Årets Fisk 2017
Bendix

Varde
Besked: #1
Årets Fisk 2017
Hej

Dette er en gammel fangst, da jeg fangede denne Laks helt tilbage den 16. April 2017 i Varde å. Men da Laksen på den nyligt overståede Generalforsamling i Varde Sportsfiskerforening blev kåret til Årets Fisk 2017, syntes jeg ikke at I skulle snydes for den.

Laksen tog min flue om formiddagen på Zone 2, og bød på en forholdsvis udramatisk fight, der varede i godt 15 minutter. Kampen var også lidt speciel, da både min Fiskemakker og mig selv, var helt sikre på at jeg havde kroget en Laks på omkring 90 centimeter... Der var derfor en del dramatik under selve landingen, men det lykkedes til sidst for min Fiskemakker at håndlande Laksen.
Oppe på land kunne jublen bryde ud, og målebandet kunne afsløre, at Laksen var 110 centimeter lang. En times tid senere, da vi havde fået slæbt Laksen op til bilen (Og en lille gruppe lystfiskere havde samlet sig), kunne hele to forskellige " Løgndetektorer" bekræfte en vægt på 14,2 kilo.

Resten af dagen gik med afslapning fra min side, med kaffe på Jetboil og hvad der ellers hører til, mens min Fiskemakker gjorde alt hvad han kunne for at gøre mig kunsten efter. Det lykkedes ham dog desværre ikke at fange noget denne dag.

For mit vedkommende, gik der næsten halvanden måned, før jeg begyndte at fiske intensivt igen, da jeg simpelthen var mættet af oplevelsen...

Med venlig hilsen

Bendix

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

24-02-2018 16:12
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: Årets Fisk 2017
Flot laks, på bagkant tillykke med fangsten Cool