Jeg vil gerne snart ha noget på stangen..
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #1
Jeg vil gerne snart ha noget på stangen..
Som flere af jer ved er jeg lige startet på det lidt mere seriøse kystfluefiskeri. Jeg har hidtil været åfisker efter HØ og søfisker efter gedder, og fanget masser af fisk. Jeg startede her da isen var væk, og har fisket et par timer eller tre mindst to gange om ugen. Og jeg har endnu ikke fanget noget.. Sad

Jeg synes jeg gør alt det rigtige. Jeg fisker mest fra flydering. Jeg affisker både det lave vand og udefter også. Jeg affisker en pæn strækning i løbet af de 2-3 timer. Jeg har indtil videre fisket med Flammen, Pattegrisen, Børsteorm og en småfiskeimitation med epoxyhovede.

Jeg har mest fisket i Ørnedalsbugten i Mariager Fjord, fordi jeg bor tæt på. Men var også idag i Kongsdal og Dania..
Jeg fanger bare ikke noget. Dodgy

Eneste glæde er, udover naturen selvfølgelig, at jeg har fået noget dejligt udstyr sat sammen til kystfiskeriet, og synes at det spiller godt sammen. Min kasteteknik har jeg skullet lave om fra Henrik Mortensen/Göran Andersson kastet jeg bruger i åen og til noget mere Lasse Karlsson agtigt med lang horisontal arbejdsvej osv. Og jeg er ganske godt tilfreds med kastelængderne, hvor fluen/fluerne samtidig lander pænt med rimeligt pænt forfang.

Så alt i alt synes jeg både teknikken og metoden er iorden. Det er bare fangsterne der mangler.. Det er måske en lille trøst at jeg ikke har mødt andre der fangede noget mens jeg var der.Angel Så jeg kan trøste mig med at alle de andre fangede heller ikke noget.

Men hvad kan jeg snart gøre mere. Jeg er gået tør for idéer. Jeg klør selvfølgelig på indtil videre. Smile

Knæk og bræk

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
11-04-2010 19:23
Adversering
123

Besked: #2
RE: Jeg vil gerne snart ha noget på stangen..
I 2009 havde jeg tæt på 10 nulture i foråret inden jeg fik fisk. Det er der ikke noget udsædvanligt i. Hvis du har lyst, kender jeg Djurslands kyst ganske godt, så du er velkommen til at komme med ud en dag hvor vejret er til det. Kender en plads hvor det ville være helt kanon med en bellyboat, en plads der som regel holder fisk.

Mht. fluer så er min erfaring, at hvis der er fisk på pladsen, så vil fiskene 90% af tiden æde hvad som helst der byder sig. Det behøver du ikke stresse over. Du har nok bare været uheldig og været på de rigtige steder på de forkerte tidspunkter.
11-04-2010 19:45
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #3
Hej Thomas

Tak for dit svar. Ja. Jeg var næsten klar på at øget tålmodighed er eneste udvej. Smile

Jeg kunne mægtig godt tænke mig at komme med ud en gang. Det må vi da se om vi kan finde ud af.

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
12-04-2010 16:14
LasseC

Aalborg
Besked: #4
Hej Lars..

Har også min første tilgode og har også været ude nogle gange i år.. Går også bare og venter på "startskuddet" så der går hul på bylden.. Har været både i Mariager fjord og på Djurs....
12-04-2010 16:20
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #5
Jeg søger efter de lidt større ørreder.

Synes der er rigelig af de små undermålere i Mariagerfjord.
Må se om jeg kan være lidt heldig på Sjælland i kommende uge..

Ville gerne kunne efterligne Mads Big Grin

Mvh
Stig
12-04-2010 16:33
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
Smid lige en besked hvis du er herovre næste uge Stig, så kan vi lige se om vi kan klare en tur.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
12-04-2010 17:19