DSF´s muligheder
Frederik

København N
Besked: #1
DSF´s muligheder
Hej allesammen
På DSF´s hjemmeside kører der en tråd om lystfiskeriets fremtid og foreningernes faldende medlemstal, samtidig kan man læse at det på kongressen er blevet afvist at gøre mere for de direkte medlemmer. Det kunne være lidt spændende at høre hvad folk som bruger foras som dette har at tilføje til debatten da det lader til at det stort set kun er foreningsaktive der tilføjer til debatten på sportsfiskeren.dk.

Jeg synes det er direkte dumt ikke at gøre mere for at få bl.a. kystfiskerne der ikke føler et behov for at være foreningsaktive til at melde sig ind i DSF og synes egentlig at der er mange muligheder og en god fremtid for lystfiskeriet i danmark hvis man prøver at tænke lidt i nye baner.

Hvad siger i andre til emnet, er i medlemmer af foreninger eller er der brugere her på siden der er del af den målgruppe som DSF ikke kan få råbt op, og hvordan ville man kunne få de som ikke er medlemmer i tale?

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
29-03-2010 08:55
Adversering
Jan P

Harlev J.
Besked: #2
RE: DSF´s muligheder
Hej Frederik,

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg længe har været fortaler for mere indflydelse til direkte medlemmer - 1 medlem, 1 stemme - men desværre kan jeg læse ud fra referatet, at de små kystforeninger i Sønderjylland har fået held til at få DSF til at trække deres forslag pga. nogle egoistiske synspunkter omkring medlemstal i foreningerne Dodgy

Jeg tror DSF er på vej mod en stille død, hvis man fortsætter med at fungere som en lille lukket klub for å-fiskere i Jylland (hvor de store foreninger har magten).

Do you want to be happy ?

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
29-03-2010 09:48
Frederik

København N
Besked: #3
Hej Jan
Jeg er fuldstændig enig, de små kysfiskerforeninger der ikke kan holde på deres medlemmer hvis de direkte medlemmer får indflydelse og iøvrigt lige vilkår med dem der er medlem gennem foreninger, har jeg svært ved at se en fremtid for alligevel. Men at DSF dør tror jeg nu ikke på, nærmere at de små foreninger dør ud og så vil man blive tvunget ud i at få direkte medlemmer hvervet og så genopstå stærkere og mere nutidigt end før.

Mvh Frederik

29-03-2010 10:10
Jan P

Harlev J.
Besked: #4
Jeg håber du får ret - vi har brug for et stærkt og moderne forbund til at bokse med politikerne.

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
29-03-2010 10:19
Peder Lisberg

Besked: #5
Hej,

Jeg har bevidst valgt at ikke være medlem af DSF, da jeg mener de ikke rigtigt får flyttet noget. Det er dessværre meget snak og lidt verksted. Men hvis de får flyttet noget så går jeg med.

Smok me a kibber, i'll be back for breakfast
29-03-2010 10:28
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
(29-03-2010 10:28)Peder Lisberg Skrev:  Hej,

Jeg har bevidst valgt at ikke være medlem af DSF, da jeg mener de ikke rigtigt får flyttet noget. Det er dessværre meget snak og lidt verksted. Men hvis de får flyttet noget så går jeg med.

Hej Peder
Jo flere medlemmer - des større muligheder har DSF for at flytte noget! - Skynd dig nu at blive meldt ind.Smile. Forbundet har gennem tiderne haft stor indflydelse - bl.a. på dambrugsområdet. Den seneste tid har de nok ikke været så synlige, de har nok haft rigeligt om ørene mht. hele EDB-området på de indre linier.

Forbundets struktur og opbygning kunne sikkert med fordel moderniseres. Derfor burde alle engagerede lystfiskere melde sig ind, og derefter påvirke vores Forbund. Ingen tvivl om, at DSF vil være mere lydhøre overfor kritik fra medlemmer, end fra højtråbende brokkerøve, der ikke er medlemmer! (Og Peder - det med brokkerøve er IKKE møntet på dig eller andre i tråden Smile - men mere nogen, som jeg kan huske fra et fremmed "fiskevand")

Vi har alle sammen i høj grad brug for et stærkt forbund.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 29-03-2010 af 10:52 Brandt.)
29-03-2010 10:47
Jan P

Harlev J.
Besked: #7
Citér:Forbundets struktur og opbygning kunne sikkert med fordel moderniseres. Derfor burde alle engagerede lystfiskere melde sig ind, og derefter påvirke vores Forbund

Hej Brandt,

Problemet er bare, at selv om man melder sig ind (og da især som direkte medlem) så har man ikke nogen mulighed for at påvirke forbundet. Alt input kommer via foreningsformændene, som er de eneste der kan stille forslag og deltage i beslutningsprocesserne. Det er lidt en ond cirkel - mange er imod denne opbygning, men har ikke nogen mulighed for at ændre den HuhConfused

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
29-03-2010 10:52
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(29-03-2010 10:52)Jan P Skrev:  
Citér:Forbundets struktur og opbygning kunne sikkert med fordel moderniseres. Derfor burde alle engagerede lystfiskere melde sig ind, og derefter påvirke vores Forbund

Hej Brandt,

Problemet er bare, at selv om man melder sig ind (og da især som direkte medlem) så har man ikke nogen mulighed for at påvirke forbundet. Alt input kommer via foreningsformændene, som er de eneste der kan stille forslag og deltage i beslutningsprocesserne. Det er lidt en ond cirkel - mange er imod denne opbygning, men har ikke nogen mulighed for at ændre den HuhConfused

De har da en hjemmeside med et forum. Her kan man da komme med alle de gode idéer man har på lager! Helt døve og blinde er de vel ikke? Wink - men ok, dirrekte indflydelse har man ikke, og en salomonisk løsning på de forskellige "forbunds-syn" ligger nok ikke lige til højrebenet - det er ikke let at gøre alle tilfredse i denne sag.

