Liner, længder og standarder
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #1
Liner, længder og standarder
Hej alle.

Sidder der nogen af jer derude med kendskab til standarderne indenfor linelængder?

Jeg forestiller mig at producenterne opererer med et vist spillerum når de opgiver en line til f.eks 30 meter. Den line er med garanti ikke 30,00m når man måler efter.

Men hvor store afvigelser kan man så opleve?

Kom gerne med konkret viden omkring længdetolerancer og faktiske oplevelser Smile
06-04-2010 08:10
Adversering
123

Besked: #2
RE: Liner, længder og standarder
(06-04-2010 08:10)Jakob Hansen Skrev:  Jeg forestiller mig at producenterne opererer med et vist spillerum når de opgiver en line til f.eks 30 meter. Den line er med garanti ikke 30,00m når man måler efter.

Har du prøvet at måle efter? Big Grin De skydehoveder jeg har målt er ret præcis den angivne længde, så hvorfor skule hele liner ikke være det?
06-04-2010 08:37
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Hej Thomas.

Nu siger du "ret præcis" ... Din definition på det udtryk er jo muligvis anderledes end min. Kan være du vil uddybe hvor tæt på de opgivne længder du har målt ?
06-04-2010 08:59
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #4
Hej Jakob

Standard for line længde? før eller efter den er strukket Angel

Såvidt jeg ved er der ikke rigtig nogen standard hos fabrikanterne. Og de fleste oplever da også store udsving når der måles efter. For lange liner er lig spildt fortjeneste, så som regel er linerne til den korte side Wink Dernæst er fabrikationen af liner jo ret meget håndværk, og der ryger hurtigt et par cm eller 10 når der skal klippes i produktionen, dernæst trækker materialerne sig jo sammen når de tørrer, så hvis man måler direkte udrullet fra pakningen så er de fleste liner for korte, når de så er strukket som man jo skal og bør, så ender man nærmere det der står på indpakningen, når altså der ikke lige er lavet fejl 40 på den også Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
06-04-2010 16:24
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
Hej Jakob

Jeg vil i den sammenhæng gerne fremhæve Scierras og Lawsons skydehoveder, som jeg har ret mange erfaringer med - de vejer og måler simpelt hen som vinden blæser i forhold til, hvad der står på pakkenAngry
Jeg køber ikke længere sådan en, uden at bede forhandleren om at kontrol veje- og måle skidtet inden købAngel

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
07-04-2010 00:48
Allan Baadsgaard P.

Besked: #6
Hej Martin

Jeg ved ikke med scierras hoveder, men lawson hovederne er rettet fra sidste sæson. Det er korrekt de skulle måles og vejes før man gjorde noget ved dem. Har selv målt et #6 hoved til 14 meter!?!
Men, de skulle tidligere være i "råmål" så man selv skulle tilpasse dem. Den angivede længde og vægt, var ment som en guideline! Nu er de den længde, og vægt som er angivet på kassen Smile

Mvh Allan
18-04-2010 08:52
123

Besked: #7
(06-04-2010 08:59)Jakob Hansen Skrev:  Hej Thomas.

Nu siger du "ret præcis" ... Din definition på det udtryk er jo muligvis anderledes end min. Kan være du vil uddybe hvor tæt på de opgivne længder du har målt ?

Vision Ace 15 gram vejer 15 gram lige ud og har en lægnde på 9,6 komma nul dut meter.
18-04-2010 11:58
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
(07-04-2010 00:48)Martin Brøndum Skrev:  Hej Jakob

Jeg vil i den sammenhæng gerne fremhæve Scierras og Lawsons skydehoveder, som jeg har ret mange erfaringer med - de vejer og måler simpelt hen som vinden blæser i forhold til, hvad der står på pakkenAngry
Jeg køber ikke længere sådan en, uden at bede forhandleren om at kontrol veje- og måle skidtet inden købAngel

venligst
Martin

Hej Martin

Jeg har udelukkende haft gode erfaringer med de skydehoveder jeg har købt fra hhv. Scierra og Loop, mens jeg har stødt på et enkelt svipser fra Vision (ACE). Det er nok bare et udslag af, at der er mandagsliner fra de fleste mærker Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
18-04-2010 20:27