75 cm havørred!
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
75 cm havørred!
Jeg er hos svigerforældrene på Sjælland og har været ude og fiske lidt i går og her i dag.
I dag skulle vise sig at være en god dag at fiske Blush

Efter en lille times tids fiskeri fik jeg hug som var det (endnu) en stor tangplante der havde bidt sig fast.
Men kort tid efter torpederede denne 'tangplante' 20-30 meter ud i havet og sprang helt fri af vandet. Satme et dejligt syn Big Grin Jeg vidste allerede hér, at denne havørred skulle med hjem, no matter what. Det var klart min største nogensinde. (Tidligere største er sølle ~1,5kg).

Den ruskede næsten hele skydelinen af mit hjul på min #5/6'er stang og knuden til baglinen fløj igennem øjerne. Ok, nu måtte det sku være nok! Jeg havde selvfølgelig hverken net eller noget med, så måtte fighte den 100 meter ned af kysten, hvor der var plads til at kane den op på land. Undervejs havde den flere udløb, på et tidspunkt lige igennem en stor tangplante. Linen ud til var helt spændt. Jeg måtte vade et godt stykke ud og få linen fri fra tangplanten. Det lykkedes og linen blev fuldstændigt slap, troede den var tabt, men et par sekunder efter kom der et ordentligt ryk i stangen igen - pyha Wink

En 10-12 min. var nok gået - nok de længste ~10min i mit liv. Jeg var så bange for at miste denne nye rekord-fisk, for mit vedkommen Wink
Men jeg fik kanet den op på land, ok, en smule tynd men hjem skulle den!

Den står nu som aftensmad til i aften. Så kan jeg jo fortælle om en 'tynd' fisk smager godt eller ej. Blush

Vægten var cirka. 3,6kg så jeg undlader helt at skrive konditionsfaktoren Angel - jeg synes i hvert fald den er pæn trods de tørre tal - jeg er en stolt ejermand Cool

Mvh
Stig
18-04-2010 11:02
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #2
RE: 75 cm havørred! Yeah!!
Stort tillykke...:-)

Jeg har stadig min første 2010 HØ tilgode, kan være man skulle kører til øen, det er åbenbart der de store fisk bliver fanget.

Med venlig hilsen
Jan
18-04-2010 11:20
Thorsen

Århus C
Besked: #3
Tillykke med din nye PR Stig.

Jeg har heller ikke haft held med HØ endnu, men det er vist heller ikke noget voldsomt fisketryk jeg har pålagt min fiskestang endnu.

Vh. Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
18-04-2010 11:37
kenneth n

kbh
Besked: #4
tillykke flot fisk
18-04-2010 12:14
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Hej Stig

Stort tillykke med fisken.. Rigtig fedt med sådan dyr der bare hiver ens line derud af.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
18-04-2010 12:16
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6
Stort tillykke Stig.

Du er i din gode ret til at hjemtage fisken for at spise den. Den er stor og lang og har givet dig en god oplevelse Wink Men mon ikke du senere vil synes at fisken burde være blevet genudsat for at kunne fanges i topkondition i Maj-juni.

God weekend & tillykke med din flotte fangst

Jan Fensten

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
18-04-2010 13:39
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #7
(18-04-2010 13:39)janfensten Skrev:  Stort tillykke Stig.

Du er i din gode ret til at hjemtage fisken for at spise den. Den er stor og lang og har givet dig en god oplevelse Wink Men mon ikke du senere vil synes at fisken burde være blevet genudsat for at kunne fanges i topkondition i Maj-juni.

Tjoeh, men så ville det nok ikke have været mig der fangede den igen Cool
Det er min første hjemtagne fisk i år, jeg tør slet ikke tænke på alle de havørred der bliver fanget og "hjemtaget" af de mange utallige garn der står langs vore kyster - lovlige som ulovlige - tykke som tynde fisk..
Ligeledes, så alle de ~40 cm fisk der bliver taget en del af i øjeblikket, de ville jo også have været endnu sjovere at fange om 2-3 år? Så kan man jo blive ved Wink

Citér:God weekend & tillykke med din flotte fangst

Jan Fensten

Lige over Wink

Mvh
Stig
18-04-2010 15:31
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #8
Hey Stig

Stort tillykke... ! Big Grin

Er lidt misundelig på dig Angel

Mvh
Daniel
18-04-2010 17:48
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #9
Tillykke med fangsten StigSmile

MVH Niels
18-04-2010 18:00
Janus H.

Djursland
Besked: #10
Tillykke stig Smile Det er dælme en flot fangst på fluestangen, og fuldt fortjent Smile Hvordan går det med din hånd efter at være skiftet til lettere grejer, er der en forskel at mærke?

Mvh Janus der er træt af kun at fange små fisk Big Grin
18-04-2010 18:51
Peter H

Agersted
Besked: #11
Super fisk!

Tillykke

/Peter
18-04-2010 19:37
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #12
Tillykke med fisken stig!

Jeg fik selv årets første havørred idag - en fin lille sølvblank fisk på 42-43 cm. Den smagte super!!

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
18-04-2010 20:24