Guideline 4D liner
Cippo

Besked: #1
Guideline 4D liner
Hej
Har lige tjekket op på Guidelines nyeste skud.....4D liner.....klump med 2 densiteter og tilhørende spidser også med 2 spidser - og pludselig har vi 4D i stedet for 3 D ;-)

Men ud fra hvad jeg kan se - er prisen 790 kr.

Er det kun mig, som tænker "hold nu op" ? Har også set bl.a. Zpey skrue bissen på med priserne på linerne...... men jeg synes personlig at det er latterlige prisniveauer.......

Jeg kender godt prisen på RIOs Scandi versitip (vedl 1200 i udsalg) men her får man trods alt 4 spidser med - men selvfølgelig ikke den epokegørende nye 4D teknologi ;-) ;-)

Selvfølgelig ved jeg godt er der (vel formentlig) ikke er nogen, som betaler fuld pris på varen (bortset fra hos GoFishing... ;-) ;-) ) Men alligevel......
30-03-2017 09:53
Adversering
Bendix

Varde
Besked: #2
RE: Guideline 4D liner
Hej

Tja... Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om priserne på Flueliner i dagens Danmark...

Jeg har de sidste 3-4 sæsoner fisket meget med Skagit liner i kombination med en Versileader fra Rio. Og et Skagit hoved fra Rio eller S.A. koster typisk 500kr og spidserne er efterhånden røget op i 250kr pr. stk. hvilket sammenlagt giver 750kr for et line-system. Og så vidt jeg kan se med Guidelines nye 4-D liner, er konceptet ikke så meget anderledes end de Skagit liner jeg benytter... Så ja, prisen matcher vel meget godt de øvrige liner på markedet...

Jeg er dog sidste sæson blevet utrolig glad for de Skagit hoveder som Airflo og Echo laver, og her er prisen en del lavere, idet deres Skagit hoveder typisk koster omkring 360kr. Og generelt er min opfattelse den, at liner fra Airflo generelt er billigere, end liner fra deres konkurrenter. Desværre er det svært at finde deres liner herhjemme...

Med hensyn til Zpey og Salmologic, så vil jeg dog give dig ret i, at de nok ved hvad de vil have for deres liner...

Mvh Bendix
30-03-2017 11:34
Leif Chr.

Besked: #3
Hejsa

Jeg har i dag brugt 600 kr. på 7,1 meter flueline Confused er det for dyrt? Ja det er i hvertfald dyrt, men jeg købte alligevel linen. Kunne jo ikke finde et interesant alternativ, tror måske også det har haft noget at sige da prisen på linen blev sat. Men nu ville jeg jo gerne være godt udstyret i den snarlige jagt på storlaksen, så bliver det spændende om sådan en Zpey hybrid Line kan gøre jobbet Cool

Mvh Leif
30-03-2017 20:02
Cippo

Besked: #4
Tak for svarene.
Mit spm går mest på om vi finder det rimeligt at de skal koste så meget...? :-)
Personligt synes jeg grænsen for en line går ved 500 kr.
Men kan godt se producenterne forsøger at hæve barrieren så vi skal finde de "naturligt" at klumper skal koste 700-900 kr. Come on.....
Men hvis vi vil betale for det ...er det jo klog business.....
Nye stangserier/modeller, som er lidt ændret i længde og optimale kastevægte......hvorefter alle skal købe 3-4 nye liner da ingen fra de andre serier (endda fra samme firma!) ikke passer....

Thats called business.

:-)
30-03-2017 21:43
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Prøv at kigge på Airflo's liner - fremragende og til at betale. Jeg er enig, flueliner er latterligt dyre og der er ligesom en tendens til at "nå den er godt nok dyr, jamen så er den nok endnu bedre end de andre" - ganske lige som med vores fluestænger og alt det andet gejl vi omgiver os med.

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
31-03-2017 11:07
Cippo

Besked: #6
Helt enig Peter Smile
31-03-2017 11:50