Fluefiskeri i det nordjyske?
123

Besked: #1
Fluefiskeri i det nordjyske?
Hej,

Er her nogen som har erfaring med tørfluefiskeri nord for Randers? Vi har planer om at flytte i hus, og med de priser der i Århus området, kommer man ikke langt for under 2 mio med mindre man kan bo en hel familie på 100m2 Dodgy Derimod kan man købe et slot med havudsigt hvis vi bevæger os nord for Randers, så måske dette område kunne være relevant. Ift. mit imitationsfiskeri efter ørred og stallingen har det overvejende foregået i Gudenåen og Grindsted å, men jeg kan se at Villestrup, Lerkenfeldt og Simested også skulle tilbyde noget tilsvarende fiskeri? Stallinger er der nok ikke mange af i den nordlige del af jylland, men hvis der er seriøse klækninger og bækørredder, så er det også helt fint. Pt. står jeg på venteliste til Hadsund og kommer sandsynligvis ind i 2011. Er der ellers noget godt at komme efter i det område mellem Randers og Aalborg?

På forhånd tak
05-04-2010 09:45
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Fluefiskeri i det nordjyske?
(05-04-2010 09:45)schreiber Skrev:  Hej,

Er her nogen som har erfaring med tørfluefiskeri nord for Randers? Vi har planer om at flytte i hus, og med de priser der i Århus området, kommer man ikke langt for under 2 mio med mindre man kan bo en hel familie på 100m2 Dodgy Derimod kan man købe et slot med havudsigt hvis vi bevæger os nord for Randers, så måske dette område kunne være relevant. Ift. mit imitationsfiskeri efter ørred og stallingen har det overvejende foregået i Gudenåen og Grindsted å, men jeg kan se at Villestrup, Lerkenfeldt og Simested også skulle tilbyde noget tilsvarende fiskeri? Stallinger er der nok ikke mange af i den nordlige del af jylland, men hvis der er seriøse klækninger og bækørredder, så er det også helt fint. Pt. står jeg på venteliste til Hadsund og kommer sandsynligvis ind i 2011. Er der ellers noget godt at komme efter i det område mellem Randers og Aalborg?

På forhånd tak

Sønderup- og Binderup Å er muligheder. Naturskønne perler, men som alle andre steder har bestanden af store bækørreder det hårdt. Der er INGEN stallinger nogen steder heroppe. I Simested er det mest Aalestrups vand, der er til tørflue. Fra Aalestrupområdet er der ikke langt til de to førnævnte åer - eller til Villestrup-, Lerkenfeldt- eller Trend Å for den sags skyld. Viborgforeningen tilbyder noget af Danmarks bedste fiskevand til havørredfiskeri. Til ørreder er deres øverste stræk (Borup Hede) glimrende. Derudover tilbydes Jordbro Mølle Å og Fiskbæk Å, der begge er på vej tilbage til fordums styrke. Deruden har foreningen vand i Vorgod Å (med stalling og storlaks), men der er et stykke at køre. Ups - jeg glemte Viborgforeningens glimrende vande i øvre Karup Å. Her tog en af mine venner for nogle år siden en bækørred på pænt over 4 kg.!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
05-04-2010 10:04
123

Besked: #3
(05-04-2010 10:04)Brandt Skrev:  Sønderup- og Binderup Å er muligheder. Naturskønne perler, men som alle andre steder har bestanden af store bækørreder det hårdt. Der er INGEN stallinger nogen steder heroppe. I Simested er det mest Aalestrups vand, der er til tørflue. Fra Aalestrupområdet er der ikke langt til de to førnævnte åer - eller til Villestrup-, Lerkenfeldt- eller Trend Å for den sags skyld. Viborgforeningen tilbyder noget af Danmarks bedste fiskevand til havørredfiskeri. Til ørreder er deres øverste stræk (Borup Hede) glimrende. Derudover tilbydes Jordbro Mølle Å og Fiskbæk Å, der begge er på vej tilbage til fordums styrke. Deruden har foreningen vand i Vorgod Å (med stalling og storlaks), men der er et stykke at køre. Ups - jeg glemte Viborgforeningens glimrende vande i øvre Karup Å. Her tog en af mine venner for nogle år siden en bækørred på pænt over 4 kg.!

