 7-8 år. Jeg har haft rigtig mange åndbare waders, fra stort set alle producenter på markedet(cc3, cc6, w-seam, extreme, ikon, kura, gallagos, alta, freestone, headwaters, g3) undtagen Imago, A.Jensen og Fenwick. Og dem som var tætte i længst tid, var cc6, kura og w-seam. Faktisk så var alle de g3(2 stk!) jeg havde utætte i løbet af et par uger.

Håber det var svar nok Smile

Rasmus

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

http://www.urbanflyfishing.dk
26-02-2017 00:46
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #17
(26-02-2017 00:46)Bech Skrev:  Godaften Henning.

1 - De G4 waders jeg har nu, har været på rundt regnet 500 ture, med en varighed fra 1 time, til tolv dage, hvor jeg nærmest boede i dem. De er både brugt i åen, fjorden og kysten. De er aldrig blevet vasket - og 7 9 13 så er de stadig tætte. Før G4 brugte jeg den gamle guide model, som også havde mange ture på bagen(ca 200 ) før de blev lagt på hylden som reserve waders.

2 - Ca 7-8 år. Jeg har haft rigtig mange åndbare waders, fra stort set alle producenter på markedet(cc3, cc6, w-seam, extreme, ikon, kura, gallagos, alta, freestone, headwaters, g3) undtagen Imago, A.Jensen og Fenwick. Og dem som var tætte i længst tid, var cc6, kura og w-seam. Faktisk så var alle de g3(2 stk!) jeg havde utætte i løbet af et par uger.

Håber det var svar nok Smile

Rasmus

G4 it is then. Hader bare når noget så ligegyldigt som waders skal koste så meget Dodgy

Peter

26-02-2017 19:56
Aggergaard

Vestsjælland
Besked: #18
(26-02-2017 19:56)PeterMulbjerg Skrev:  G4 it is then. Hader bare når noget så ligegyldigt som waders skal koste så meget Dodgy

Peter, jeg kan fortælle dig at lige inden mine waders blev 2 år, fik jeg en lille utæthed ved soklimningen, på den ene sok. Jeg henvendte mig til forhandler, som så sendte dem til Simms Europe, her satte de 2 nye sokker på, og lavede samtlige pinholes.

Efter 3-4 uger havde jeg dem tilbage igen, med beskeden, på vores regning. Det synes jeg er god service.
26-02-2017 22:44
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #19
Mine G3 Guide waders er lige begyndt at lække Sad Det er vist i skridtet der siver vand ind. Jeg vil se om jeg kan finde hullet og reparere dem til at holde lidt endnu.

...men ellers skal jeg have nye waders inde turen til Norge. 5400,- for et par G3 er ret heftigt til min smag - selvom jeg kan nikke genkendende til alle de ovenfor skrevne kommentarer om pasform, komfort og holdbarhed (mine er godt 5 år gamle og har taget alt sliddet ved kysten og i Norge). Ingen andre waders jeg har haft har holdt samme niveau. Havde to par Freestone, som begge sprang læk efter 6 måneder.

Hvis jeg nu alligevel klapper muldvarpen lidt og skal finde billigere waders - hvad skal jeg så gå efter?
Patagonia Rio Gallegos ligger på 4200,- er de i samme holdbare kvalitet som Simms G3??

MVh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 06-07-2017 af 12:41 Nikolai Kaad.)
06-07-2017 11:27
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #20
Jeg anbefaler stadigvæk Vision. Måske er de mindre åndbare(?), de er måske mindre sexede, men de holder vandet ude længe.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
06-07-2017 20:30
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #21
(06-07-2017 20:30)Brandt Skrev:  Jeg anbefaler stadigvæk Vision. Måske er de mindre åndbare(?), de er måske mindre sexede, men de holder vandet ude længe.

Jeg var også på sporet af netop Vision, da prisen også er lækker

...men så dukkede der pludselig et par brugte Simms G3 op til 2200,- så nu er der købt ind Smile

Knæk og bræk

N

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
07-07-2017 09:07