Søger erfarne lystfiskere
Lars Flemmingsen

Besked: #1
Søger erfarne lystfiskere
Hej alle! Smile

Mit navn er Lars, og jeg er 20 år. Jeg er for nyligt blevet student, og det betyder, at jeg har en del fritid lige pt. I begyndelsen af sommerferien blev jeg for første gang introduceret for lystfiskeri. Og jeg må indrømme, at henover sommeren, er lystfiskeri hurtigt blevet min store passion. Som I kan høre, er jeg nybegynder, og jeg har stadig ufattelig meget at lære, men det er også charmen ved lystfiskeri.

Da jeg i begyndelsen af sommeren skulle købe mit første fiskeudstyr, havde jeg ingen idé om, hvad jeg skulle købe. Med alle de mærker, modeller og webshops der eksisterer på nuværende tidspunkt, er det svært at vælge det rigtige fiskeudstyr - fordi valget afhænger af mange faktorer, som ikke alle nødvendigvis kender til. Jeg var virkelig usikker på, hvilket fiskeudstyr der var velegnet til mig. Men for mit vedkommende havde jeg heldigvis et par venner, jeg kunne spørge til råds.

Men mange nye lystfiskere samt erfarne lystfiskere der f.eks. vil prøve nye typer af fiskeri kommer til at stå i samme position som mig med en masse ubesvarede spørgsmål: hvilket fiskegrej er mest velegnet til mig, og hvor meget grej har jeg brug for? Og her gik det op for mig, at der skal gøres noget ved det!

For at løse denne her problemstilling, har jeg tænkt mig at lave en hjemmeside, hvis formål er, at samle en række informative og troværdige guides/informations artikler, der kan hjælpe nye samt erfarne lystfiskere på rette vej. Det vil sige, let forståelige guides til køb af diverse fiskeudstyr (fiskestang, waders, endegrej, fiskehjul, fiskeline osv.) samt informations artikler omhandlende f.eks. hornfiskesæsonen (hvor lang den er, hvornår den begynder osv.). Andet indhold på hjemmesiden kunne f.eks. være test af fiskegrej.

Jeg vil lige slå fast, at hjemmesiden IKKE bliver reklamefinansieret, fordi det vil ødelægge troværdigheden og kvaliteten af indholdet på hjemmesiden. Jeg vil selv stå for betaling af hjemmesidens vedligeholdelse, fordi jeg ser projektet som en hobby. Big Grin

Men det problem jeg står over for nu er, at jeg ikke har den rette ekspertise og erfaring til at skrive guides og informations artikler, men jeg kan til gengæld bidrage med min ekspertise inden for udvikling af hjemmesider. Jeg spørger derfor jer - erfarne lystfiskere - om I kunne være interesseret i at dele ud af jeres viden? Skrive om jeres passion, så vi sammen kan hjælpe lystfiskere godt på vej?

Forresten, I må meget gerne komme med jeres bud på, hvad hjemmesiden kunne hedde. Indtil videre har jeg kun fundet frem til to navne:

- Lystfiskerportalen
- Fiskeeksperten

Jeg glæder mig til at høre fra jer, og jeg håber, at nogle har lyst til at dele ud af sin erfaring.

Knæk og bræk Big Grin
Lars
07-08-2017 21:51
Adversering
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #2
RE: Søger erfarne lystfiskere
Velkommen til verdens bedste Hobby Wink

Det nemmeste er helt klart at få dig med ud at fiske, og hvis du bor i jylland skulle jeg nok finde tid til at tage dig med. er selv mellem studier og har ferie resten af måneden..

vh henrik

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
07-08-2017 22:41
Lars Flemmingsen

