[split] Gudenåen
Leif Chr.

Besked: #1
[split] Gudenåen
Hvor bliver Gudenålaksen af?? har ikke set eller hørt om noget fornuftigt endnu, har i??
mvh Leif
05-04-2010 23:43
Adversering
Leif Chr.

Besked: #2
RE: varde å 2x18 kg
(05-04-2010 23:47)Ole Bjørn Hansen Skrev:  
(05-04-2010 23:43)Leif Christensen Skrev:  Hvor bliver Gudenålaksen af?? har ikke set eller hørt om noget fornuftigt endnu, har i??
mvh Leif

Hej Leif.

Næh, ikke endnu - altså hørt om fisk fra Gudenåen. Men jeg har en plan om i kommende uge at besøge åen med min tohåndsstang... måske er jeg heldig at støde på de første laks på træk op i åen.... Cool

Venligst,

Ole

Hej Ole

Jeg var afsted i sidste uge, hørte om en der havde fanget en på 4 kg. Fisk i den størelse tæller jo næsten ikke med i disse tiderBig Grin Selvom jeg nu ville have været glad for sådan enSmile
Mvh Leif
06-04-2010 00:03
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #3
Hey,

Det er godt nok ikke lige de store meldinger der er kommet dernede fra endnu! Har ikke set nogen blankfisk derfra endnuConfused

Jeg har været afsted 2 gange nu og det har "kun" udmøntet sig i en nedgænger på 65cm HØ (min Gudenå-debutfisk:rolleyesSmile og et hug vurderet til en rimelig stor fisk, som stadig bliver større efter kontakten på 3-4 sekunderBlushAngel

Dog har min far været afsted med en større succes når man taler HØ nedgængereTongue 9 stk, på 4 ture - de 7 på første turExclamation
Alle ovennævnte selvfølgelig udsatte og er til bytte med blankfiskBig Grin
Men men - den næste tur burde forhåbentlig give bonusTongue

@Ole - hvor plejer du at anbringe dig langs Gudenåen?

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
06-04-2010 00:49
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #4
Hej Ole hvilke liner bruger du i gudenåen samt forfang. VH Niels

MVH Niels
07-04-2010 10:45
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #5
Tak for svarene.Jeg har en synke 7 line kan jeg bare klippe den til. jeg forventer at bruge min Sage 12,4 eller 12,6 8#. Jeg har også en shimano bioraft 10" 7/9# med et rio sæt hvor der er synke flydene-inter og synke 3-5-8. vil den kunne bruges til laks i det område eller er 2 hånds at foretrække. Jeg har skisemig også en synke 3 line men det er i en 7#. Vil den kunne anvendes eller skal der en 8 til .VH NielsTongue

MVH Niels
07-04-2010 14:41
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #6
Blush Min synke 7 er en 8#. Jeg har også en 14,1" men er den ikke lovlig stor. Der er en FS 9,9m og en inter med synkende i spidsen tror jeg. Kan man ikke bare sætte synkende leader på den,undskyld alle spørgsmålene men jeg er på bar bund må jeg tilståConfused

MVH Niels
07-04-2010 15:06
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #7
Tak for super svar. Mit Rio sæt er til passet direkte til min shimano af Brasholt i Hjørring, og det er bare perfekt til Uggerby å hvor der bare skal noget vægt på, for at komme til bunds i en fart.Håber vi mødes der nede en dag. Jeg vil snart være bosat på der nede egnen,så gudenåen bliver min nye å. VH Niels

MVH Niels
07-04-2010 15:57
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
(07-04-2010 23:57)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Vandet er desuden meget klart (selv om sommeren hvor vandet for bare ganske få år siden var næsten phosphoriserende qua algevæksten i Tange Sø) pga vandremuslingens evne til at filtrere vandet, og åen løber over den fineste, faste grusbund.... Smile

Venligst,

Ole

Hej ole

Super tråd det her! Masser af god viden om fiskeriet i Gudenåen. Jeg har selv fisket deroppe igennem en del år - uden dog at fangen en eneste fiskDodgy. Så jeg ved at der skal arbejdes for sagen.

Jeg har dog aldrig prøvet de meget korte synkende skydehoveder (8m) som du nævner, men jeg har da vist et Loop Adapted #9/10, som jeg kan klippe til, så det passer til min #8 tohånds.

Jeg har dog indtil nu gået og overvejet om man ikke snart med fordel kunne gå over til lidt lettere grej pga den forbedrede vandkvalitet og dermed klarere vand? Mon ikke også Gudenålaksen vil stige til en flue, som bevæger sig lige under overfladen?? Er der nogen som har erfaringer med det?Huh

Jeg håber meget at komme afsted til åen i løbet af maj-juni og det kunne være fedt at mødes deroppe, hvis der er folk herinde fra som er klar på noget dansk laksefiskeriSmile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
08-04-2010 09:00
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #9
'Nikolai Kaad Skrev:Jeg håber meget at komme afsted til åen i løbet af maj-juni og det kunne være fedt at mødes deroppe, hvis der er folk herinde fra som er klar på noget dansk laksefiskeriSmile

Mvh

Nikolai

Det lugter af forum-tur... SÆT I VÆRK! Big Grin
08-04-2010 09:10
Daniel Heinrichsen

Besked: #10
RE: [split] Gudenåen
Det lyder super med sådan en ide !!!

Den vil jeg da hvertfald gerne deltage i ! Big Grin

Mvh
Daniel
08-04-2010 13:37
Rasmus Bech

Randers
Besked: #11
RE: [split] Gudenåen
Det lyder som en kanon plan!

Jeg er ihvertfald klar, det er sikkert!

PS - Er medlem af BSF Big Grin Big Grin

RAsmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
08-04-2010 14:19
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #12
(08-04-2010 13:39)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Jeg fiskede på flere ture i det tidlige efterår i afvigte sæson relativt højt i vandsøjlen (synke 1/2) ved lav, klart vand med let grej (Z-Axis 11' #7) og mindre fluer..... Cool Jeg har dog ikke fået fisk på den måde endnu.... det er som om, at fiskene (laksen) trykker ved bunden, (det er begrænset hvad der er af naturlige standpladser i åen bortset fra grøden langs kanterne, hvor havørreden primært opholder sig.... ) når vandet er klart og der ikke er så meget af det over hovedet på fiskene.... der gælder det udpræget om at få fluen til at svinge lige ind i snuden på laksen med god fart, før fisken vil tage den.... dvs det gælder om at finde ud af, hvilket hoved der er det rigtige ift vandstand og -hastighed den pågældende dag, så man fisker lige over bunden..... Cool

Hej Ole

Du har nok ret i det med, at man skal ned til bunden hvor fiskene står. Jeg kan dog godt blive træt af det tunge fluefiskeri med synkeliner, hvorfor jeg hele tiden håber, at der er en anden vej at gå Angel

Z-axis 11´ #7 - den tror jeg ikke jeg har hørt om i dit arsenal. Det er da en spændende stang du har der Smile. Den vil jeg gerne se med fingrene når/hvis vi engang mødes ved floden.

Nå men jeg er ihvertilfælde også klar på en forumtur og som medlem af BSF blokerer jeg ikke for nogen dagkort den dag Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
08-04-2010 14:26