Nu er det altså først for alvor forår...
Frederik

København N
Besked: #1
Nu er det altså først for alvor forår...
Jeg hentede Thomas Thacker og Allan Overgaard kl 07 imorges og så drønede vi ud mod den dag der allerede var vågnet lang tid før med sol, varme og næsten ingen vind der gjorde pladsvalget usædvanligt åbent for os.

Det bragte os til en plads med mange andre fiskere men forholdende så lovende ud så det ville være dumt ikke at give en chance. Efter flere timer med ringende fisk som Thomas kunne kaste over med spinnestang og som min flue næsten kunne nå, uden så meget som et nap. Og efter et genmøde med en slukøret Allan som ikke kunne nå eller få en STOR fisk han havde set halvt ude af vandet flere gange, besluttede vi et pladsskifte.

På den nye plads endte vi alle 3 på et rev og efter kort tid samlet igen så Allan fisk i overfladen ca. en kastelængde ude og fik straks efter fisk på, denne fine 1,7 kilos blankfisk.
[Billede: P4130010.jpg]
Mens Allan var inde med fisken og Thomas udenfor rækkevidde, fik jeg en del gode chancer for at kaste til den fisk Allan så ringe i vandet mens han fightede den ovennævnte, men den var kun indenfor Allans rækkevidde og han nåede knapt kaste igen før endnu en fisk sad på. Så Allan kunne genudsætte en fin 50 cm fisk med en skade der lignede noget fra en flænge fra en klo eller tand. Kort tid efter på samme sted, vel ca. fem meter fra hvad mine kasteevner kan klare fik Allan endnu en fisk og kunne en god fight efter genudsætte en 60+cm nedgænger.
[Billede: P4130021.jpg]
Allan var kommet i godt humør og ville gerne tilbage til bilen og spise lidt så Thomas og jeg gav den lige en ekstra halv time og så igen fisk på samme sted som Allan havde pillet sine fra, men vi måtte erkende at vi simpelthen ikke kunne nå dem, endnuSmile

Vi så mysis, tobis og hundestejler i vandet, så det begynder at være forår for alvor, og så er Allans storfanger reje på besøg hos mysis
[Billede: P4130030.jpg]
Vi fik lidt video som bliver postet snart.

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
13-04-2010 20:39
Adversering
kenneth n

kbh
Besked: #2
RE: Nu er det altså først for alvor forår...
flot fisk mange gange tillykke !!
13-04-2010 20:45
White

Besked: #3
Fin lille historie. Og tillykke med de flotte fangster! Vejret er jo også bar HELT i top disse dage. Ærgeligt man går sygemeldt, håber det er slut imorgen.

Så vil jeg sku også ud på kysten
13-04-2010 21:21
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Super lækker fangst og gode billeder.. Stort tillykke med dyret

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
13-04-2010 21:52
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #5
Der sgu nogen der kan det der, stort tillykke flotte fisk og fine billederSmile

MVH Niels
14-04-2010 08:44
Daniel Heinrichsen

Besked: #6
Stort tillykke med fiskene !

Synes efterhånden snart det min tur til at fange fisk ........... Angel

Mvh
Daniel
14-04-2010 11:06