Besked: #3
Hej Henrik,

Jeg kan desværre ikke. Er lige taget på ferie med familien i 14 dage. Bor desværre på Fyn. Men tak for tilbuddet. Jeg skriver til dig, hvis jeg har planer om at fiske i Jylland, er det i orden? Forresten, har du lyst til at bidrage til hjemmesiden eller?
07-08-2017 23:26
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #4
For det første velkommen til denne skønne hobby, som vil kunne tage alt din fritid, besætte dig som du aldrig troede muligt, og koste alle de penge du overhovedet kan finde til grej Cool

Der findes grej fra nogle hundrede kroner for et sæt, og op til over 10.000 kr for en kulfiber fluestang. Og der er et hav af forskellige valg man skal foretage før man køber stang, hjul og vælger linen. Så jeg kan sagtens følge dig i det kan være svært, dog mener jeg at de fleste større forhandlere sagtens vil kunne guide dig i den rigtige retning. De lever af og sælge, men de tjener også penge på de glade kunder der kommer igen og igen, og lystfiskere er typisk folk der kommer tilbage fordi de lige mangler noget, og det vil ske mange gange Big Grin

I dag findes der en del foraer, og kan se du har fundet nogle af de mest aktive allerede Cool

Hvis du har modet til at kaste dig ud i at lave denne hjemmeside mener jeg du skal springe ud i det, men vær klar over det kan være op af bakke og få trafik på hjemmesiden og det kan være svært og finde folk der kan skrive for dig. Derudover findes der så mange typer fiskeri, at det kan være svært og få det hele med. Foraer rummer alt, men der findes i dag specielle facebook grupper til næsten alle slags fiskeri

YouTube er fyldt med videoer om fiskeri, nogle er bare gopro optagelser som jeg selv laver, andre hele historier og fortællinger, og andre igen egentlige instruktionsvideoer.

et par gode YouTube kanaler hvor der kan læres en del om fiskeri

Gordon Henriksen har lavet en række film sammen med Niels Vestergaard
https://www.youtube.com/results?search_q...iskeguiden

Gone fishing fyn (Thomas Graversen som også har outdoordenmark kanalen på youtube)
https://www.youtube.com/channel/UCCSCLcm...g-K_wz9UHg

Jakob Sode dyrker mange forskellige former for fiskeri
https://www.youtube.com/channel/UCAHGxwZ...dAJ-WHBbpQ

Daniel D Holm ejer af fluebinding.nu primært bindevideoer, men også et par film om opstrøms spin, at blive en labrador og på hans hjemmeside en ny film om havørred på tørflue
https://www.youtube.com/user/Danieldholm/featured

Put fiskeri
https://www.youtube.com/user/putfiskeri

Mvh René Carlsen
08-08-2017 08:52
Lars Flemmingsen

Besked: #5
Hejsa Smile Jeg ved godt, at der eksisterer meget på forhånd, men jeg synes, at der mangler en hjemmeside, som tilbyder stort set alle guides, således man ikke skal gå ind på mange forskellige hjemmesider, youtube videoer osv.

Har du lyst til at være en del af projektet?
08-08-2017 16:58
Renefrh

Frederikshavn
Besked: #6
(08-08-2017 16:58)Lars Flemmingsen Skrev:  Hejsa Smile Jeg ved godt, at der eksisterer meget på forhånd, men jeg synes, at der mangler en hjemmeside, som tilbyder stort set alle guides, således man ikke skal gå ind på mange forskellige hjemmesider, youtube videoer osv.

Har du lyst til at være en del af projektet?

Jeg tror du får svært ved at samle alt på en hjemmeside, uden det bliver en meget stor og uoverskuelig samling.

i dag er det nemt og google og finde hjælp til en specifik del af lystfiskeriet, og på facebook findes der grupper til snart sagt hver lille del af lystfiskeriet Cool

jeg har rigeligt med ting der tager min tid allerede, og projekter som jeg burde bruge endnu mere tid på end tilfældet er. Så derfor vil jeg gerne takke nej tak til det tilbud

held og lykke med dit projekt Cool

Mvh René Carlsen
09-08-2017 08:36