Løkker på Flueliner
Bendix

Varde
Besked: #1
Løkker på Flueliner
Hej

Jeg har alle dage været meget glad for at lave mine egne løkker på flueliner og skydehoveder, og har i den forbindelse været utrolig glad for at benytte Knot Sense lim fra Loon. Men nu er denne ellers perfekte lim jo udgået af produktion, og jeg har derfor bøvlet en del med at finde et passende alternativ.

Jeg har forsøgt mig med blandt andet Aquasure, som er fin, bortset fra den irriterende lange hærdningstid... Jeg har også fra anbefaling hos Korsholm prøvet at benytte Soft Lure Resin fra Savage Gear, men synes ikke rigtig den er holdbar nok... Jeg har sågar prøvet med UV Wader Repair fra Loon, hvilket er OK, men stadig ikke helt perfekt...

Så mit spørgsmål går på, om der er nogen her på Forum, som har fundet et godt alternativ til den gode gamle Knot Sense???

På forhånd tak

Bendix
31-03-2017 21:51
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #2
RE: Løkker på Flueliner
(31-03-2017 21:51)Bendix Skrev:  Hej

Jeg har alle dage været meget glad for at lave mine egne løkker på flueliner og skydehoveder, og har i den forbindelse været utrolig glad for at benytte Knot Sense lim fra Loon. Men nu er denne ellers perfekte lim jo udgået af produktion, og jeg har derfor bøvlet en del med at finde et passende alternativ.

Jeg har forsøgt mig med blandt andet Aquasure, som er fin, bortset fra den irriterende lange hærdningstid... Jeg har også fra anbefaling hos Korsholm prøvet at benytte Soft Lure Resin fra Savage Gear, men synes ikke rigtig den er holdbar nok... Jeg har sågar prøvet med UV Wader Repair fra Loon, hvilket er OK, men stadig ikke helt perfekt...

Så mit spørgsmål går på, om der er nogen her på Forum, som har fundet et godt alternativ til den gode gamle Knot Sense???

På forhånd tak

Bendix

Har du prøvet denne her, deres nye udgave af samme produkt?
http://www.korsholm.dk/dk/loon-uv-knot-sense.html

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
01-04-2017 13:56
Bendix

Varde
Besked: #3
Hej Kenneth

Ja, jeg har prøvet den lim du foreslår, men jeg er ikke helt tilfreds med den, da den bliver hård/stiv når den hærder op. Det er netop derfor jeg i stedet også har forsøgt med UV Wader Repair, da den forbliver blød, når den er hærdet.

Essensen er, at jeg benytter limen til at lave en ny "coatning" på det stykke jeg laver løkken. Derfor er det vigtigt for mig, at limen er fleksibel når den er hærdet.

Mvh Bendix
01-04-2017 14:12
LCB

Besked: #4
Solarez den grønne - en UV-lim, der er fleksibel når den er hærdet. Den fik jeg selv anbefalet af Korsholm, og de to gange jeg har brugt, har det virket godt.

L
01-04-2017 20:47
Bendix

Varde
Besked: #5
Hej Lars

Tak for rådet. Den vil jeg prøve at købe næste gang jeg er i Korsholm.

Mvh Bendix
04-04-2017 10:33