Baskette linekurv
JTHL

Aalborg
Besked: #1
Baskette linekurv
Nogen som har erfaringer med den?

Overvejer at skifte min Orvis ud med denne...

Med venlig hilsen
Jan
12-03-2017 01:38
Adversering
Bech

Randers
Besked: #2
RE: Baskette linekurv
(12-03-2017 01:38)JTHL Skrev:  Nogen som har erfaringer med den?

Overvejer at skifte min Orvis ud med denne...

Gør det!

Jeg har fisket med min siden sidste sommer, og det spiller bare max. Du vil ikke fortryde. Jeg har også en orvis og en linekurv.dk, og begge er gemt væk siden jeg fik Basketten.

Rasmus

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

http://www.urbanflyfishing.dk
12-03-2017 02:01
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #3
(12-03-2017 02:01)Bech Skrev:  Gør det!

Jeg har fisket med min siden sidste sommer, og det spiller bare max. Du vil ikke fortryde. Jeg har også en orvis og en linekurv.dk, og begge er gemt væk siden jeg fik Basketten.

Rasmus

Måske du skulle skrive lidt om hvad som gør at han vil blive mere glad for en Baskette vs andre kurve. Angel

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
12-03-2017 12:41
JTHL

Aalborg
Besked: #4
(12-03-2017 12:41)Kenneth H Skrev:  Måske du skulle skrive lidt om hvad som gør at han vil blive mere glad for en Baskette vs andre kurve. Angel

Big Grin

Med venlig hilsen
Jan
12-03-2017 16:37
Bech

Randers
Besked: #5
(12-03-2017 12:41)Kenneth H Skrev:  Måske du skulle skrive lidt om hvad som gør at han vil blive mere glad for en Baskette vs andre kurve. Angel

Den er federe i design, bedre i bølger, sidder bedre på hoften og så skal man ikke gå og tømme den hele tiden for vand. Har brugt min på +100 ture, og er lige netop kommet hjem fra en uge på
Bornholm, hvor den også har været i brug.

Andet du vil vide ? Wink

“When life gives you lemons, you go sell some of your grandma’s jewelry and you go clubbin" - Jean Ralphio!

12-03-2017 19:32
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #6
Hvor meget vejer den, hvorfor er designet federe, hvad gør den bedre i bølger, og hvorfor sidder den bedre på hoften?
At den er selvlænsende og flydende er fedt, men mange lidt info om det andet Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
13-03-2017 14:31
Bech

Randers
Besked: #7
(13-03-2017 14:31)L.K. Skrev:  Hvor meget vejer den, hvorfor er designet federe, hvad gør den bedre i bølger, og hvorfor sidder den bedre på hoften?
At den er selvlænsende og flydende er fedt, men mange lidt info om det andet Smile

Mvh
Lasse

Godaften Lasse.

Sjovt nok, så sidder jeg med en fornemmelse af, at du har stiftet bekendtskab med Baskette linekurven - i så fald, er du velkommen til at give dit besyv med Wink

Mine erfaringer med Baskette linekurven er yderst positiv, og har som sagt fisket med den siden sidste sommer, og har (stort set) kun positive ting at sige omkring det produkt, som Kristian Thomassen har designet, og så er den jo Made in Denmark, hvilket er ret cool i min mening AngelRolleyes

Så vidt jeg husker vejer Baskette kurven i omegnen af 700g, hvor den gamle Orvis kurv vejer omkring 500g. Man mærker dog ikke den ekstra vægt pga designet, og fordi den aldrig bliver fyldt med vand, ligesom alle andre kurve på markedet. Den sidder mere " strømlinet " på hoften pga formen, og ved hjælp af det elastiske vadebælte. Jeg kan godt lide at fiske i hårdt vejr, og med høje bølger, og her kommer Baskette kurven virkelig til sin ret, da den ved hjælp af det indbyggede skum, har en rigtig god flydeevne, og så selvfølgelig pga af drænings-hullerne i bunden. Ydermere har kurven en magnet i toppen af én af keglerne, hvilket er lækkert når man skal skifte flue. Kurven har også en fed stangholder, som er af blød gummi, hvilket ikke ridser klingen under flueskift.
Det eneste scenerio hvor Orvis kurven måske er bedre, er når man fisker fra land i kraftig vind, da linen har en tendens til at blæse ud af kurven, hvis den ikke er placeret forrest på maven. Orvis kurven er dog ikke blevet brugt siden jeg fik Baskette kurven.

