Identifikation af flueline?
p.soerensen

Nordjylland
Besked: #1
Identifikation af flueline?
Er der nogle af de kloge hoveder her på forum, som har et bud på, hvilken line der kan ses på vedhæftede fotos?

Linen fulgte med, da jeg købte en brugt ekstraspole til mit yndlingsfluehjul. Sælgeren kunne kun huske, at det er en #7 eller #8 og, at den er flydende. Taperingen lader til at være en slags weight forward, men jeg lurer på, om der måske er nogen, som genkender modellen/fabrikatet. Linen er med fabriksfremstillet front-loop, men uden loop til baglinen (et sådant kan selvfølgelig være klippet af).

Mvh.
Peter S.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

11-08-2017 18:52
Adversering
ZZZ

Fraværende
Besked: #2
RE: Identifikation af flueline?
Mit bud er at det er en Guideline Coastal F, jeg har en i #5 liggende, og den ser præcist ud som din.

Mvh
Henning
13-08-2017 16:50
p.soerensen

Nordjylland
Besked: #3
Tak. Kendte ikke den model, men kan se på nettet, at det godt kunne være den. Har i øvrigt konstateret, at linen er overraskende lang. Målebåndet sagde knapt 40 meter (for spids, klump og skydeline)!

Mvh. Peter
13-08-2017 20:15
ZZZ

Fraværende
Besked: #4
(13-08-2017 20:15)p.soerensen Skrev:  Tak. Kendte ikke den model, men kan se på nettet, at det godt kunne være den. Har i øvrigt konstateret, at linen er overraskende lang. Målebåndet sagde knapt 40 meter (for spids, klump og skydeline)!

Mvh. Peter

Med den længde kan det ikke være Coastal linen, da den kun er 32m. Jeg har ikke kendskab til en line, med det udseende der er så lang, måske Lasse Karlsson kan hjælpe hvis han kommer forbi herinde.

Mvh
Henning
14-08-2017 22:32
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #5
Ikke mange liner som er knap 40 meter, men umiddelbart er det ikke en jeg kender. Kunne være en snowbee, men uden bedre billeder af loop og farver på linen er det svært.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
18-08-2017 22:50
p.soerensen

Nordjylland
Besked: #6
Hej igen
Er kommet frem til, at det vist er en Airflo Forty Plus. Den skulle have en længde på 123 ft. (godt 38 meter) og ligner med sin råhvide klump og hot-orange skydeline meget godt min line. Airflos opgivelser af længden på hhv. klump, bagtapering og skydeline stemmer ikke helt, men jeg har på den anden side flere gange oplevet, at fabrikanternes opgivelser er temmelig unøjagtige.
Er der nogen, som har erfaringer med Airflo-linerne? Sidst jeg prøvede en af deres liner var, da de kom frem i senfirserne. Det var en blandet fornøjelse, fordi coatingen pludselig kunne løsne sig fra den monofile kerne og fordi linerne kunne knække uden varsel!

Mvh. Peter
22-08-2017 13:25
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
Tror de fleste har erfaring med airflo liner, I hvert fald her i Skandinavien, hvis altså man bruger lokale brands Wink

Har kastet med flere 40+ og 40+ekspert, dog er der ingen af dem som har haft den farvesammensætning, så ikke den nyeste, ok kopi af Rio out bound, altså meget tungere klump end tallet angiver. De jeg har haft mellem hænderne var alle splejset sammen mellem klump og skydeline, ved ikke om de stadigvæk laver dem på den måde, men sjovt var det at scierra havde en line magen til, men med omvendt farve sammensætning Big Grin

Sikker identifikation kræver stadigvæk bedre billeder.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
22-08-2017 16:19
Adversering