Gedde fra belly-boat
Morten H

Besked: #1
Gedde fra belly-boat
Så var tiden kommet til at jeg skulle ud og prøve min nye Belly-Boat, som jeg vandt ved en Geddekonkurrence i den lokale sø Oktober 08

Min gode fiske-kammerat og jeg havde glædet os som små børn, til vi skulle på fisketur.
Det der gjorde det ekstra spændende var naturligvis at vi havde hver vores belly-boat med.

Vi havde iklædt os godt med tøj, da vi begge havde nærstuderet vejrudsigten, både med hensyn til vind og temperatur.
Selvom vindenstyrken viste jævn og temperaturen tæt på frysepunktet, besluttede vi os for at hoppe i bølgen blå alligevel.
Nu havde vi jo glædet os sådan og forberedt os meget, så det ville være rigtig ærgeligt, hvis det ikke blev til noget alligevel.

Nå... Men vi får pumpet prammene op og pakker det nødvendige grej i de dertil indrettede rum og stævner så til søs.
Det skal siges at det er første gang jeg nogensinde sidder i en flydering, så det var noget af en oplevelse i sig selv.
Jeg finder hurtigt ud af at vinden er en ordentlig modstander, når man pjasker rundt i en flydering, men så må man jo bare bevæge benene noget mere...
Jeg får med en del besvær manøvreret mig selv og badedyret over til sivne, som ligger i et stort bælte næsten tværs igennem søen. Her ligger jeg nogenlunde i læ og begynder mit fiskeri med et godt geddeblink (Blue Fox - Esox 22gr.)
Der går ikke længe før jeg råber SÅDAN!!!
Jeg hiver med spændig fisken op til overfladen, så jeg kan se hvad jeg har med at gøre. Det er en Gedde... Min første rigtige Gedde. Jeg får den i nettet og "op på skødet" så at sige.
Den var noget mindre end jeg havde håbet, men Min første "rigtige" Gedde kom til at veje 0.91 kg og jeg havde selvfølgelig glemt mit målebånd, så længden kan jeg ikke sige så meget om, men den var under 50cm vil jeg mene.

Nå, men jeg får sluppet "vilddyret" løs igen og kigger efter den mens den svømmer væk i det meget klare vand..
Jeg får reddet mit blink ud af nettet, hvilket tog længere tid end det gjorde at hive fisken op, veje den og udsætte den igen.

Nu kunne jeg igen komme til at fiske og jeg ligger mig igen op til sivne, hvor jeg jo lige havde haft held.
Min makker har lagt sig over på den anden side af sivne og råber pludselig SÅDAN!!!! og jeg råber fedt nok OG sekundtet efter råber jeg selv SÅDAN!!!!, og vi kæmper her hver sin kamp på hver side af sivne.
Han fanger en gedde, der var en smule større end min og jeg fanger en Regnbueørred på 1.43 kg

Fiskene genudsættes og jeg tager en kop kaffe.
Min makker vil lige prøve en anden plads.
Jeg drikker min kaffe færdig og begynder at sejle hen imod ham.. Så har han igen fået bid og denne gang haler han en Regnbueørred op.
Den bliver genudsat og vi bliver enige om at gå i land, da vores hænder og fødder efterhånden havde samme temperatur, som vandet vi pjaskede rundt i.

Trods de kolde fødder og hænder havde vi en helt kanon dag i den lokale sø og vi glæder os til det bliver forår og til at temperaturen stiger igen, i stedet for at falde.
Turen bød altså på 2 Gedder og 2 Regnbueørreder - Vi fik begge to, 1 af hver.
Det har været en meget succesfuld og spændene tur

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
04-09-2009 21:15
Adversering