Finner
123

Besked: #1
Finner
Jeg har en flydering model Drifter, men står uden finner. Jeg har af flere hørt at de "standard" Ron Thomson finner man kan købe hos den lokale grejpusher ikke er meget værd. Omvendt siger andre man ikke kan leve uden ForceFin Delta til 5.000kr. Der er vel en gylden middelvej, for selvom jeg er grejnørd kommer jeg ALDRIG til at give 5K for et par andefødder Wink En udfordring for mig kunne være at finden nogen i den rigtige størrelse da jeg bruger US 13 i vadestøvler.

Bruger i sko mellem finner og waders? Hvad er Jeres erfaring med finner? A.O. må som 50% søløve vide hvad der spiller på den front Big Grin
28-04-2010 17:37
Adversering
Kent Hansen

Vebbestrup. 9500
Besked: #2
RE: Finner
Hey Schreiber,

Det kunne da være at disse kunne bruges Flipfines? Jeg har ikke nogen erfaring med dem, men syntes de virker rimelig praktisk hvis de er holdbare nok i flipfunktionenHuh

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
28-04-2010 17:47
123

Besked: #3
Hej Kent,

Med al respekt. Jeg har brug for råd baseret på praktisk erfaring. Gisninger og spekulationer kan jeg selv gøre Smile
28-04-2010 17:51
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #4
Behøver man finner,når man bruger str. 13 Huh
28-04-2010 22:27
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #5
Hej Thomas

Jeg bruger.. det gør vi allesammen iøvrigt nu.. nogle sorte finner fra Normark, tror jeg. Jeg har købt dem ved PH-Grej i Viborg. Alle jeg kender har sagt at de er supergode, så dem skulle jeg da ha.

Jeg ved desværre ikke nøjagtigt hvad de hedder, men de er altså gode. Jeg vil dog sige at mine Simms vadestøvler er lige store nok til at passe godt i dem. Mine neoprenvaders er forsynet med faste støvler med filtsål. De passer perfekt deri. Ellers bruger jeg Vision Neopren Socks ude over mine neoprenstrømper på mine Simms åndbare vaders.

Det er let at skyde god fart med dem. Jeg tror ikke det koster mere end 500 - 700 men er ikke sikker.

Et meget ufuldstændigt svar, men det bygger dog på erfaringer.. Smile

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
28-04-2010 23:20
Martin Liisborg

Falster
Besked: #6
Hej Thomas

Der er en gylden mellem vej, jeg er bruger disse:

http://www.edyk.dk/shop/finner-pro-model-1023p.html

Jeg er fuldt ud tilfreds med disse finner, da jeg ligesom dig syntes at 5K er lige i overkanten.

Har dem i xxxl og de flytter vand. Bruger dem med faststøvle om vinteren og med et par Bare dykkersko om sommeren.

God tur i baljen ;-)

Hilsen Liisborg
28-04-2010 23:25
Per Schilling

Besked: #7
Hej Thomas

Jeg vil som Martin, anbefale Force Finns de holder :-). De er netop konstrueret på en sådan måde, at læggene ikke syre/kramper til, selv når man ligger og kæmper i en hård strøm og vind og så kan de samtidig flytte noget vand.

Mange vil sige at 1100,- er meget for et par svømmefødder, måske..men hellere have et par kvalitets finner fremfor en dyr flydering, da disse finner virkelig kan skærer igennem vind og strøm, så sikkerhedsmæssigt er du rigtig godt stillet med disse.

Alle jeg kender som dyrker flyderingsfiskeriet fra den ÅBNE kyst er gået over til denne model. Jeg har selv brugt den i 2 år nu.

/Per
29-04-2010 06:55
Adversering
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #8
(29-04-2010 06:55)Per Schilling Skrev:  Hej Thomas

Jeg vil som Martin, anbefale Force Finns de holder :-). De er netop konstrueret på en sådan måde, at læggene ikke syre/kramper til, selv når man ligger og kæmper i en hård strøm og vind og så kan de samtidig flytte noget vand.

Mange vil sige at 1100,- er meget for et par svømmefødder, måske..men hellere have et par kvalitets finner fremfor en dyr flydering, da disse finner virkelig kan skærer igennem vind og strøm, så sikkerhedsmæssigt er du rigtig godt stillet med disse.

Alle jeg kender som dyrker flyderingsfiskeriet fra den ÅBNE kyst er gået over til denne model. Jeg har selv brugt den i 2 år nu.

/Per

Hvordan er de i str.? jeg har simmes støvler men kan de gå i og hvilke str. skal man op i når jeg har str. 43? Smile

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
29-04-2010 17:25
Per Schilling

Besked: #9
Hej Kenneth

Skal finnerne passe til vadestøvler, skal du op i en XXXl.

Jeg købte selv et ekstra par her for 800,- https://www.apnea.co.uk/product_info.php...ts_id=416. De har dem kun i gule, resten er udsolgt.

Jeg bruger selv størrelse 43

/Per
29-04-2010 18:56
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #10
Hej Per.

Okay lyder fint, takker mange gange for link og str. Smile
bruger du selv dine uden på støvlen eller?

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
(Denne besked var sidst ændret: 29-04-2010 af 21:21 Kenneth H.)
29-04-2010 21:15
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #11
Forcefins pro model, er du str. 43 eller over skal du bruge xxxl.

/Allan

http://www.customflies.dk
29-04-2010 21:33
123

Besked: #12
Tak for hjælpen Wink
29-04-2010 22:28