Fiskevægt søges?
Thorsen

Århus C
Besked: #1
Fiskevægt søges?
Jeg er på udkig efter en ny fiskevægt, da den jeg har (Rapala klumpen) er for stor og klodset at have med i rygsækken eller fiskejakken. Jeg har læst det senste nummer af Fisk & Fri og den artikle om fiskevægte, men den var i mine øjne lidt for mangelfuld og mere oplysende end egentlig anvendelig til at udlede noget af.

Indrømmet: Jeg har kun kigget på nettet og det er lidt svært at danne sig et ordentligt indtryk udfra et billede og tekst.

De kriterier jeg gerne vil have opfyldt til en ny vægt er følgende:

- Den må ikke være for stor og skal kunne ligge i en fiskejakke. Jeg forsøger at minimere min udrustning, da jeg har det med at slæbe alt for meget med i tasken og lommerne.

- Den skal have en hvis holdbarhed. Dvs. kunne tåle lidt vand uden at ruste sammen eller på anden vis bryde sammen.

- Den skal have en hvis grad af nøjagtighed og intervallerne må ikke overstige 100 gram.

- Max. vægt må ikke overstige 7-8 kilo evt. mindre (hvis det går udover nøjagtigheden). Da de fisk jeg fanger (desværre) har det med at være en del mindre end det.Wink Skulle jeg nu fange en HØ i en størrelse over denne max. vægt vil jeg nok ret hurtigt kunne finde et sted at veje den.

- Pris max. 300-400 kr, men kender du en der koster mere er det da værd at kigge på.

Jeg har kigget lidt på Salters Littel Samson. Den opfylder til dels mine krav om størrelse og intervallet, men jeg er lidt i tvivl om pålidelig- og nøjagtigheden af denne.

Vægten skal kun veje aflivede fisk.

Vh. Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
18-04-2010 18:14
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Fiskevægt søges?
Hej Lars

Citér:Jeg har kigget lidt på Salters Littel Samson. Den opfylder til dels mine krav om størrelse og intervallet, men jeg er lidt i tvivl om pålidelig- og nøjagtigheden af denne.

Det er den du skal have fat i:

http://www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=4185

.. den opfylder alle dine krav. Den har længe ligget i min chestpack - og den fungerer fintSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
18-04-2010 19:38
Thorsen

Århus C
Besked: #3
(18-04-2010 19:38)Martin Brøndum Skrev:  Hej Lars

Citér:Jeg har kigget lidt på Salters Littel Samson. Den opfylder til dels mine krav om størrelse og intervallet, men jeg er lidt i tvivl om pålidelig- og nøjagtigheden af denne.

Det er den du skal have fat i:

http://www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=4185

.. den opfylder alle dine krav. Den har længe ligget i min chestpack - og den fungerer fintSmile

venligst
Martin

Det tror jeg også at det bliver, hvilken vægtgrænse har du på din. 6 eller 10 kg?

Og tak for hjælpen.

venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
18-04-2010 19:54
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
(18-04-2010 19:54)Thorsen Skrev:  Det tror jeg også at det bliver, hvilken vægtgrænse har du på din. 6 eller 10 kg?

Og tak for hjælpen.

venligst
Lars

Hej Lars

SelvtakSmile
Jeg har den lille - det er den, der passer i lommen!
Hvis jeg nogensinde nakker en fisk på over 6 kg - så skal jeg alligevel på røgeriet .. og så kan jeg få den vejet derCool

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
18-04-2010 20:33
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
Citér:- Den må ikke være for stor og skal kunne ligge i en fiskejakke. Jeg forsøger at minimere min udrustning, da jeg har det med at slæbe alt for meget med i tasken og lommerne.

Hej Thorsen
Jeg har aldrig haft en vægt med mig i lommen - engang lå der lejlighedsvis én bag i bilen. Hvis du mener det der med at minimere udrustningen - hvornår er det lige, at du har brug for at veje fisken her og nu???

Når jeg genudsætter en fisk bruger jeg min store rutine til en hurtig vurdering: Lille, mellem eller stor! Big Grin

- og når jeg ikke medbringer vægt bliver vurderingen af uransagelige grunde meget ofte "stor"! Smile

- hvis ikke "kæmpestor" Big Grin

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
18-04-2010 23:42