Tak for svaret. Havørred- og laksefiskeri har ingen interesse(måske med undtagelse af tørflue efter havørreder der tager døgnfluer), så det eneste der tæller for mig er hvordan åerne er ift. insekter og tørfluefiskeri. Umiddelbart kan jeg se på landkortet, at 25km radius fra Hobro ser meget fornuftigt ud rent husmæssigt/skole/job osv. Så er området omkring Aalestrup, Nørager, Møldrup og ud til Hadsund dækket ind Wink
(Denne besked var sidst ændret: 05-04-2010 af 12:12 123.)
05-04-2010 10:11
Sølvræven
Gæst

Besked: #4
(05-04-2010 10:11)schreiber Skrev:  
(05-04-2010 10:04)Brandt Skrev:  Sønderup- og Binderup Å er muligheder. Naturskønne perler, men som alle andre steder har bestanden af store bækørreder det hårdt. Der er INGEN stallinger nogen steder heroppe. I Simested er det mest Aalestrups vand, der er til tørflue. Fra Aalestrupområdet er der ikke langt til de to førnævnte åer - eller til Villestrup-, Lerkenfeldt- eller Trend Å for den sags skyld. Viborgforeningen tilbyder noget af Danmarks bedste fiskevand til havørredfiskeri. Til ørreder er deres øverste stræk (Borup Hede) glimrende. Derudover tilbydes Jordbro Mølle Å og Fiskbæk Å, der begge er på vej tilbage til fordums styrke. Deruden har foreningen vand i Vorgod Å (med stalling og storlaks), men der er et stykke at køre. Ups - jeg glemte Viborgforeningens glimrende vande i øvre Karup Å. Her tog en af mine venner for nogle år siden en bækørred på pænt over 4 kg.!

Tak for svaret. Havørred- og laksefiskeri har ingen interesse(måske med undtagelse af tørflue efter havørreder tager døgnfluer), så det eneste der tæller for mig er hvordan åerne er ift. insekter og tørfluefiskeri. Umiddelbart kan jeg se på landkortet, at 25km radius fra Hobro ser meget fornuftigt ud rent husmæssigt/skole/job osv. Så er området omkring Aalestrup, Nørager, Møldrup og ud til Hadsund dækket ind Wink

Hej Thomas,

Der er jo også et udemærket tørfluefiskeri efter havørred i Mariager fjordBig Grin

Venligst

Claus,
05-04-2010 10:28
123

Besked: #5
(05-04-2010 10:28)Sølvræven Skrev:  Hej Thomas,

Der er jo også et udemærket tørfluefiskeri efter havørred i Mariager fjordBig Grin

Venligst

Claus,

Tja, næppe i rindende vand og med døgnfluer.
05-04-2010 11:56
dmj

København
Besked: #6
Jeg fiskede i mine unge dage en del ved simested å, primært fra Ålestrup og et godt stykke opstrøms. Fiskeriet er let at gå til de fleste steder og det var mit indtryk at stykket opstrøms simested var sjældent fisket på trods af at der var ganske gode fisk.

Det er dog nogle år siden og meget kan have ændret sig.

...in a world where most men seem to spend their lives doing things they hate, my fishing is at once an endless source of delight and an act of small rebellion...
05-04-2010 14:08
Sølvræven
Gæst

Besked: #7
(05-04-2010 11:56)schreiber Skrev:  
(05-04-2010 10:28)Sølvræven Skrev:  Hej Thomas,

Venligst

Claus,

Tja, næppe i rindende vand og med døgnfluer.

Hej Thomas,

Nu skrev du jo ikke rindende vand og døgnfluerBig Grin Der kan faktisk opleves et udemærket fiskeri når dovenfluerne klækker i maj / juni måned........det er ren pürsh....

Venligst

Claus
05-04-2010 20:21
Adversering
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #8
Hej Thomas,

Der er jo kun en ting at gøre: Tag bilen og tril til Himmerland i maj, når der er ved at være lidt liv i vandet. Jeg er ret sikker på, at du vil finde nogle superspændende tørflueåer.

Jeg har fisket i årevis omkring Grindsted, Gram og lidt i Gudenåen, men jeg har godt nok aldrig haft så spændende tørflueture som i nogle af de små klarvandede vandløb i Himmerland. Og du skal også være opmærksom på, at fiskepresset i Nordjylland ikke er nær så højt som visse andre steder.

Claus

http://www.ussingbech.dk
11-04-2010 22:45
Allan Baadsgaard P.

Besked: #9
Hey Thomas

Der er super muligheder i området! Jeg blev selv medlem af Aalestrup sidste år, og havde et par rigtigt fede ture!! Både med tør, våd, og nymfeShy

Min første tur i Simested sidste år gav 11 bæk, 6 regnbuer + 1 bommet havørred!

Mvh Allan
12-04-2010 08:18
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #10
Hej Thomas

Jeg er medlem i Aalestrup og Viborg foreningerne, og bor i Møldrup. Lige midt i det hele. Jeg kan bekræfte at der er masser af muligheder her i området. Du husker måske en ikke helt ukendt tørfluepersonlighed Preben Torp Jacobsen.. Det var jo hans hjemmevand.

Du er velkommen til at aftale at kigge ind en dag, så vi kan køre ned og kigge på sagerne.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
12-04-2010 08:47