Her er et par anmeldelser af Baskette kurven.

http://gonefishing.dk/baskette-linekurv/

https://www.go-fishing.dk/2016/09/01/bas...d90bd07cbe

Rasmus

(Denne besked var sidst ændret: 15-03-2017 af 02:08 Bech.)
15-03-2017 02:06
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #8
Hej Rasmus

Takker!
Ja jeg har haft den i hånden, men ikke brugt den til fiskeri, der var indtrykket ikke stort nok til at jeg ville skifte min Orvis ud.

Foretrækker selv at have kurven på hoften og foretrækker vind og godt gang i vandet når det kan findes. Og har ikke samme problemer med at kurven konstant fyldes med vand så man skal lave den internationale fluefisker hilsen, som det vidst hedder på Street kyst slang Wink Min Orvis har jeg så kun trådet bæltet igennem to af hullerne for at få den til at sidde ordentligt, er af den tyndfede udgave, og foretrækker ikke elastisk bælte for at få kurven til at side løst. Basketten har fast montering (fordi hvis der var huller ville vandet løbe ind og fylde den selvlænsende kurv???) og vil muligvis ikke side som jeg gerne vil have det, det er teori, det ved jeg, men har ikke lige en tusse til at flyde rundt så jeg kan afprøve den teori...
Med en smule vand i bunden af Orvis kurven, så ligger skydelinen fint fast ude på hoften i selv en god medvind, den mulighed har jeg ikke med Basketten, da det løber ud hurtigere en de huller der er slidt i min Orvis Blush
Magneten har jeg ikke haft brug for, men kan sagtens forestille mig at lime en fast oppe i en af keglerne hvis det skulle være!
Har heller ikke haft brug for at sidde på min kurv, selvom jeg kan se fordelen deri, er bare ikke sikker på jeg vil give afkald på de fordele jeg har med min Orvis for at opnå detSmile
Min Orvis er af en speciel produktion, den vejer et par hundrede gram mindre ens min kones, så basketten er ca. Dobbelt så tung, og for en svag ældre mand som mig kan det godt være tungt Blush

Jeg synes det er en hammerfed kurv Kristian har fået designet, og passer den til ens fiskeri er det jo det der skal afgøre sagen for en, også derfor jeg spurgte mere ind til din oplevelse, da den er fed køb den, bare ikke er nok til at overbevise migSmile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
(Denne besked var sidst ændret: 15-03-2017 af 13:58 L.K..)
15-03-2017 13:57
Thorsen

Århus C
Besked: #9
Jeg er også blevet Baskette ejer og en glad en af slagsen.
Min gamle grønne fortalte mig med en pæn hentydning at jeg er blevet for fed ved at revne i bunden under en pause Dodgy , så nyt må der til.

Var på den første tur med den i går og designet fungere altså rigtigt godt. Ved dyb vadning og bølger behøver jeg ikke at have fokus på vand i baljen og kan derfor rette fokus 100% på vandet og fiskeriet, det finder jeg meget nyttigt. Ved almindeligt vadefiskeri er der ikke den store forskel, men det er rart at den ikke fylder så meget som den grønne.

Jeg synes at den sidder perfekt på hoften eller foran sig. Jeg har været vandt til at have kurven siddende lidt på venstre side under dunken, hvilket man ikke rigtigt kan med Basketten da den er for glat og derfor drejer tilbage sætter sig ret under navlen, men det tænker jeg at man vender sig til. Det blev ikke et problem for mig i går. Man mærker ikke at den vejer lidt mere da bæresystemet med elastikken er rigtigt lækkert lavet og komfortabel at have på. At bære nogle hundrede gram mere på hoften kan alle vist holde til.
Magneten i en af keglerne kan godt undværes men er udmærket tænkt. Ligeledes er den lille slids hvor man kan sætte sit forfang i når man skifter flue.

Jeg mangler at prøve den i kraftig vind og jeg er lidt spændt på om linen vil blive i baljen, det må tiden vise.

Nu fik jeg den godt nok med lidt rabat, men ellers det jo lidt af en udskrivning for noget så simpelt som en linekurv. Jeg håber at de bliver ved med at udvikle på den og får lidt bedre styr på finishen for det halter sgu lidt på det punkt. Overall er jeg dog glad for skiftet.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
03-04-2017 09:57
Lars Andersen

Kolding
Besked: #10
Jeg er også blevet Baskette ejer, og har været vildt glad for den indtil igår, hvor den flækkede i hele bunden da jeg sad på den, under en pause på kystturen. Går ikke ud fra at det er fordi jeg er for tung, med min kampvægt på 73 kg. De reklamerer ellers på deres YouTube om at man sagtens kan både sidde og stå på den. Så lidt skuffende
Edit: har lige snakket med Kettegear om problemet og de sender en ny kurv til mig, så god service må man sige
(Denne besked var sidst ændret: 10-04-2017 af 20:24 Lars Andersen.)
10-04-2017 17:25