Lidt Sage propaganda
123

Besked: #1
Lidt Sage propaganda
God fornøjelse Wink

[vimeo]11196200[/vimeo]
25-04-2010 08:26
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Lidt Sage propaganda
Kære Thomas! - at sende sådan en virusbombe Angry Mener du ikke, at FTAS'en har hærget nok blandt dette forums afblankede medlemmer??? Selv er jeg inde i en ret stabil, næsten symptomfri periode, men den tilstand skal absolut bringes i uballance bare fordi du skal vise lidt film!!?? Big GrinBig Grin

De kan ikke bare lave stænger derovre - deres reklamer er også helt på toppen!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
25-04-2010 08:53
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
(25-04-2010 08:53)Brandt Skrev:  De kan ikke bare lave stænger derovre - deres reklamer er også helt på toppen!

.. det er de nemligBlush

Orvis er også gode til det - det med at skabe den der "at the river with the finest flyrod in the world" stemning!

Men selvom det er en reklame - så er det alligevel et indlæg i alle de trivielle "hvorfor skal US stænger koste .. " og "det er da ikke dyrere at bygge stænger i US end det er i Kina". Markedet for dyre stænger er så lille, at det ikke kan betale sig at automatisere ret mange led i produktionen, fordi maskinen ikke kan afskrives over en rimelig tid - så arbejdsløn bliver virkelig et vigtigt parameter.
Så næste gang min FTAS driver mig til at lægge 5k for en fluestang .. så vil jeg trods alt glæde mig over, at nogle af pengene går til Obamas sundhedsreformAngel

Du skal sgu være glad for at din FTAS er i ro Brandt. Jeg er lige blevet ramt af en modbydelig mutation der stammer fra NZ ... en led virus, der ikke engang lader sig helbrede af, at der står Jerry Siem stænger i skabetAngry
Men jeg sidder også ved PC'en og skriver eksamensopgaver i stedet for at fiske - det er nok derfor mit imunforsvar er svagtAngel

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
25-04-2010 10:06
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
(25-04-2010 10:06)Martin Brøndum Skrev:  
(25-04-2010 08:53)Brandt Skrev:  De kan ikke bare lave stænger derovre - deres reklamer er også helt på toppen!

Men jeg sidder også ved PC'en og skriver eksamensopgaver i stedet for at fiske - det er nok derfor mit imunforsvar er svagtAngel

venligst
Martin

Hmm, Ja jeg har har lige opdaget et ørredskæl på min ene finger, altid dejligt at komme ud når nu i andre bruger tiden på Vimeo CoolCoolCool
2 stk blev det til, ikke hajer men flotte fisk, begge genudsat.

/Allan

http://www.customflies.dk
25-04-2010 15:16
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
Citér:Men jeg sidder også ved PC'en og skriver eksamensopgaver i stedet for at fiske - det er nok derfor mit imunforsvar er svagt

venligst
Martin

Der står også eksamensopgaver på programmet her - skal aflevere 5 på torsdag!! - Så da muligheden for en oversprings-event bød sig i formiddags (drengene ville gerne i P&T) så var jeg klar. De udfiskede deres gamle far, men det var dælmej noget sjovere end at taste pædagogisk terminiologi på PC'eren!! Big Grin

Den der NZ-mutation er vist ret smitsom - er der ikke en pandemi i sigte?? - Har selv mærket de første symptomer, men efter nyligt bilkøb er immunforsvaret toptunet, (kan jeg se på kassekredittenBlush)

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
25-04-2010 19:06
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
Frygtelig film at komme hjem til efter en hel dags konfirmation - nu har jeg slet ikke lyst til at købe en ny SAGE og tage på fisketur ASAP!! Smile Smile

Mvh

Nikolai

P.S. Er der nogen her som har prøvet TCR / TCX i #4??

Jeg vil have en ny #4 her til foråret og havde egentlig besluttet mig for en Z-axis, men måske kunne både TCR, TCX, Zxl og XP(hvis de kan findes) være interessante. Stangen skal kunne bruges til lidt af hvert (tørt, vådt, nymfe mv.)

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 25-04-2010 af 22:12 Nikolai Kaad.)
25-04-2010 21:26
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
Hvis du vil bruge den til åen så kig hellere på TXL.

/Allan

http://www.customflies.dk
25-04-2010 21:47
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
Hej Allam

Den har jeg også set på - men jeg er ikke sikker på at den vil være god som allroundstangen i de lette klasser?

Måske ville en TXL 370-3 være et super godt suplement til feks. en Z-axis 486-4?

MVh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
25-04-2010 22:30
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #9
(25-04-2010 22:33)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Nikolai.

SLT 486-4 og TXL 3710-3.... og så en XP 490-4 til de store danica-imitationer.... så får din tørflue-FTAS vinger..... Angel

Venligst

Hej Ole

Hvis vi nu for en kort stund - rent hypotetisk, skulle lade som om der ikke fandtes noget som hed FTAS og jeg så skulle finde en ny allround #4 stang til noget tørflue samt lidt vådflue og nymfefiskeri. Altså måske et sted at starte indtil den første FTAS bølge rammer Smile

Jeg bliver nok nødt til at prøve din SLT ved lejlighed. Min idé om Z-axis kommer fra mit kendskab til stangen i #6, hvor jeg ser den som en oplagt stang til lidt lettere fiskeri?

MVh

Nikolai

25-04-2010 22:39
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #10
Hej Nicolai

Hvis du kan slippe af med det der FTAS skidt, så ville en ZXL 580 være et bud på den fedeste å stang, og den ville kunne klare det meste Angel

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
25-04-2010 22:49
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #11
(25-04-2010 22:52)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Nikolai.

Jeg synes dit bud med en Z-axis i #4 (eller en XP i samme klasse.... Cool ) som allruond-tørfluestang sidder lige i skabet ! Smile Jeg ville dog nok vælge den i 9' fremfor 8'6, da den giver lidt bedre linekontrol/mendningsmuligheder og længere kast med vindresistente tørfluer - hvilket du bliver glad for, hvis du finder på at tage den med nordpå.... Cool

Så kan du altid supplere med en SLT/ZXL 8' #4 eller 8'6 #4 til fiskeriet herhjemme med mindre tørfluer og små ubelastede nymfer... og så selvfølgelig en TXL #2 eller #3 til dit mikro-fiske på de vindstille aftener....! Angel

Du er meget velkommen til at teste mine tørfluepinde , når du måtte ønske det.... sig endelig til ! Smile

Tak for tilbudet Ole - det vil jeg gerne benytten mig af snarest Smile

...men jeg tror nu ikke jeg vil tøve med at annoncere efter en Z-axis el. XP 490-4Big Grin

Så kan graden af FTAS altid afgøre om der skal suppleres op yderligere Angel

Mvh

Nikolai

26-04-2010 08:14
Allan Wermuth

Odense
Besked: #12
Hvis der ikke nødvendigvis skal stå SAGE på klingen, så prøv og se nærmere på Winston B2X serien ........, det er fa.... også lækkert ;-)

-Allan
26-04-2010 08:21