Endelig sølvtøj fra Kysten
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #1
Endelig sølvtøj fra Kysten
Nu har jeg endelig fået knækket koden og stoppet de mange års nulture (dumme å der har taget min koncentration), så var en tur på kysten for at få oprejsning..

Var en tur ved Sandstrupklint tirsdag morgen med en makker nede fra Horsens, og valgte at køre op på djurslands kyster efter at have nærstuderet plugin Daniel har her på hans side, hvorfra valget faldt på Sandstrupklint grundet sydvind.

Vi ankom til pladsen ved en kl 7, hvor vi kort efter så ringende fisk i vandet. Det lovede virkelig lovende allerede derfra, og kom hurtigt i tøjet og fik stangen fundet frem. Var tid til endelig få min hjemmebyggede TCX 691-4 på sin jomfru-tur .. Lod min makker fiske efter den ringende fisk med en tangloppe, hvor jeg valgte at gå længere ned for at starte med pattegrisen. Han råbte kort efter den havde jagtet hans et par gange, men var på vej imod mig. Fluen blev kastet ud i 45 grader i retning mod ham, og efter 2 kast kunne jeg stramme linen op og have fast fisk. Den var røget lige på grisen og sad utrolig godt kroget så den ville ikke slippe. Fisken tog 2-3 udløb inden det lykkedes mig at få fisken under kontrol og ind imod mig.
Jeg kom på land og fik målt fisken og vejet den inden det blev afgjort om den skulle lide skæbnen. Fisken vejede 1.2 kg og målte 46 cm, så den mistede livet og røg hjem på køkkenbordet :-) Var en suveræn god start på dagen og morgenen. Vi valgte derfra lige tage en pause og snuppe lidt kaffe inden vi fortsatte videre på pladsen lidt.

[Billede: CIMG0384.jpg]

Vi fortsatte lidt på pladsen, men var ikke rigtig mere at finde på pladsen. Vi valgte dog at prøve at køre videre Gjellrup Klint da min makker mente jeg skulle se pladsen. En suveræn lækker plads uden tvivl, men svær i syd vind.. Men da vi var på pladsen, skulle det prøves alligevel og vi gik en tur langs vandet for lige se det lidt an.
Vi stødte ind i en ældre spin-fisker der sagde han ikke gad mere efter at have stået og kastet til flere ringende havørreder 10m ude, og vi valgte derfor i kor at det var fordi han ikke var fluefisker som os, at han ikke kunne fange dem. Vi stillede os på pladsen han nævnte for lige se, og min makker havde fundet en spændende flue og smed den lige 5 m ud for at se hvordan den gik i vandet. Pludselig strammer linen inden vi har fluen helt inde og han har fået en undermåler på krogen..

[Billede: CIMG0388.jpg]

Lidt tid efter lykkedes det ham også at kroge en rigtig pæn havørred, som desværre får rusket sig af krogen inden han får sat et ordentlig tilslag..

Der var desværre ikke flere fangster den dag til os, men snakkede med flere der fiskede hornfisk (lidt sent efter min mening) .. Men vi tog lidt kaffe og vendte snuden hjem af igen.. men alt i alt en kanon lækker tur og fisk på land til alle

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
09-09-2009 20:26
Adversering
Morten H

Besked: #2
RE: Endelig sølvtøj fra Kysten
Jeg var selv ved kysten med bombarda og flue (pattegrisen) den anden dag, men skiftede til blink da mit Fireline lavede en kæmpe fuglerede.

Næste gang sætter jeg sgu pattegrisen på fluestangen og ser hvordan det går.

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
09-09-2009 21:14
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Hehe..

Meget kan man sige om den skide flue .. Men fisk kan den dog fange.. En lille hemmelighed, jeg tapere gerne fiberne i hallen så den kun udgør den samme længde som kroppen netop for at give mig et bedre kroghold og mindre for fisken at nippe i.. Wink

Hvor var du henne ??

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
09-09-2009 21:17
Morten H

Besked: #4
Jeg var i Aggersund, men en kammerat.
Desværre ingen fisk. Der kom en sæl forbi og drillede os.

Det lille fif må jeg hellere prøve. Har dog aldrig bundet pattegrisen før.
Er temmelig ny i bindebrancen, men det kommer nok.

MHede
mhede.wordpress.com
09-09-2009 21:24
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Lyder da meget spændende..

Kan nemt være jeg sætter gang i noget fluebinder træf til vinter, ellers er du velkommen i Århus, så skal jeg nok lære dig at binde pattegrise.. hehe Big Grin

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
09-09-2009 21:26
Morten H

Besked: #6
Jamen det må vi lige se på.
Tillykke med fangsten

MHede
mhede.wordpress.com
09-09-2009 21:30
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #7
Hey Klaus. Lyder som en rigtig god tur! Jeg skal også snart ud igen, det er helt sikkert.
10-09-2009 15:24
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #8
hehe.. Ja det var også en kanon fed tur .. En dejlig måde at starte dagen på må jeg sige .. Big Grin

Kan være vi snart også skal tage den tur hernede ved århus ?? Tongue Skylder jo en tur ..

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
10-09-2009 23:02