Tips søges til Norges tur
Mikroblød

Besked: #1
Tips søges til Norges tur
Vi har været så heldige at få en billig uge i en lystfisker hytte i Norge i starten af August, men har ingen erfaring med fiskeri i de Norske fjorde.

Hytten ligge rned til Frafjord og der følger en båd med.... Vi regner derfor med kyst- og bådfiskeri i Fjorden og leder efter gode råd og tips om udstyr og metoder til begge dele.

På forhånd tak!
05-04-2010 13:58
Adversering
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #2
RE: Tips søges til Norges tur
Frafjord er en fantstisk fjord med muligheder for alt slags havfisk. du skal have pilke grej med det er et must. Fluegrej er også en god ting. der er rig muligheder for at fange sej lubbe torsk og makrel på flue.Fluefiskeriet foregård langs med fjeldsiderne da disse er skrå i vandet, og fisken går helt op af siderne og spiser. Dørgning er også et super fiskeri på disse kanter. Hvad du end vil fiske med er der gode muligheder for fisk. Det er vigtigt at du har tunge pirke og forskellige gummidyr med især gummi orm da du kan bruge de samme til at dørge med. Når jeg dørger i Norge har jeg ofte bare en blyklump på 1/2 til 1kg og bruger ikke stang men en håndsnelle som er monteret på båden. Husk endelig Mørsilda 20g ++++ det er bare et super blink. OG så til det vigtigste REDNINGSVESTEN er heldigvis lovpligtig. Jeg er opvokset ikke langt der fra der er dejligt og naturskønt med muligheder for et fiske eventyr. Husk fisken lever langs med fjellet, så går du aldrig galt. K&B Niels

MVH Niels
07-04-2010 10:07
Mikroblød

Besked: #3
RE: Tips søges til Norges tur
Hej Niels,

Tak for tipsne - jeg vil fluks investere i det manglende pilke grej og pudse fluestangen af (lidt øvelse inden afgang vil nok ikke skade).

Mvh
Michael
07-04-2010 20:07