29-03-2010 11:07
Peder Lisberg

Besked: #9
Hej,

Lige netop alle de problemer de har EDB, tidligere navne diskusione mm. gør netop at jeg ikke er medlem. Videre virker det som ud fra hvad jeg kan forstå så er det meget svært at få noget ændret, at alt for mange foreninger kun tænker på dem selv. Men undskyld jeg siger det men i mine øjne så er de en kolos på lerfødder.

Gællende medlemskap i DSF, ja så melder jeg mig ind det sekund at rent faktisk viser at de kan få gjort noget og de fremstår som en tidvarende og effektiv organisation, der kan flytte ting. Det er de ikke nu.

Brandt det opfattet jeg aldrig som personligt, dessuden kan jeg præcis som alle andre være en brokrøv :-)

Smok me a kibber, i'll be back for breakfast
29-03-2010 11:24
Frederik

København N
Besked: #10
Hvordan er det med pris for direkte og medlemmer gennem foreninger, er det noget med at man betaler færre penge til DSF når det er gennem en forening?

Brandt
Det er meget fint at man kan skrive på forbundets hjemmeside og så måske blive hørt, men det er da problematisk at det er eneste indflydelse som direkte medlem og som Jan skriver så er det helt sort når reglerne skal ændres af de som har interesse i at de forbliver uændret. Det svarer lidt til at have en fiskeriminister der har personlige økonomiske interesser i havbrugs-industrienDodgy

Dog kan man håbe at der sidder foreninger der kan se fornuften i et stærkt og alsidigt forbund og ikke kun et jydsk å-fisker forbund, men ellers skal det da nok komme helt automatisk som Jan også nævner, men det er da ærgeligt hvis det skal komme dertil når der er gode muligheder og mange potentielle medlemmer, hvilket jo lige er blevet slået fast med syvtommer søm hvis man skal tro på den nyligt offentliggjorte opgørelse af sportsfiskeriets økonomiske værdi.

Mvh Frederik

29-03-2010 11:27
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(29-03-2010 11:27)Frederik Skrev:  Hvordan er det med pris for direkte og medlemmer gennem foreninger, er det noget med at man betaler færre penge til DSF når det er gennem en forening?

Brandt
Det er meget fint at man kan skrive på forbundets hjemmeside og så måske blive hørt, men det er da problematisk at det er eneste indflydelse som direkte medlem og som Jan skriver så er det helt sort når reglerne skal ændres af de som har interesse i at de forbliver uændret. Det svarer lidt til at have en fiskeriminister der har personlige økonomiske interesser i havbrugs-industrienDodgy

Dog kan man håbe at der sidder foreninger der kan se fornuften i et stærkt og alsidigt forbund og ikke kun et jydsk å-fisker forbund, men ellers skal det da nok komme helt automatisk som Jan også nævner, men det er da ærgeligt hvis det skal komme dertil når der er gode muligheder og mange potentielle medlemmer, hvilket jo lige er blevet slået fast med syvtommer søm hvis man skal tro på den nyligt offentliggjorte opgørelse af sportsfiskeriets økonomiske værdi.

Hvis alle sjællandske kystfiskere vælger at stå udenfor DSF, ja så bliver forbundet jo et forbund af jyske å-fiskeres foreninger Wink. Det er jo foreningerne, der har indflydelsen pt. - DSF har altid netop været et forbund af foreninger, hvor det så derudover er muligt at være personligt medlem. Derfor vil det jo være en revolution i DSF, hvis denne struktur skal ændres. Mange jyske åfiskere ville vælge at stå udenfor - ville tilgangen af kystfiskere opveje det? Det er et kompliceret problem uden lette løsninger. Organisering af kystfiskere i lokalforeninger med DSF-medlemskab kunne også være en mulig løsning (?)

Jeg kan ikke gennemskue tingenes tilstand og se, hvilken løsning der vil gavne det samlede lystfiskeri bedst. En selvstyrende saltvands- og en ditto ferskvandsdivision under fælles kasket ??? Mon det ville gå - næppe.

Over & out for now

29-03-2010 13:01
Jan P

Harlev J.
Besked: #12
Hvorfor tror du jyske å-fiskere ville stå udenfor hvis personlige medlemmer fik indflydelse? Jeg tror da det stik modsatte (jeg er selv jysk å-fisker), nemlig at mange flere ville gå aktivt ind i arbejdet og melde sig under fanerne, hvis deres gode ideer og initiativer kunne præsenteres direkte til forbundet i stedet for som nu gennem en gammel, mavesur foreningsformand som måske er imod de ideer folk brænder inde med.

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
29-03-2010 13:06