Ørred af træ
Bendix

Varde
Besked: #1
Ørred af træ
Hej

Jeg er blevet inspireret af Peter Mulbjergs tråde, hvor han fremviser mange af de spændende og utrolig flotte projekter han går og arbejder med. Jeg har derfor fået lyst til at vise et træ-projekt af mine egne, som jeg lavede for noget tid siden.

Det er ganske enkelt en Fjeldørred, som er savet ud af et stykke billigt træ, som vidst oprindeligt er lavet til hylder. Da formen var savet ud, blev den pudset til med sandpapir. Træstykket fik herefter en gang grunder, hvorefter jeg malede "fisken" med Akryl maling. Jeg valgte at det skulle være en Fjeldørred i gydedragt, da jeg ganske enkelt syntes at disse fisk er fantastisk smukke. Og samtidig kunne jeg blive mindet om min tur til Grønland for en del år siden...
Til sidst blev fisken limet og skruet fast til endnu et stykke træ, så det hele minder lidt om et 3-D maleri. Den smule tekst der er på "billedet" blev skrevet med en almindelig sprit tusch.

Jeg er normalt meget selvkritisk, og jeg er derfor ikke 100% tilfreds med det færdige resultat, men jeg er dog tilfreds nok til, at fisken har hængt på væggen i min stue lige siden.

Med venlig hilsen

Bendix

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

24-02-2018 14:40
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: Ørred af træ
Ser sq godt ud!

Har du overvejet at give den en gang klarlak? Acrylmaling i mat udgave giver et lidt dødt udtryk, og du ville få mere dybde Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
24-02-2018 18:18
Bendix

Varde
Besked: #3
Hej Lasse

Det med klarlak var faktisk en rigtig god ide, som jeg slet ikke havde skænket en tanke. Det må jeg hellere få gjort!

Og med hensyn til den plade fisken er monteret på, kan jeg vel blot dække den med malertape og avispapir, så den ikke bliver påvirket af lakken. Fisken kan nemlig ikke afmonteres, da jeg har brugt lim...

Jeg har en god ven der har sit eget malerfirma, så mon ikke han har noget lak jeg kan låne næste gang han er forbi til kaffe...

Tak for det gode råd!

Mvh Bendix
24-02-2018 18:54
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
God ide og flot udført Cool

Peter

"There is nothing permanent except change"

24-02-2018 21:20